Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wspomaganie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2014 - 18:57

Witam.
Proszę o pomoc lub sugestie.

Wczoraj postawiłem swojego PT 2,2 CRD rok 2004 do warsztatu na wymianę przewodu ciśnieniowego wspomagania ponieważ zaczął się pocić. Przed wymianą było wszystko ok mino wilgoci na przewodzie.
Po odebraniu stwierdziłem że przy kręceniu kierownicą na postoju w lewo lub w prawo skrzypi ( nie zgrzyta, nie piszczy a dosłownie skrzypi ), szczególnie mocniej skrzypi przy skręcie w prawo. Skrzypienie pojawia się tylko przy skręcaniu na postoju a przy powrocie przestaje. Skrzypienie jest odczuwalne także na kierownicy. Olej do wspomagania był zalany taki jak producent zaleca w serwisówce tyle że hipol ATF 4 czerwony. Jak wyczytałem na forum do PT CRD 2,2 rok 2004 zalecany jest przez Was Mopar ATF+4
Dziś w warsztat odwiedziłem ponownie wymieniłem ponownie 2 x olej wspomagania - zalewany był gęściejszy i rzadszy po kolorach widziałem że raz wlany był czerwony, drugi raz zielony i przy każdej wymianie oleju to samo - przy skręcaniu skrzypi, samochód na podnośnik, koła w górze i przestaje skrzypieć nie zależnie od wlanego oleju, co ciekawe gdy silnik pracuje też jest cisza i nie słychać żadnego skrzypienia, delikatny skręt w lewo w prawo cisza, pełniejszy skręt skrzypienie. Samochód na podnośnik, koła w górę i bez obciążenie kręcąc w lewo, w prawo cisza.
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, czy olej Hipol ATF 4 zamiast Mopar ATF 4 może mieć wpływ na takie zachowanie, czy może pompa wspomagania.
Przewód był wymieniony na nowy tzn. dorobiony i zakuty w wyspecjalizowanym zakładzie gdzie zajmują się hydrauliką i przewodami wysokiego ciśnienia.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2014 - 19:04

Jacek1,
Wymień przewód na oryginalny , nie zakuwany i skończy się twój problem - temat był już przerabiany na forum przez kilka osób , przewód po naprawie nie pracuje poprawnie w PT . :kawka

Olej do wspomagania tylko ATF+4 Mopara żadne odpowiedniki .

#3 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2014 - 21:08

Andreaas7
Dzięki odpowiedź.
Uspokoiłeś mnie bo myślałem że to pompa. Olej w tygodniu wymienię na mopar.
Tylko czemu przewód wspomagania ma takie znaczenie ? Co jest przyczyną że zakuwany może wywoływać takie skutki uboczne ?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2014 - 06:59

Jacek1,
Jacku ciężko powiedzieć od czego ? też nieraz zakuwałem do innych aut przewody i działały ale w PT już kilkakrotnie to się zdarzyło że pracował żle po zakuciu : wymiana na sprawny z zamiennika (intercars) lub sprawna druga używka i będzie ok .

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2014 - 07:31

Jacek1, Przy zakuwaniu zmienia się długość i czasami przelot, co doprowadza do powstawania fali tzw. stojącej i doprowadza do rezonansu przewodu. Wpływ może mieć nawet elastyczność przewodu. To niby drobiazgi, a mają znaczenie. Pozdrawiam

#6 Jacek1

Jacek1

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 66
  • Dołączył:  12 sty 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LIMITED
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Ełk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maj 2014 - 04:35

Dzięki Panowie za kolejną pomoc.
Na razie w tym lub przyszłym tygodniu wymienię tylko płyn zdecydowanie na zalecany mopar bo z tego wszystkiego zalany mam jakiś zielony. Mechaniory i tak po wymianie przewodu biorą kasiore tylko za płyn bo zależy im na jakości usługi. Co do wymiany przewodu to jeśli nie ma to żadnego wpływu na pompę to dam sobie na razie spokój. Po wymianie płynu dam znać o efektach.

[ Dodano: 2014-05-29, 05:35 ]
Witam.
Panowie wczoraj (wtorek) zmieniłem olej wspomagania z wynalazku na zalecany mopar. Jedyna zmiana jak nastąpiła to taka że zmniejszyło się skrzypienie podczas kręcenia kierownicą, czyli nie ma skrzypienia już na pełnym obrocie kierownicy w lewo i wprawo, jedynie pod koniec obrotu w prawą stronę.
Chyba będę musiał zainwestować w oryginalny przewód ciśnieniowy wspomagania jak zalecacie. Chyba że zostawie i przestanę zwracać uwagę na jęki PT przy kręceniu na postoju kierownicą.
Sam bym jęczał przy takim wysiłku.

#7 kozbi7

kozbi7

    PT Amateur

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 37
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2021 - 11:27

Witam

Przygotowując się do mycia sitka w zbiorniczku płynu wspomagania znalazłem gdzieś informację (niezweryfikowaną) że taki przewód ma w środku dławik eliminujący pulsację ciśnienia. To by tłumaczyło dlaczego zakuwane przewody nie działają tak jak trzeba.

Pozdrawiam



#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2021 - 11:38

Dławik umieszczany jest w przewodzie powrotnym, a cieknie zazwyczaj ciśnieniowy. Pozdrawiam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych