Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czujnik temperatury parownika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:27

Orientujecie się ile może kosztować wymiana? Ponoć właśnie to u mnie nawaliło, objawy są takie, że klima po jakimś czasie przestaje właściwie działać. Pomaga wyłączanie co jakiś czas ręcznie. Po zrobieniu jednak ponad 3 tys. km w ten sposób na wakacjach, przy włączaniu słychać dziwny chrobot... Obawiam się, że ta metoda daleko nie zaprowadzi..

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:34

Tarantoga,
kto Ci takie banialuki sprzedał ? to klima manualna dwa czujniki do sterowania : niskiego i wysokiego ciśnienia i nic więcej .

#3 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:44

Tarantoga,
kto Ci takie banialuki sprzedał ? to klima manualna dwa czujniki do sterowania : niskiego i wysokiego ciśnienia i nic więcej .


Nie będę pokazywał palcem ;) Adreas, a mógłbyś wyjaśnić co to oznacza, bo nie bardzo rozumiem niestety.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:51

Tarantoga,
Nie ma w PT czujnika temperatury parownika - to prosty układ działa na zasadzie włączasz działa : wzrasta ciśnienie- wyłącza się , spadnie ciśnienie - czujnik ponownie załączy się kompresor i tak do skutku , dopuki nie wyłączysz klimatyzacji przyciskiem.

#5 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:55

Czyli możliwe, że zawiódł czujnik wysokiego ciśnienia?

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 20:57

Tarantoga,
Auto do podłączenie pod zegary i sprawdzenie co w parametrach odchodzi od normy , wentylator jest sprawny ?

Jak będzie uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia układ będzie bardzo ciężko pracował i w pewnym momencie nie uda się schłodzić odpowiednio temperatury parownika i będzie wywalał czynnik zaworem bezpieczeństwa .

#7 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:01

Tarantoga,
Auto do podłączenie pod zegary i sprawdzenie co w parametrach odchodzi od normy , wentylator jest sprawny ?


Wentylator raczej sprawny, gdyż do czasu "zamrożenia" klima działa aż miło. Następnie wszystko siada, tzn. słychać huczenie, ale podmuch jest nikły i letni, a nie zimny. Nie wiem gdzie się do tego zabrać w wawie.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:07

Poszukaj normalnego zakładu zajmującego się klimatyzacja , niech spuszcza z układu wszystko i trzeba sprawdzać zwłaszcza ile oleju miałeś w nadmiarze napakowane w układ w ostateczności , o ile dysza dławiąca jest sprawna i czujnik wysokiego ciśnienia na kompresorze to na 100% masz za dużo czynnika w układzie i będzie się tak zachowywać : zamarzać

Wentylator sprawny -ty masz nie gdybać tylko być pewnym , włączasz klimatyzacje i razem z nią startuje wentylator na chłodnicy .

#9 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:19

O tym czujniku parownika to dwóch fachowców mi mówiło, a czynnik wymieniałem niedawno przed wyjazdem na wakacje...

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:22

Widocznie nie mają zielonego pojęcia o budowie układu z dyszą dławiącą - nie ważne kiedy wymieniałeś czynnik tylko ile Ci go nabili , oraz czy był dobijany dodatkowo olej do układu - dysze dławiące są wrażliwe na zatkania filtrów siatkowych (zabite syfem z układu i olejem).

#11 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:31

Ok, dzięki, będę walczył. Trochę wiem więcej i jeśli w zakładzie będą wiedzieli mniej to poszukam kolejnego.

#12 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:37

Tarantoga, jak nie zapomnę to prześlę Ci jutro namiary na zakład naprawy klimy. Znajduje się na tzw starej Górczewskiej. Jak jedziesz Górczewską od centrum w stronę Powstańców Sląskich, za centrum Wola, zaraz za wiaduktem skręcasz w Konarskiego w prawo, potem znów w prawo w grodkowską.Po przejechaniu ok 150-200m masz warsztat.
Sa solidni

#13 Jasiek

Jasiek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 196
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Jasiek&Paula

Napisano 21 lipiec 2014 - 21:56

U mnie zamrażanie klimy przerabiałem rok temu.Niby działała poprawnie ale jak dłużej jechałem zamarzała, otwieram maskę a tam rurki i osuszacz w szronie.Jak wyłączyłem rozmarzła znów działała normalnie.Po konsultacjach z Maxymem wymieniłem presostat na osuszaczu.Cena nie duża wymiana prosta nie trzeba spuszczać czynnika.U mnie pomogło.

#14 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 21 lipiec 2014 - 22:08

U mnie zamrażanie klimy przerabiałem rok temu.Niby działała poprawnie ale jak dłużej jechałem zamarzała, otwieram maskę a tam rurki i osuszacz w szronie.Jak wyłączyłem rozmarzła znów działała normalnie.


Moja zachowuje się dokładnie tak samo.

maro20

jak nie zapomnisz to daj namiary, chociaż po tym opisie powinienem trafić.

#15 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 22:16

Juz mam: Górczewska 146
Trafisz jak w opisie, albo po namiarach Targeo :lol

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 lipiec 2014 - 22:58

Jasiek,
Jasiu o ile dobrze pamiętam miałeś inne objawy ? , zamarzał ci parownik ale do takiego stopnia że traciłeś przepływ powietrza z nadmuchów i to faktycznie wskazywało na usterkę czujnika niskiego ciśnienia że nie rozłączał układu , ale tu układ chodzi pracuje tylko spada wydajność chłodzenia : leci ciepłe powietrze :cwaniak

#17 Jasiek

Jasiek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 196
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Jasiek&Paula

Napisano 22 lipiec 2014 - 05:56

Zgadza się zamarzało tak, że z nawiewu przestawało lecieć powietrze.

#18 Tarantoga

Tarantoga

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 paź 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marek

Napisano 22 lipiec 2014 - 07:31

Jasiek,
ale tu układ chodzi pracuje tylko spada wydajność chłodzenia : leci ciepłe powietrze :cwaniak


nie do końca, bo leci zimne powietrze, ale nie tak zimne jak przy normalnie działającej klimie i znacząco obniża się też przepływ powietrza z nadmuchów.

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2014 - 12:53

Tarantoga,

Jeśli tracisz przedmuch to zamarza parownik - presostat do wymiany , można to manualnie sprawdzać na zegarach jeśli spada ciśnienie na niskim a kompresor nie rozłącza klimatyzacji to uwalony ten czujnik na osuszaczu przy grodzi . Prawidłowe ciśnienie ok 2 bar jeśli schodzi poniżej tej wartości 1 bar lub niżej to czujnik uszkodzony .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych