Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


i teraz łożysko przód - jakim momentem dokręcać


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.pawelzap_*

Bezimienny Gość.pawelzap_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 październik 2014 - 20:50

i cosik znowu do wymiany - łożysko przód lewe szumiało - na sobotę wymiana ,
jakim momentem dokręcać łożysko ?
poproszę o ładny tutek jak nie zepsuć .


Pawelzap

#2 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:00

pawelzap, Paweł to łożysko nie potrzebuje momentu zakręć na mocno zabezpiecz i po robocie

#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:05

chromek 1,
Mylisz się, moment dokręcania tego łożyska jest istotny, zaraz poszukam z jakim momentem się je dokręca.

Piasta przednia - 244Nm
Piasta tylna - 217Nm

#4 Bezimienny Gość.pawelzap_*

Bezimienny Gość.pawelzap_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 październik 2014 - 21:10

bardzo dziękuje za liczby --jutro kluczyk dynam.... i klikam ;)

#5 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:14

adames, Adam teoria teorią kiedyś to były stożki a teraz nie i nie ma to żadnego znaczenia :cwaniak przerabiałem na swoim

[ Dodano: 2014-10-10, 22:14 ]
pawelzap, tuleja wewnętrzna jest stała i jak byś nie kręcił to dociągniesz byle byś dobrze zabezpieczył

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:19

Znam temat z dokręcaniem łożyska stożkowego chociaż nie miałem malucha, ale dla jednego mocno dokręcić to nie to samo co dla drugiego. Jeżeli znamy moment dokręcania to dlaczego z niego nie korzystać?
Z jakiegoś powodu jednak te siły są ustalone tak a nie inaczej, czy nie zastanawiające jest dlaczego jest różnica między przednią a tylną piastą? W końcu nakrętką dokręcamy tylko pierścień wewnętrzny łożyska, teoretycznie można z dużą siłą.
Podobnie jak z dokręcaniem kół, dla mnie te 135Nm to jakby trochę za mało.

#7 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:25

adames, jeżeli chodzi o łożyska mam certyfikat od firmy SKF

[ Dodano: 2014-10-10, 22:24 ]
adames, łożyska i hydraulika siłowa to dla mnie chleb powszedni jak wiesz firmy REXROTH i SKF certyfikatów za masło nie dają :cwaniak

[ Dodano: 2014-10-10, 22:25 ]
zęby na tym zeżarłem

#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:27

Krzysiu, nie chcę się spierać, bo kiedyś byłem mechanikiem i też dokręcałem wszystko bez klucza dynamometrycznego i wszystko było ok. Jeśli jednak mamy do dyspozycji taki klucz, znamy siłę z jaką należy to dokręcić, to dlaczego mamy z tego nie korzystać?
W czasach kiedy zaczynałem przygodę z mechaniką, nikt nie dysponował kluczem dynamometrycznym a pracowałem w Polmozbycie, nawet głowicę dokręcało się na czuja i było ok.
Pewnie i jak te łożyska dokręci się z większa siłą, to też nic się niestanie, tylko po co?

#9 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:34

no ja terz nie mam ochoty sie spierać ale po cholere szukać klucza jak nie jest :diabelek potrzebny , no chyba ze teraz już wszyscy maja te z biedronki lub lidla

[ Dodano: 2014-10-10, 22:34 ]
no i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom :cwaniak :diabelek

#10 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 październik 2014 - 21:36

no i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom

Krzysiek, kiedyś nauka była podparta długimi praktykami - teraz i teoria i praktyka są zaoczne lub korespondencyjne :lol :haha

#11 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:36

A tak w ogóle ja operuję takimi kluczami które dokręcaja z momentem 40 MPa mówi ci to coś???

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:37

Ja nadal nie mam w swoich narzędziach klucza dynamometrycznego, też dokręcam na czuja, tylko że tego "czuja" to mam, nie każdy jednak potrafi ocenić czy dokręcone jest coś mocno czy słabo, dlatego mając podana siłę z jaką producent zaleca, można to zrobić dokładnej.
I przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?

#13 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:39

liseczek, :haha :haha

[ Dodano: 2014-10-10, 22:39 ]

I przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?

ja nie mam zielonego pojęcia czekamy na Andrzejka

#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:40

kluczami które dokręcaja z momentem 40 MPa

W samochodach osobowych takiej siły nie potrzeba, ale czasami do odkręcania stosuję metrowej długości rurową przedłużkę.

#15 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 21:42

adames, :tak :aaa

#16 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 październik 2014 - 22:07

Adaś, może tył lżej, dlatego że nie skręcają i trochę inne siły działają na te koła - ale ponad 200Nm to i tak duża siła.

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 październik 2014 - 22:14

chromek 1,
Łożyska stożkowe z podwójna bieżnią zewnętrzną opierają się wewnętrznym dzielonym pierścieniem dla każdej bieżni , siła docisku ma jednak znaczenie .

Takie jest fabrycznie , konstrukcyjnie stosowane w PT firmy Timken .

#18 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 październik 2014 - 06:52

andreeas7, Tak zgadzam się z tobą stożki i owszem czytaj uważnie co pisałem ja zakładałem nowe łożyska i to już nie stożki :cwaniak
Właśnie bardzo się zdziwiłem że z przodu nie są stożkowe a były hmm
ale jakoś działają nic sie nie dzieje

#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 październik 2014 - 06:58

chromek 1,
A co montowałeś ? albo jest w przedlifcie podwójny stożęk , albo dwurzędowe kulkowe w polifcie - w obu przypadkach zewnetrzna bierznia jednolita i dwie dzielone bieżnie dociskane albo do kulek albo do rolek w obu przypadkach docisk ma znaczenie .

#20 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 październik 2014 - 07:10

Nie czytałem całości, ale powiem jedno z autopsji! SIŁA Z JAKĄ DOKRĘCA SIĘ ŁOŻYSKO MA ZNACZENIE.. i tyle w temacie :cwaniak
Przerabiałem nie raz ;P zwłaszcza moje nieszczęsne lewy przód





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych