Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zaślepienie EGR CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 wrzesień 2014 - 10:54

Witam
Przeglądając allegro natknąłem się na zaślepki egr tzw. częściowe. Polecane do kapryśnych autek które wywalają checka po zaślepieniu całkowitym. Otwór jaki wywierciłem w zaślepce to 6mm. Po jeździe testowej stwierdzam że nie ma checka :cwaniak zastanawiam się teraz nad zmniejszeniem przepustowości na 3mm??? Jakby się komuś chciało po testować z 3mm było by fajnie. Robota dosłownie na godzinkę. Zaślepkę wkładamy w miejsce seryjnej uszczelki miedzy rurką od kolektora wydechowego a zaworem egr.
Tutaj przykładowe foto
Dołączona grafika

popraw temat usunięcie a zaślepienie to duża rozbierzność : andreeas7

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2014 - 10:57

goago,
Nie pitol chopie zaslepienie lub zablokowanie EGR w PT melduje błąd , jest monitorowane przez przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania .

Zaślepkę wkładamy w miejsce seryjnej uszczelki miedzy rurką od kolektora wydechowego a zaworem egr.

przecież ta zaślepka co prezentujesz jest pod rurkę do dolotu przed rurą kolektora ssącego

#3 Bezimienny Gość.goago_*

Bezimienny Gość.goago_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 wrzesień 2014 - 11:00

Jeździłem około 1h w różnych warunkach błędu nie wywaliło...
całkowite zaślepienie lub odłączenie podciśnień z zaworu skutkowało checkem i trybem awaryjnym.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2014 - 11:02

Nie jestes pierwszy taki genialny , w PT kończy się zawsze błędem , weź go tylko na trasę i przeciągnij na obrotach

#5 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 10:36

A czy moglibyście mnie oświecić co ma na celu zaślepianie egr?? Ja kiedy kupiłem swego pitka miał zaślepiony egr i nie umiem wytłumaczyć sobie czemu by to mialo służyć??

#6 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 10:52

Nie ma?? To co to jest:
https://www.google.p... ... d=0CCoQsAQ
??????
ponadto jesli 2.4 nie ma EGR to skąd pojawiał się błąd P0401???

Hehehehe czyżbym zagiął pytaniem samego Doktora??? hehehehe

Mój piti to przedlift. Ten silnik (2.4) posiada EGR a youtube aż kipi filmami w temacie jak się pozbyć się błędu P0401 demontując i czyszcząc zawór EGR.....

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 11:48

mateo28,
Nie zagiąłeś tylko nie spotkałem się w PT benzyna z tym błędem i byłem przekonany że nie ma EGR , nie omieszkam sprawdzić przy okazji naprawy benzynki z ciekawości .

Przy sterowniku wyjście na sterowanie EGR jest opisane jako opcja ?

a jednak jest uwzględniony

Dołączona grafika

#8 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 12:13

W związku z powyższym ponawiam pytanie:
Co ma na celu zaślepianie zaworu EGR bądź ograniczanie jego przepływu jak powyżej inni użytkownicy sugerowali??

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2014 - 12:19

Głupta i pseudo wzrost mocy , oraz brak wiedzy jak to działa

W momencie małego obciąznie silnika zawór sie uchyla i miesza niedoplalone spaliny ze świeża dawka paliwa , jest oszczędność zużycia paliwa i ekologia.

Przy próbie dodania gazu lub wzrostu obciążenia zawór jest zamknięty jakby go nie było , problem pojawia sie jak jest nie sprawny bo wówczas jak by był w pozycji otwartej to auto jest słabsze i będzie dymić .

#10 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 październik 2014 - 12:47

Tak też myślałem wiec oficjalnie dewagacje na temat zaślepiania są zupełnie bezcelowe bo jest to taka sama modyfikacja jak odpięcie czujnika temp powietrza zasysanego przez przepustnicę lub też zakładanie filtra stożkowego. W większości przypadków wprowadza auto w tryb awaryjny i pali więcej, nie jedzie a i kontrolkę zapalić potrafi. jednym słowem proponuje dla tego typu tunerów zaślepić sobie oko albo ucho, ewentualnie inne otwory fizjologiczne, efekt będzie podobny.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych