Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czy to śmierć głowicy??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 19 wrzesień 2014 - 11:15

Witam serdecznie
Mam poniekąd przerażający problem z moim Pitu Pitu:
Podjeżdżam dziś rano pod warsztat (celem umówionej wymiany oleju w skrzyni, filtra i zimeringów na półosiach) a mechanik witając mnie od progu palcem pokazuje na wyciekające płyny organiczne z mego Pitka:(
Dodam na wstępie że nie miałem żadnych problemów wcześniej z układem chłodzenia (nie grzał się, nie było ubytków płynu ani też widocznych wycieków)
Wstępne oględziny wykazały jednoznacznie że Pitek płacze dość obficie płynem chłodzącym spod obudowy termostatu jak również co ciekawe leje się z tyłu silnika po półosi na ziemię. Zza alternatora nie widać było źródła wycieku:( Mechanik odstawił Piti'ego pod płot bo stwierdził że to będzie dłuższa robota, a mnie nerwy zjadają i miejsca sobie znaleźć nie umiem bo obawiam się najgorszego
Moje pytanie jest następujące: czy to możliwe że leje się spod głowicy?? Czy możecie zasugerować z czego się mogło polać z tyłu silnika w dolnej jego części?? I jaka przyczyna tego wycieku?? czyżby dostał zbyt dużej temperatury?? (nie zauważyłem na zegarze żadnych skoków a jestem na to wyczulony jako ex właściciel bmw)

#2 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2014 - 12:48

Nie ma cos się nakręcać
Mechanik zobaczy i oceni co do roboty.
Mi w innycm samochodzie też ciekło po silniku i prawie całym bloku. A to tylko poszła uszczelka pod głowicą i wywalalo płyn na zewnątrz.

Głowica nie powinna ucierpieć, chyba że jeździłeś bez płynu i przegrzałeś

No ale niestety parę setek pozbędziesz

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2014 - 14:22

To nic strasznego , jaka kolwiek usterka uszczelki lub głowicy dała by o sobie znać - to będzie pierdolka a mechanik widzi panikę i łatwe pieniążki

#4 sputer

sputer

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  19 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Wojtek

Napisano 19 wrzesień 2014 - 18:37

tak jak mowi antoni jest to najprawdopodobniej uszczelka,puściła na zewnątrz i wyciska powoli plyn;)nie dalej jak tydzien temu wymienialem uszczelke pod glowicą w voyagerze 2,4 z podobnym problemem tyle ze zamiast plynu wyciskalo olej;)glowica napewno nie bedzie uszkodzona,tak ze nie ma sie co martwic

#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 wrzesień 2014 - 08:11

Uszczelnienie na styku obudowy termostatu to już wiesz.
Po półosi z tyłu silnika to może być nieszczelność na rurkach albo wężach zasilających nagrzewnicę. Wystarczy wymontować obudowę filtra powietrza i dobrze widać. Oczywiście układ musi być zagrzany i pod ciśnieniem. Trzeba wymacać.
Tył silnika to najlepiej zrób fotki bo głowy nie wsadzisz. Gdyby było spod uszczelki na foto będzie widać.
Skoro już stoi u mechanika pole manewru masz niewielkie chyba że to fajny gość.

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2014 - 08:18

mateo28,
To na 100% nie jest spod uszczelki , ale poczekamy koledzy się nakręcają :piwo

Przy nieszczelności głowicy , robi się wyciek , ubywa płynu z pod korka , auto się zapowietrza i gotuje .Zacznijcie od wymiany oringu pod termostatem i uszczelnienia układu na zewnetrznych rurkach i to wszystko .Do obejrzenia broki w słupku silnika .

#7 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 11:58

Rozszczelniła się obudowa termostatu i płynęło po głowicy pod obudową rozrządu i wypływało jakby spod głowicy po drugiej stronie silnika.

a nie mówiłem : andreeas7





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych