Witam serdecznie
Mam poniekąd przerażający problem z moim Pitu Pitu:
Podjeżdżam dziś rano pod warsztat (celem umówionej wymiany oleju w skrzyni, filtra i zimeringów na półosiach) a mechanik witając mnie od progu palcem pokazuje na wyciekające płyny organiczne z mego Pitka:(
Dodam na wstępie że nie miałem żadnych problemów wcześniej z układem chłodzenia (nie grzał się, nie było ubytków płynu ani też widocznych wycieków)
Wstępne oględziny wykazały jednoznacznie że Pitek płacze dość obficie płynem chłodzącym spod obudowy termostatu jak również co ciekawe leje się z tyłu silnika po półosi na ziemię. Zza alternatora nie widać było źródła wycieku:( Mechanik odstawił Piti'ego pod płot bo stwierdził że to będzie dłuższa robota, a mnie nerwy zjadają i miejsca sobie znaleźć nie umiem bo obawiam się najgorszego
Moje pytanie jest następujące: czy to możliwe że leje się spod głowicy?? Czy możecie zasugerować z czego się mogło polać z tyłu silnika w dolnej jego części?? I jaka przyczyna tego wycieku?? czyżby dostał zbyt dużej temperatury?? (nie zauważyłem na zegarze żadnych skoków a jestem na to wyczulony jako ex właściciel bmw)
Czy to śmierć głowicy??
Started By
mateo28
, 19 wrz 2014 11:15
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 wrzesień 2014 - 11:15
#2
Napisano 19 wrzesień 2014 - 12:48
Nie ma cos się nakręcać
Mechanik zobaczy i oceni co do roboty.
Mi w innycm samochodzie też ciekło po silniku i prawie całym bloku. A to tylko poszła uszczelka pod głowicą i wywalalo płyn na zewnątrz.
Głowica nie powinna ucierpieć, chyba że jeździłeś bez płynu i przegrzałeś
No ale niestety parę setek pozbędziesz
Mechanik zobaczy i oceni co do roboty.
Mi w innycm samochodzie też ciekło po silniku i prawie całym bloku. A to tylko poszła uszczelka pod głowicą i wywalalo płyn na zewnątrz.
Głowica nie powinna ucierpieć, chyba że jeździłeś bez płynu i przegrzałeś
No ale niestety parę setek pozbędziesz
#3
Napisano 19 wrzesień 2014 - 14:22
To nic strasznego , jaka kolwiek usterka uszczelki lub głowicy dała by o sobie znać - to będzie pierdolka a mechanik widzi panikę i łatwe pieniążki
#4
Napisano 19 wrzesień 2014 - 18:37
tak jak mowi antoni jest to najprawdopodobniej uszczelka,puściła na zewnątrz i wyciska powoli plyn;)nie dalej jak tydzien temu wymienialem uszczelke pod glowicą w voyagerze 2,4 z podobnym problemem tyle ze zamiast plynu wyciskalo olej;)glowica napewno nie bedzie uszkodzona,tak ze nie ma sie co martwic
#5
Napisano 20 wrzesień 2014 - 08:11
Uszczelnienie na styku obudowy termostatu to już wiesz.
Po półosi z tyłu silnika to może być nieszczelność na rurkach albo wężach zasilających nagrzewnicę. Wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza i dobrze widać. Oczywiście układ musi być zagrzany i pod ciśnieniem. Trzeba wymacać.
Tył silnika to najlepiej zrób fotki bo głowy nie wsadzisz. Gdyby było spod uszczelki na foto będzie widać.
Skoro już stoi u mechanika pole manewru masz niewielkie chyba że to fajny gość.
Po półosi z tyłu silnika to może być nieszczelność na rurkach albo wężach zasilających nagrzewnicę. Wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza i dobrze widać. Oczywiście układ musi być zagrzany i pod ciśnieniem. Trzeba wymacać.
Tył silnika to najlepiej zrób fotki bo głowy nie wsadzisz. Gdyby było spod uszczelki na foto będzie widać.
Skoro już stoi u mechanika pole manewru masz niewielkie chyba że to fajny gość.
#6
Napisano 20 wrzesień 2014 - 08:18
mateo28,
To na 100% nie jest spod uszczelki , ale poczekamy koledzy się nakręcają
Przy nieszczelności głowicy , robi się wyciek , ubywa płynu z pod korka , auto się zapowietrza i gotuje .Zacznijcie od wymiany oringu pod termostatem i uszczelnienia układu na zewnetrznych rurkach i to wszystko .Do obejrzenia broki w słupku silnika .
To na 100% nie jest spod uszczelki , ale poczekamy koledzy się nakręcają
Przy nieszczelności głowicy , robi się wyciek , ubywa płynu z pod korka , auto się zapowietrza i gotuje .Zacznijcie od wymiany oringu pod termostatem i uszczelnienia układu na zewnetrznych rurkach i to wszystko .Do obejrzenia broki w słupku silnika .
#7
Napisano 05 październik 2014 - 11:58
Rozszczelniła się obudowa termostatu i płynęło po głowicy pod obudową rozrządu i wypływało jakby spod głowicy po drugiej stronie silnika.
a nie mówiłem : andreeas7
a nie mówiłem : andreeas7
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Dzień mężczyzny, życzenia |
Offtopic | Pt Wiola |
|
|
|
Uskok w środku sworznia, czy to normalne? |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
|
Czy ktoś zna to auto? |
Zakup kontrolowany! | Grzesiek |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych