Zakup w komisie - lista wydatków
Started By
piotruu
, 08 paź 2014 20:46
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 października 2014 - 20:46
Witam wszystkich, a w szczególności tych, którzy przymierzają się do kupna PT Cruisera. Na własnym przykładzie chciałbym ostrzec przed zakupem auta w komisie lub od handlarza. Nie wiem co nas pokusiło ale zawiedzeni oglądaniem zaniedbanych PT u prywatnych właścicieli postanowiliśmy zajrzeć do komisów. A jak wiadomo PT Cruisera kupuje się sercem i oczami, a nie zdrowym rozsądkiem W związku z tym wymarzone auto zostało zakupione w komisie i po kilku dniach użytkowania zaczął wychodzić faktyczny stan.
Poniżej zamieszczam listę rzeczy, które zostały kupione i wymienione w naszym PT w ciągu pierwszego miesiąca użytkowania:
- Amortyzatory tył (Monroe) 240zł
- Sprzęgło (Blue Print) 850zł
- Rozrząd (pasek Dayco, pompa i rolki napinacza Magneti Marelli) 435zł
- Komplet uszczelniaczy wału korbowego i wałków rozrządu 70zł
- Rolka napinacza paska klinowego 40zł
- Tuleje (poduszki) przednich wahaczy 70zł
- Poduszki silnika górna i dolna (zamienniki) 282zł
- Świece Champion (4 szt.) 60zł
- Filtr Powietrza 35zł
- Olej do skrzyni biegów i wspomagania Mopar ATF+4 (5L) 185zł
- Olej silnikowy 10W40 (5L) oraz filtr 100zł
- Płyn chłodniczy Prestone (wchodzi 6,2L) 64zł
- Ustawianie zbieżności 60zł
- Pranie tapicerki 250zł
Suma wydatków to 2741zł
Do tego należy jeszcze doliczyć koszt robocizny. Na szczęście w moim przypadku wyniósł 0zł - posiadanie garażu z kanałem i wyciągarką oraz teścia mechanika bezcenne
Na tym lista wydatków i problemów się nie kończy bo jeszcze do zrobienia jest:
- niedziałający wentylator chłodnicy co za tym idzie również klima
- brak centralnego zamka od drzwi kierowcy
- niedziałający tempomat
- błąd czujnika obrotów prędkości
- podwyższone obroty podczas zmiany biegów (prawdopodobnie uszkodzony czujnik ukł. wspomagania)
- brak świateł przeciwmgłowych - odpięte kostki (prawdopodobnie uszkodzony przełącznik)
Ale mam zamiar doprowadzić PTiego do stanu na jaki zasługuje jednak nigdy już nie kupię auta z komisu !!!
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego postu dwa razy się zastanowicie zanim wybierzecie się do komisu, a rozmowa przez telefon nie ma sensu bo wg. każdego handlarza auto jest bez wad. W dniu zakupu wszytko było w porządku i nic nie zapowiadało takich wydatków.
Szerokości i przyjemności z jazdy
Poniżej zamieszczam listę rzeczy, które zostały kupione i wymienione w naszym PT w ciągu pierwszego miesiąca użytkowania:
- Amortyzatory tył (Monroe) 240zł
- Sprzęgło (Blue Print) 850zł
- Rozrząd (pasek Dayco, pompa i rolki napinacza Magneti Marelli) 435zł
- Komplet uszczelniaczy wału korbowego i wałków rozrządu 70zł
- Rolka napinacza paska klinowego 40zł
- Tuleje (poduszki) przednich wahaczy 70zł
- Poduszki silnika górna i dolna (zamienniki) 282zł
- Świece Champion (4 szt.) 60zł
- Filtr Powietrza 35zł
- Olej do skrzyni biegów i wspomagania Mopar ATF+4 (5L) 185zł
- Olej silnikowy 10W40 (5L) oraz filtr 100zł
- Płyn chłodniczy Prestone (wchodzi 6,2L) 64zł
- Ustawianie zbieżności 60zł
- Pranie tapicerki 250zł
Suma wydatków to 2741zł
Do tego należy jeszcze doliczyć koszt robocizny. Na szczęście w moim przypadku wyniósł 0zł - posiadanie garażu z kanałem i wyciągarką oraz teścia mechanika bezcenne
Na tym lista wydatków i problemów się nie kończy bo jeszcze do zrobienia jest:
- niedziałający wentylator chłodnicy co za tym idzie również klima
- brak centralnego zamka od drzwi kierowcy
- niedziałający tempomat
- błąd czujnika obrotów prędkości
- podwyższone obroty podczas zmiany biegów (prawdopodobnie uszkodzony czujnik ukł. wspomagania)
- brak świateł przeciwmgłowych - odpięte kostki (prawdopodobnie uszkodzony przełącznik)
Ale mam zamiar doprowadzić PTiego do stanu na jaki zasługuje jednak nigdy już nie kupię auta z komisu !!!
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego postu dwa razy się zastanowicie zanim wybierzecie się do komisu, a rozmowa przez telefon nie ma sensu bo wg. każdego handlarza auto jest bez wad. W dniu zakupu wszytko było w porządku i nic nie zapowiadało takich wydatków.
Szerokości i przyjemności z jazdy
#2
Napisano 09 października 2014 - 07:46
Witam piotruu,
To wszystko co napisałes to rzeczy eksploatacyjnye i to normalne że się je wymienia z tym że sukcesywnie. Ktoś wyjeździł sie samochod i sprzedał. Zawsze pisałem radząc nowym właścicielą Pt że jego niesamowity wyglad może ukryć jego ukryte wady.
Będzie ok powodzenia
Olej zalecany do tego silnika to 5w/30 ten który wlałeś jest troche za gesty. Temat przerabiany i opisywany na forum wiele razy.
Pozdro
To wszystko co napisałes to rzeczy eksploatacyjnye i to normalne że się je wymienia z tym że sukcesywnie. Ktoś wyjeździł sie samochod i sprzedał. Zawsze pisałem radząc nowym właścicielą Pt że jego niesamowity wyglad może ukryć jego ukryte wady.
Będzie ok powodzenia
Olej zalecany do tego silnika to 5w/30 ten który wlałeś jest troche za gesty. Temat przerabiany i opisywany na forum wiele razy.
Pozdro
#3
Napisano 09 października 2014 - 08:16
...no jasne tylko wyjmij węża z kieszeni i pamiętaj o nervosol'uBędzie ok powodzenia
Tak od siebie bez aluzji, ale kupujecie pitki 7/9K i chcecie posuwać bez wkładu własnego następne 5 lat ...nie da się
#4
Napisano 09 października 2014 - 09:16
bigmeen, wiem, że powinien być oleje 5W30 ale oczywiście właściciel komisu nie miał pojęcia jaki jest olej zalany i kiedy był wymieniany, a czarny był jak smoła i pełno wycieków (stąd wymieniłem wszystkie uszczelniacze) więc wolałem na razie zalać neutralnym półsyntetykiem, przy następnej wymianie być może wrócę do oryginalnego. Decydując się na PT wyczytałem właśnie na forum, że trzeba wpakować trochę kasy na początku żeby później cieszyć się z jazdy. Dlatego wolałem kupić właśnie tanio za 7tyś i zrobić samemu niż wydać 10-12 tyś i wierzyć na słowo, że było wymieniane, a i tak coś by się znalazło do zrobienia przecież to PT Cruiser
Zamieściłem ten post, żeby osoby, które przymierzają się do kupna mogły szybko zorientować się w cenach części zamiennych i mieć bazę do targowania
Zamieściłem ten post, żeby osoby, które przymierzają się do kupna mogły szybko zorientować się w cenach części zamiennych i mieć bazę do targowania
#5
Napisano 09 października 2014 - 09:29
bo auta 13 letnie kupuje się do muzeum a w muzeum się nie jeździ tylko przestawia eksponaty ale im starszy tym bardziej cenny
bynajmniej ja nie zwracam uwagi na auta jadace ulica/droga ale pitka na pitka zwracam uwagę a wdupca mnie to ze jest ich coraz więcej,...
wiedza to polowa sukcesu...
bynajmniej ja nie zwracam uwagi na auta jadace ulica/droga ale pitka na pitka zwracam uwagę a wdupca mnie to ze jest ich coraz więcej,...
wiedza to polowa sukcesu...
#6 Bezimienny Gość.krol44_*
Napisano 09 października 2014 - 09:56
No to mi się chyba udało , dałem za swojego 7400 widać że coś tam malowane było ale technicznie poza zaśniedziałymi stykami na czujniku wstecznego i pewnie walniętym czujnikiem wspomagania i uszkodzonym zaworem pcv nic mu nie dolega , nie liczę tłumika bo to normalka w tak starym aucie, zawieszenie natomiast jest w stanie idealnym nie słychać absolutnie nic jak y z salonu wyjechał, silnik na razie też suchy. Decydując się na auto za 7 tyś trzeba się liczyć z wkładem własnym, ale ja tak jak kolega wolę dać 7 i włożyć nowe elementy niż wierzyć że poprzedni właściciel właśnie to i tamto wymienił a za auto dać 10 tyś. Więc kupuje robię i nie marudzę , że kasa wychodzi. Większość przy autach robię sam mam gdzie i czym a poza tym takie moje hobby.
#7
Napisano 09 października 2014 - 10:02
Nie zawsze szrota sie kupi w komisie czasami od prywatnych osob mozna kupic jeszcze wieksze bagno.
Wiem to z wlasnego doswiadczenia szukajac pt do siebie.
Ogladalem srebrnego od prywatnej osoby masakra dobre to tam bylo chyba tylko powietrze w kolach.
Pozniej padlo na komis i tak oto go mam pierwszy rok tylko lanie i jechanie wszystko co eksploatacyjne zmieniane systematycznie
Wiem to z wlasnego doswiadczenia szukajac pt do siebie.
Ogladalem srebrnego od prywatnej osoby masakra dobre to tam bylo chyba tylko powietrze w kolach.
Pozniej padlo na komis i tak oto go mam pierwszy rok tylko lanie i jechanie wszystko co eksploatacyjne zmieniane systematycznie
#8
Napisano 09 października 2014 - 10:14
piotruu, masz racje. Pt ma swoje lata i jak nie jest pieszczony to tak jak człowiek zastyga w swoim czasie. Czyli regula się sprawdza jak dbasz tak masz. Jak dopieścisz to potem tylko miód.
Pozdro
Pozdro
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zakup polifta i niezbędnych gadżetów elektronicznych |
Zakup kontrolowany! | airgaston |
|
|
|
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię ! |
Techniczny podstawowy | Danielz666 |
|
|
|
Wysprzeglik i sprzęglo zakup |
Techniczny podstawowy | nocna_utopia |
|
|
|
Podpięty Jak sprawdzić samochód przed zakupem? |
Zakup kontrolowany! | Przemo |
|
|
|
ROGALOWY św.MARCIN w Poznaniu - 11lis2021 - LISTA, KOSZT i KOŃCOWE INFORMACJE#Poznań #rogal #św.marcin |
Nasze Spoty | KszySiek |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych