
i teraz łożysko przód - jakim momentem dokręcać
#1
Bezimienny Gość.pawelzap_*
Napisano 10 October 2014 - 20:50
jakim momentem dokręcać łożysko ?
poproszę o ładny tutek jak nie zepsuć .
Pawelzap
#2
Napisano 10 October 2014 - 21:00
#3
Napisano 10 October 2014 - 21:05
Mylisz się, moment dokręcania tego łożyska jest istotny, zaraz poszukam z jakim momentem się je dokręca.
Piasta przednia - 244Nm
Piasta tylna - 217Nm
#4
Bezimienny Gość.pawelzap_*
Napisano 10 October 2014 - 21:10

#5
Napisano 10 October 2014 - 21:14

[ Dodano: 2014-10-10, 22:14 ]
pawelzap, tuleja wewnętrzna jest stała i jak byś nie kręcił to dociągniesz byle byś dobrze zabezpieczył
#6
Napisano 10 October 2014 - 21:19
Z jakiegoś powodu jednak te siły są ustalone tak a nie inaczej, czy nie zastanawiające jest dlaczego jest różnica między przednią a tylną piastą? W końcu nakrętką dokręcamy tylko pierścień wewnętrzny łożyska, teoretycznie można z dużą siłą.
Podobnie jak z dokręcaniem kół, dla mnie te 135Nm to jakby trochę za mało.
#7
Napisano 10 October 2014 - 21:25
[ Dodano: 2014-10-10, 22:24 ]
adames, łożyska i hydraulika siłowa to dla mnie chleb powszedni jak wiesz firmy REXROTH i SKF certyfikatów za masło nie dają

[ Dodano: 2014-10-10, 22:25 ]
zęby na tym zeżarłem
#8
Napisano 10 October 2014 - 21:27
W czasach kiedy zaczynałem przygodę z mechaniką, nikt nie dysponował kluczem dynamometrycznym a pracowałem w Polmozbycie, nawet głowicę dokręcało się na czuja i było ok.
Pewnie i jak te łożyska dokręci się z większa siłą, to też nic się niestanie, tylko po co?
#9
Napisano 10 October 2014 - 21:34

[ Dodano: 2014-10-10, 22:34 ]
no i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom


#10
Napisano 10 October 2014 - 21:36
Krzysiek, kiedyś nauka była podparta długimi praktykami - teraz i teoria i praktyka są zaoczne lub korespondencyjneno i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom


#11
Napisano 10 October 2014 - 21:36
#12
Napisano 10 October 2014 - 21:37
I przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?
#13
Napisano 10 October 2014 - 21:39


[ Dodano: 2014-10-10, 22:39 ]
ja nie mam zielonego pojęcia czekamy na AndrzejkaI przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?
#14
Napisano 10 October 2014 - 21:40
W samochodach osobowych takiej siły nie potrzeba, ale czasami do odkręcania stosuję metrowej długości rurową przedłużkę.kluczami które dokręcaja z momentem 40 MPa
#15
Napisano 10 October 2014 - 21:42

#16
Napisano 10 October 2014 - 22:07
#17
Napisano 10 October 2014 - 22:14
Łożyska stożkowe z podwójna bieżnią zewnętrzną opierają się wewnętrznym dzielonym pierścieniem dla każdej bieżni , siła docisku ma jednak znaczenie .
Takie jest fabrycznie , konstrukcyjnie stosowane w PT firmy Timken .
#18
Napisano 11 October 2014 - 06:52

Właśnie bardzo się zdziwiłem że z przodu nie są stożkowe a były

ale jakoś działają nic sie nie dzieje
#19
Napisano 11 October 2014 - 06:58
A co montowałeś ? albo jest w przedlifcie podwójny stożęk , albo dwurzędowe kulkowe w polifcie - w obu przypadkach zewnetrzna bierznia jednolita i dwie dzielone bieżnie dociskane albo do kulek albo do rolek w obu przypadkach docisk ma znaczenie .
#20
Napisano 11 October 2014 - 07:10

Przerabiałem nie raz ;P zwłaszcza moje nieszczęsne lewy przód
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kierunkowskazy Przód !? |
Techniczny podstawowy | button |
|
![]()
|
|
sprzedam nowe reflektory (przód, 1 generacja)![]() |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.turing_machine_* |
|
![]()
|
|
Błotnik przód |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Rosa_* |
|
![]()
|
|
[SPRZEDAM] Poduszka skrzyni 2.0, Mech. klamki bagażnika + 'skrzydła', sworznie przód. |
Części do PT Cruisera | Johny6665 |
|
![]()
|
|
Głośniki przód |
Modyfikujemy | monondem |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych