Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wtrysk nieszczelność/dymienie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.bayer_*

Bezimienny Gość.bayer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwiecień 2014 - 14:56

Witam.
Odkręcając pokrywę silnika 2,2 CRD na głowicy w okolicach pierwszego wtrysku zauważyłem ślady substancji przypominającej olej, nie jest tego dużo ale jest trochę upocone.
Wiem ze 30 k km temu wtryski i pompa umarły od trefnego paliwa i były regenerowane.
Dodatkowo wiem, od mechanika po podłączeniu do kompa że jest korekcja pomiędzy tłokami 1 i 3. 2 i 4 chodzą poprawnie.
Zauważyłem w lusterku że po dodaniu gazu ( nawet lekko) silnik puszcza czarny dym. Przy stałej jeździe raczej dymku nie widać.
Domyślam się że któryś z wtryskiwaczy ( 1 lub3) musi iść do regeneracji.
wobec tego czy:
wtryskiwacze muszą być kodowane? - silnik 2,2 CRD przed liftem?
czy kopcenie przy dodawaniu gazu może być spowodowane tylko niedrożnością kolektora i niezamykaniem klap od EGR?
Poprzednia właścicielka muliła ten samochód i zastany był zawór upustowy turbiny - błąd P0243. Po rozruszaniu chodzi poprawnie tylko że dymi. Podejrzewam że w kolektorze dolotowym też jest dużo syfu. aktualny przebieg 125 k
Dziękuję za pomoc.

Załączone pliki

  • Załączony plik  IMG059.jpg   46,49 KB   17 Ilość pobrań


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2014 - 16:36

bayer,
Wszystkie wtryski do wyjęcia i ponownego sprawdzenia , kolektor do czyszczenia .W tym silniku wtrysków nie kodujesz jeśli są zregenerowane na taka samą klasę co jest nabita na wtryskiwaczu w kółeczku (1) (2) lub (3) , jesli jest zmian klasyfikacji to trzeba w kodować do sterownika zmianę .

Co do regeneracji nigdy nie będziesz wiedział jak ktoś zregenerował wtryski ? :
koncówka i uszczelnienia czy pełna regeneracja z zespołem zaworu głownego (zostaje tylko stara obudowa wtrysku ) ale koszt ok 550-600 od wtrysku .

Przy wymianie obowiazkowo wymiana uszczelnienia pod wtryskiem i śrub mocujących - są jednorazowe. :kawka

#3 Bezimienny Gość.bayer_*

Bezimienny Gość.bayer_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 kwiecień 2014 - 18:21

Co do wtrysków wszystko jasne. Czy ma ktoś wypróbowaną Firmę w ŁODZI która dobrze regeneruje wtryskiwacze? Znalazłem jeden serwis BOSCH -a w Łodzi ale nie wiem czy można im ufać?
Odnośnie kolektora na Forum już czytałem jak to zrobić oraz że trzeba obowiązkowo wymienić uszczelki pod kolektor oraz przy EGR-rze.
Czy możecie mi podać symbole, kody lub inną identyfikacje wszystkich uszczelek potrzebnych do wykonania tego zabiegu ( czyszczenie kolektora) ? chciałbym się przygotować do tej operacji
andreeas7 dzięki za odpowiedź :piwo :piwo

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2014 - 18:26

bayer, uszczelniacze i tak dostępne tylko w serwisie chryslera ? Numery nic nie dadzą serwis dobiera i tak po numerze vin , co do serwisu boscha nie ma to znaczenia maja zrobić tylko badanie z wydrukiem dawek

#5 tucha

tucha

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  17 sie 2009
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Marta

Napisano 23 listopad 2014 - 19:11

odgrzeję temat; tez mi dymi bardzo, miałam nadzieję, że wymiana filtru paliwa załatwi sprawę, ale niestety tak sie nie stało, chyba tez mam problem z wtryskami; ponieważ aktualnie mam kilkaset km do Polski, zastanawiam się czy dam radę dojechać, czy to bardzo ryzykowne?

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2014 - 19:14

Jak pali a dymi to spokojnie dasz radę

#7 tucha

tucha

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  17 sie 2009
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Marta

Napisano 23 listopad 2014 - 19:20

andreeas7
dzięki :dance

#8 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 listopad 2014 - 20:42

tucha, są na Allegro zestawy takie o to:
Dołączona grafika
Zakup i w dyfer... :d

#9 tucha

tucha

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 38
  • Dołączył:  17 sie 2009
  • Rok Produkcji:0
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Marta

Napisano 23 listopad 2014 - 20:51

:lol kupię kilka sztuk i obkleję z każdej strony :/

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2014 - 21:22

W takich warunkach temperaturowych PT w CRD powinien puscic bąka tylko przy odpalaniu :cwaniak

#11 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 listopad 2014 - 23:13

Andrzej, a ja tak Ci ufam... Ostatnio na zlocie mówiłeś, że diesel musi kopcić i ja sobie to odpuściłem... A teraz się okazuje, że nie może? :foch

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 listopad 2014 - 06:06

Darku diesel strzela focha na czarno jak ma ubogo z powietrzem , jak jest tak ciepło jak teraz ma idealne parametry spalania - na rozgrzanym silniku oraz sprawnych wtryskach , nawet przy gwałtownym dodaniu gazu będzie to tylko delikatnie widoczne .Jest bardzo dużo czynników mających na to wpływ od strony samego układu zasilania w powietrze : EGR , turbina ,przepływomierz , czujnik ciśnienia doładowania , brudny kolektor , niepracujące klapy kolektora i najprostrze nieszczelność w układzie dolotowym na rurach i sytuacja z pozoru prosta zrobi sie skomplikowana i masz cholernego bąka za sobą - no cóż takie życie a teoria teorią. A jeszcze z drugiej strony mamy przecież sterowanie dawki paliwa ? pompa wysokiego , i i wtryski oraz regulator i zawór ciśnienia który również się zużywa i chyba ostania rzecz sprawność silnika - kompresja .
Darku puki co jeżdzi pali i niech tego bąka puści a co ci to przeszkadza - masz za dużo kasy do wydania :lol





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych