Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem z układem chłodzenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 12 sierpień 2014 - 20:47

Witam

Nie wiem co się dzieje z układem chłodzenia.
Mechanik rozkłada ręce, a ja nie wiem gdzie szukać.
Co prawda samochód przestał mi się gotować ale się zapowietrza.
Po zgaszeniu słychać kilka razy bul bul bul.

Liczę na Waszą pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

Pozdrawiam

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 sierpień 2014 - 20:51

Fighter,
Jak się zapowietrza to się gotuje ? - przecież to oczywiste , co mamy ci pomóc na odległość lecisz po kolei i wymieniasz po najniższych kosztach :
- korek chłodnicy
- wentylator (sprawdzenie 1 biegu ew. naprawa wentylatora)
- sprawdzenie szczelności układu (uszkodzona chłodnica , lub uszkodzony termostat)
- wymiana uszczelki pod głowicą

#3 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 sierpień 2014 - 07:12

Kolega Fighter pisał już w poczekalni o bulgotaniu płynu i przekazał krótką historię awarii.
Pozostało chyba bardzo dokładnie wymacać przewody i rurki układu chłodzenia.
Obecne ułożenie reduktora gazu dużo powyżej poziomu układu chłodzenia też bym zmienił i to jak najszybciej.
No i płyn w układzie ale tak z ręką na sercu.

#4 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 13 sierpień 2014 - 08:03

No w tym rzecz, że nie gotuje się.
Ale po ochłodzeniu czuje, że górna rura od chłodnicy jest pusta - odkręcam korek od chłodnicy i widzę , że poziom jest nad termostatem ale w połowie otworu który prowadzi do chłodnicy - czyli nie jest pod sam korek.

[ Dodano: 2014-08-13, 09:03 ]
No trudno. Będę dalej kombinował.
Może znajdę jakiegoś dobrego mechanika, który się tego podejmie i to naprawi.
Dzięki za odpowiedź Panowie

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpień 2014 - 08:24

Fighter,
czego Ty oczekujesz , takie usterki naprawia się w warsztacie - każde auto może mieć inny problem , internetowo dostałeś inf. co może być uszkodzone , a reszta to ręce i oczy mechanika .Jeśli mechanik sobie nie radzi to go zmień może drugi będzie dokładniejszy w diagnozie .

#6 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 16 wrzesień 2014 - 19:50

Witam ponownie

Odebrałem wczoraj mojego Chryslera od mechanika. Zrobiona między innymi uszczelka pod głowicą.
Zrobiłem jakieś 350 km - woda nie ucieka. Po korek ale jak samochód jest nagrzany to rura u góry chłodnicy jest dosyć twarda.
Nic nie bulgocze.
Pytam, bo już jestem przewrażliwiony i wolę się upewnić czy to normalne.
Chciałbym, żeby jeszcze trochę pojezdził.

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 20:23

Tak ma być to układ ciśnieniowy

#8 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 16 wrzesień 2014 - 20:24

Ok. Będę spokojniejszy teraz.

#9 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 16 wrzesień 2014 - 21:35

hehehehe jak masz kogoś znajomego kto lata bmw to pomacaj ryru ukł chclodzenia w bmw one to dopiero potrafią być twarde, ciśnienie robocze w ukł. chłodzenia w silnikach bmw to ok2.0 bara gdzie np. grupa vag pracuje na 1,4 a dl układu chlodzenia te 0.6 bar to jest duuuuuużaaaa różnica:D

#10 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2014 - 17:02

Panowie . Mam problem . Kołysze się silnik, kolebie. Myślałem, że to tylko regulacja . Pojechałem do gaownika, a on przyłączył na benzynę i dalej to samo . Co to może być ? Przed naprawa tego nie było.

#11 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 wrzesień 2014 - 17:24

Fighter, witam
Może poszły poduszki pod silnikiem
Pozdro :ziom

#12 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2014 - 17:40

A czemu nie mogli go wyregulować na gazie ?
Jaka powinna być szczelina na świecach . Kupiłem nowe wsadzilem tak jak były oryginalnie nic nie regulowalem. Mechanik twierdzi, że to to.

#13 skarbek75

skarbek75

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5928
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agnieszka
  • Skąd::Dolny Śląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 17 wrzesień 2014 - 17:53

U mnie tak telepało jak poduszki się pourywały. Sprawdź to.

#14 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:26

ok. sprawdzę.

Ale cały czas nie mogę zrozumieć dlaczego nie można wyregulować go na gazie, wcześniej przed remontem nie było problemu.

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:29

Fighter,
Jeśli padły poduszki silnika to co chcesz regulować? Jeśli to one to nic więcej nie trzeba regulować.

#16 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:34

chcę regulować, bo nie do końca równo pracuje, a na klimie gaśnie.

#17 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:39

Piszesz że na benzynie i na gazie silnik kołysze, więc to nie wina regulacji gazu. Nikt z nas nie widzi w jaki sposób silnik pracuje, przyczyn może być dużo, czy to się stało zaraz po tym jak odebrałeś auto od mechanika? Może to on coś źle złożył.

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:45

Nie chce cię martwić ale masz rozrząd złe złożony

#19 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 17 wrzesień 2014 - 18:51

Tak podejrzewają gazownicy.
A mechanik stwierdził, że to im się coś przestawiło w głowie.
ehh. da się to jakoś naprawić??

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 19:02

Jest przedstawiony o jeden ząb , problem w tym ze trzeba to poprawić zdjąć osłony i sprawdzić z linijka znaczniki na walkach rozrządu i znacznik na wale - wszystko jest do zrobienia





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych