Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Ciepłe felgi przód po krótkiej jeździe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 październik 2014 - 20:34

Witam serdecznie użytkowników najpiękniejszego auta :dance

Dzisiejszego popołudnia dostrzegłem kwestię która mnie skloniła do refleksji, a mianowicie:
W moim pitolku już po ok 15 minutach kręcenia się po mieście, po jednym z chwilowych postojów, wracając do auta spostrzegłem że felgi przednie są stosunkowo gorące (dało się je dotknąć gołą ręką) i dosyć mocno przypylone pyłem z kloców (przy czym prawe koło bardziej niż lewe) hmm

Moje pytanie: czy ktoś z was również spostrzegł takie zachowanie jeżdżąc automatem?
Wiadomym jest mi, że automat nie hamuje tak efektywnie silnikiem w związku z czym hamulce w automacie to taka swego rodzaju inna historia niż w manualu.

Zastanawiam się czasem czy te hamulce powinny się tak rozgrzewać (przy tak krótkiej jeździe) czy może powinienem zlegnąć pod pitka i zajrzeć tu i tam sprawdzając jarzma, prowadnice i tłoczki??

Pragnę dodać że pitolkiem to raczej bujamy się po mieście :cwaniak pozwalając innym kierowcom i przechodniom nacieszyć oko swoim niecodziennym wyglądem więc raczej hamujemy sporadycznie i z wyprzedzeniem, bez entuzjazmu i gwałtownego deptania. ;P

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 październik 2014 - 20:47

mateo28,
Mateusz , u nas jest jeszcze kontrola trakcji i kużwa używa hamulcy do swojej pracy ? , ale swoją drogą obejrzał bym jarzma czy nie są zasyfione i klocki nie stoją

#3 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 09 październik 2014 - 20:53

Wiem wiem, tylko że u mnie to czysty US import i ani trakcji ani ABS-u w nim nie ma:(

Dzięki Andrzeju
W takim układzie w sobotę zwalę koła i przepatrzę hamulce. Miejmy nadzieję że dzięki temu zejdziemy z PiTim o kolejny litr na 100km na mieście:D

P.S. Poniekąd, poprzedni właściciel wymieniał cały zestaw hamulcowy z przodu i z tyłu przed sprzedażą (czyli jakieś 2 miesiące temu) u mechanika, tylko po tym jak znalazłem śrubą zaślepiony EGR nie zdziwi mnie jeśli ten głąb (czyt. mechanik) wymienił hamulce bez czyszczenia tłoczków czy prowadnic.

#4 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 10 październik 2014 - 07:40

mateo28, u mnie wlasnie tak bylo po wymianie klockow. Na tloczkach zbiera sie syf, ktory powoduje ich zakleszczanie gdy sa cofniete zeby nowe klocki sie zmiescily. Byly o tym tematy na forum. Sprobuj przeczyscic tloczki i prowadnice.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych