Witam serdecznie użytkowników najpiękniejszego auta
Dzisiejszego popołudnia dostrzegłem kwestię która mnie skloniła do refleksji, a mianowicie:
W moim pitolku już po ok 15 minutach kręcenia się po mieście, po jednym z chwilowych postojów, wracając do auta spostrzegłem że felgi przednie są stosunkowo gorące (dało się je dotknąć gołą ręką) i dosyć mocno przypylone pyłem z kloców (przy czym prawe koło bardziej niż lewe)
Moje pytanie: czy ktoś z was również spostrzegł takie zachowanie jeżdżąc automatem?
Wiadomym jest mi, że automat nie hamuje tak efektywnie silnikiem w związku z czym hamulce w automacie to taka swego rodzaju inna historia niż w manualu.
Zastanawiam się czasem czy te hamulce powinny się tak rozgrzewać (przy tak krótkiej jeździe) czy może powinienem zlegnąć pod pitka i zajrzeć tu i tam sprawdzając jarzma, prowadnice i tłoczki??
Pragnę dodać że pitolkiem to raczej bujamy się po mieście pozwalając innym kierowcom i przechodniom nacieszyć oko swoim niecodziennym wyglądem więc raczej hamujemy sporadycznie i z wyprzedzeniem, bez entuzjazmu i gwałtownego deptania. ;P
Ciepłe felgi przód po krótkiej jeździe
Started By
mateo28
, 09 paź 2014 20:34
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 październik 2014 - 20:34
#2
Napisano 09 październik 2014 - 20:47
mateo28,
Mateusz , u nas jest jeszcze kontrola trakcji i kużwa używa hamulcy do swojej pracy ? , ale swoją drogą obejrzał bym jarzma czy nie są zasyfione i klocki nie stoją
Mateusz , u nas jest jeszcze kontrola trakcji i kużwa używa hamulcy do swojej pracy ? , ale swoją drogą obejrzał bym jarzma czy nie są zasyfione i klocki nie stoją
#3
Napisano 09 październik 2014 - 20:53
Wiem wiem, tylko że u mnie to czysty US import i ani trakcji ani ABS-u w nim nie ma:(
Dzięki Andrzeju
W takim układzie w sobotę zwalę koła i przepatrzę hamulce. Miejmy nadzieję że dzięki temu zejdziemy z PiTim o kolejny litr na 100km na mieście:D
P.S. Poniekąd, poprzedni właściciel wymieniał cały zestaw hamulcowy z przodu i z tyłu przed sprzedażą (czyli jakieś 2 miesiące temu) u mechanika, tylko po tym jak znalazłem śrubą zaślepiony EGR nie zdziwi mnie jeśli ten głąb (czyt. mechanik) wymienił hamulce bez czyszczenia tłoczków czy prowadnic.
Dzięki Andrzeju
W takim układzie w sobotę zwalę koła i przepatrzę hamulce. Miejmy nadzieję że dzięki temu zejdziemy z PiTim o kolejny litr na 100km na mieście:D
P.S. Poniekąd, poprzedni właściciel wymieniał cały zestaw hamulcowy z przodu i z tyłu przed sprzedażą (czyli jakieś 2 miesiące temu) u mechanika, tylko po tym jak znalazłem śrubą zaślepiony EGR nie zdziwi mnie jeśli ten głąb (czyt. mechanik) wymienił hamulce bez czyszczenia tłoczków czy prowadnic.
#4
Napisano 10 październik 2014 - 07:40
mateo28, u mnie wlasnie tak bylo po wymianie klockow. Na tloczkach zbiera sie syf, ktory powoduje ich zakleszczanie gdy sa cofniete zeby nowe klocki sie zmiescily. Byly o tym tematy na forum. Sprobuj przeczyscic tloczki i prowadnice.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
sprzedam nowe reflektory (przód, 1 generacja)reflektory |
Części do PT Cruisera | turing_machine |
|
|
|
Błotnik przód |
Techniczny podstawowy | Rosa |
|
|
|
[SPRZEDAM] Poduszka skrzyni 2.0, Mech. klamki bagażnika + 'skrzydła', sworznie przód. |
Części do PT Cruisera | Johny6665 |
|
|
|
Głośniki przód |
Modyfikujemy | monondem |
|
|
|
Felgi stalowe 15 oddam za darmofelgi stalowe |
Części do PT Cruisera | KornelPL |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych