Pierwszy wpis i prośba o pomoc
#1
Napisano 03 czerwiec 2014 - 09:41
To mój pierwszy wpis, jestem z Wrocławia i posiadam 2.2 CRD Limited 2002.
Zaznaczę na początku że nie jestem fanem tego auta ale ponieważ kocha je moja żona więc musieliśmy się przynajmniej polubić - taki swoisty trójkącik.
Tak sobie żyjemy już od 2006 roku z różnymi problemami ale do ogarnięcia.
Jakis miesiąc temu zaczął zapalać się check engine - ale auto jeździło normalnie. Pojechalem do serwisu - po podłączeniu komputera zinterpretowali to jako "za wysoka temperatura powietrza dolotowego". Poniewż nie było czasu odstawić auta na dokładniejszą diagnostyke jeździliśmy dalej.
Teraz PT stracił na mocy i jeździ jakby w trybie awaryjnym. Pokazuje błąd P0110.
Pytanie czy to dalej ta sama sprawa czy już coś innego.
Czy to może być sprawa tego czujnika?
Chętnie poznam Wasze opinie przed kolejną wizytą w serwisie.
pozdrawiam
alek
#2
Napisano 03 czerwiec 2014 - 10:28
Uszkodzony przepływomierz , kup zamiennik lub używany sprawny , 5 minut przełożenie , wykasować błędy przez odłączenie akumulatora i jeżdzic dalej
#3
Napisano 03 czerwiec 2014 - 10:37
#4
Napisano 04 czerwiec 2014 - 20:40
Skoro to takie proste to sam się tym zajmę.
Zdążyłem przez te kilka lat poznać ten samochód bliżej
A co do kierowniczki to przekażę ale może sie okazać że ona już tu jest
dzięki
[ Dodano: 2014-06-04, 21:40 ]
Witam
Akcja wykonana zgodnie z instrukcją ale efektu brak
Kupiłem przepływomierz używany wprawdzie, zamontowałem i nic.
Check engine święci się nadal z błędem P0110.
Ciekawe jest ze na zimnym silniku nie zapala się od razu tylko po jakimś czasie, czasami sam gaśnie. Ale jak się już rozgrzeje to świeci cały czas. PT jedzie w miarę normalnie tzn. do 100km/h potem ciężko go rozbujać dalej.
Mogę spróbować z następnym przepływomierzem ale może to nie tędy droga.
Może jednak oddać do serwisu.
Macie jakiś pomysł ?
#5
Napisano 04 czerwiec 2014 - 20:51
A skąd wiesz że ten co kupiłeś jest sprawny ? dobrze by było podłączyć komputer i zobaczyć czy widzi przepływomierz i jakie są parametry .Jest możliwość że przepływomierz widzi problem bo jest nieszczelność i nie zgadza się ilość pobranego powietrza z ilością zmierzoną na czujniku doładowania - będą się wowczas zapalały błędy , jest tez możliwość żę jest uszkodzona instalacja elektryczna od przepływomierza do sterownika silnika - ale raczej to wykluczam bo błąd ci się zapala po czasie a nie od razu po odpaleniu auta .
Sprawdż czy nie masz osmolonej obudowy wentylatora i alternatora od góry - może być pęknięty łącznik elastyczny od turbo do kolektora ssącego
#6
Napisano 04 czerwiec 2014 - 21:08
Oczywiście nie mam jak sprawdzić czy ten przepływomierz jest sprawny. Chociaż gdzieś wyczytałem że to malutkie coś co widać w środku to termistor i można sprawdzić czy reaguje na zmianę temperatury łapiąc go w paluchy i podłączając do zwykłego miernika. Ale zostawiam tą historię na razie na boku.
Idę go garażu i zobaczę czy są te osmolenia.
Kiedyś miałem dwie historie z wężem w turbo w Mondeo i to raczej widać, słychać i czuć więc o tym tu nie myślałem nawet. Ale idę sprawdzić.
#7
Napisano 04 czerwiec 2014 - 21:12
NIe ma możliwości abyś sprawdził w ten sposób przepływomierz cyfrowy - nie ta budowa i zasada działania
#8
Napisano 04 czerwiec 2014 - 21:52
Pod maską niestety czysto.
Jak byłem na początku w serwisie z tym błędem to gość podłączył się do komputera i oglądaliśmy różne parametry mi. temperatury i nic nie budziło jego podejrzeń - jak lekarza pierwszego kontaktu. Z tego co pamiętam to temperatura była w okolicach 24C.
Gość coś mówił o innym czujniku temperatury gdzieś w bloku silnika po prawej stronie jakby pod filtrem powietrza.
Jak pisałem wcześniej zaprzyjaźniam się z tym autem od 8 lat więc od razu po zakupie ściągnąłem podstawową lekturę PT Criuser Servis Manual - to mi trochę osładza tą znajomość. Zobaczę czy coś tak takiego jest.
[ Dodano: 2014-06-04, 22:52 ]
No tak, jeżeli chodzi o silnik to mało wartościowa lektura - diesel'a tam nie uwzględniają.
#9
Napisano 04 czerwiec 2014 - 22:06
drugi czujnik temperatury jest zespolony z czujnikiem ciśnienia doładowania , jest montowany pod wprowadzenie rury od EGR do łącznika połączeń rur od turbo umocowany do bloku silnika - dostęp po zdemontowaniu wentylatora chłodnicy
#10
Napisano 04 czerwiec 2014 - 22:31
Witam.Dzięki.
Oczywiście nie mam jak sprawdzić czy ten przepływomierz jest sprawny. Chociaż gdzieś wyczytałem że to malutkie coś co widać w środku to termistor i można sprawdzić czy reaguje na zmianę temperatury łapiąc go w paluchy i podłączając do zwykłego miernika. Ale zostawiam tą historię na razie na boku.
Idę go garażu i zobaczę czy są te osmolenia.
Kiedyś miałem dwie historie z wężem w turbo w Mondeo i to raczej widać, słychać i czuć więc o tym tu nie myślałem nawet. Ale idę sprawdzić.
Mam sprawny przepływomierz,w piątek jestem uchwytny od 15 do 18 w sobotę od 19 na Kleczkowskiej.
#11
Napisano 07 czerwiec 2014 - 14:32
Chyba spróbuje jeszcze raz z tym przepływomierzem. Może ten gość co mi go sprzedał ma jeszcze jakiś inny na próbę.
Jak nie to się poddaje i jadę do serwisu.
[ Dodano: 2014-06-04, 23:47 ]
Witam.
Mam sprawny przepływomierz,w piątek jestem uchwytny od 15 do 18 w sobotę od 19 na Kleczkowskiej.[/quote]
No to ja chętnie skorzystam. A gdzie konkretnie na Kleczkowskiej?
[ Dodano: 2014-06-07, 15:32 ]
Pitek78
Dzięki za pomoc.
Efektu delej brak ale teraz przynajmniej wiadomo że to nie przepływomierz.
No i oczywiście miło było poznać się osobiście.
Kolejne czujniki do sprawdzenia ale teraz już nie będzie tal lekko i przyjemnie.
Poinformuję o efektach.
#12
Napisano 07 czerwiec 2014 - 21:57
#13
Napisano 08 czerwiec 2014 - 09:04
Ale myślisz że to że zapala się dopiero na lekko rozgrzanym silniku to kwestia dziury w rurach ?
#14
Napisano 08 czerwiec 2014 - 09:10
Rozgrzej auto , otwórz okna i przegazuj silnik , zgaś i słuchaj czy nie słychać syczenia kilka sekund po zgaszeniu - jak słychać to szukaj dziury - pisałem o nieszczelnosci na początku naszej rozmowy
Z pewnymi usterkami wskazane jest podjechać do warsztatu który ma czym to sprawdzić i ma jakieś pojęcie jak podjąć właściwa diagnozę przy usterce.
#15
Napisano 08 czerwiec 2014 - 14:18
Anreeas7 ma rację nie ma co udawać mechanika jak się nim nie jest
Czasami lubię pogrzebać sam w aucie ale już dawno stwierdziłem że zdecydowanie wolę nim jeździć zwłaszcza jak temat przerasta moje możliwości.
Jak się z tym uporam to dam znać.
#16
Napisano 08 czerwiec 2014 - 14:32
Nikt nie jest nieomylny , nie zrażaj się ja też się cały czas uczę taki urok nowoczesnych aut
#17
Napisano 08 czerwiec 2014 - 18:32
#18
Napisano 08 czerwiec 2014 - 23:06
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Żeby poprawić sobie nastrój naprawiłem w końcu światła przeciwmgielne bo mi się lekko styki wypaliły w przełączniku zintegrowanym - zresztą już po raz drugi. Czyżby księgowy zaoszczędził na przekaźniku?
pozdrawiam!
[ Dodano: 2014-06-09, 00:06 ]
Andreeas7 - z tym "nowoczesnym" to trochę pojechałeś
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pierwszy Pitek |
Moje auto | Grzesiek |
|
|
|
Pierwszy PiTi, 4 Mopar |
Moje auto | QubiV8 |
|
|
|
Pierwszy PiTuś |
Moje auto | Radek |
|
|
|
pierwszy PT 2006 2.2 crd |
Moje auto | Dragonitan |
|
|
|
potrzebuję pomocy |
Moje auto | Paweł |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych