Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Ładowanie, regulator napięcia 2,2 crd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marca 2015 - 15:05

Witam,

mam problem z ładowaniem w moim PT. Występują skoki ładowania do ok. 19V. Czasami przez kilka kilometrów jest OK, a czasami ładowanie znika/pojawia się/przeładowuje. W zasadzie klasyczne objawy padniętego regulatora napięcia. Alternator zdjęty i sprawdzony (sprawny), ale w miejscu gdzie zazwyczaj jest regulator napięcia tutaj jest tylko szczotkotrzymacz. Gdzie w takim razie schował się regulator? ;-)



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marca 2015 - 16:56

jak to gdzie ? - w sterowniku silnika , sterowanie masą informacja o ładowaniu podawana cyfrowo magistralą J1850 , wiązka do sprawdzenia od alternatora do sterownika silnika oraz przekaznik zasilania ukladu wzbudzenie wirnika , w skrzynce koło kielicha pod maską ,

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 16 marca 2015 - 16:56


#3 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marca 2015 - 18:35

Dzięki. Rano zabiorę się do pracy.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marca 2015 - 19:14

co do wysokiego napiecia ladowania , sprawdz jeszcze masy silnik nadwozie i nadwozie akumulator , oraz masę sterownika silnika - wszystko łączone przy lewej podłużnicy obok filtra powietrza

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 16 marca 2015 - 19:15


#5 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 marca 2015 - 20:15

Dzięki za podpowiedzi. Byłem tak pewny swojej pierwszej diagnozy, że nie sprawdzilem kwestii podstawowych. No ale w końcu dojście do alternatora w PT jest tak łatwe, że można go wyjmować trzy razy dziennie ;-)



#6 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marca 2015 - 21:59

Przewody i masy posprawdzane ale niestety bez efektu...  Andreeas7, który to przekaźnik? (niestety nie mam "klapki" z opisem)



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 marca 2015 - 22:03

Przedlift czy polift instalacja ? jakie masz lampy z przodu auta

#8 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marca 2015 - 22:11

Całość przedliftowa więc instalacja chyba też.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 marca 2015 - 22:19

Interesuje nas ten przekaznik mozesz go zamienic z tym od sygnalu dzwiękowego wyżej w tym samym rzędzie

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   412,92 KB   10 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 18 marca 2015 - 22:20


#10 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 marca 2015 - 22:22

Jeszcze raz wielkie dzięki. Jutro sprawdzę i dam znać z jakim efektem.



#11 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2015 - 20:59

Zawsze grzebię przy samochodach sam ale tym razem zdążyłem zwątpić w swoje umiejętności i dać w piątek na kilka godzin samochód elektrykowi (trzeciemu z kolei - dwóch uciekło z krzykiem na hasło pt cruiser ;-) ) który grzebał przez trzy godziny i nic nie znalazł. 

Teoretycznie na wtorek umówiłem się z jeszcze jednym ale dzisiaj skorzystałem z ładnej pogody. Jeszcze raz przejżałem wszystko krok po kroku. I znalazłem jeden przetarty przewód w wiązce przechodzącej poniżej sterownika silnika. Ktoś kiedyś źle ją ułożył i ocierała o wtyczkę sterownika. Zniszczony fragment wycięty, trochę lutowania i samochód sprawny.

Andreeas7 jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2015 - 21:12

cieszę sie że poradziłeś , nie wiem czemu ludzie tak reagują na te auto - to normalny samochód tylko wymaga mayślenia i nic na skróty

#13 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 marca 2015 - 21:44

nie wiem czemu ludzie tak reagują na te auto

Andrzej, bo nie wiedzą jakich drutów użyć aby usterki drutować jak w VW czy Audi :lol a potem kasować jakby użyli ulepszonych części oryginalnych :haha

#14 Bezimienny Gość.wptc_*

Bezimienny Gość.wptc_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2015 - 23:03

Pewnie jest w tym sporo racji. Zdecydowanie łatwiej jest w tym samym czasie założyć pięć używanych rozruszników do skody, audi czy bmw. Wykonać pracę z zamkniętymi oczami i bez zastanawiania się. A przy poszukiwaniu jakiejś "magicznej" usterki trzeba się nagłowić i mieć jakąś koncepcję działania.

Ale z drugiej strony może być również tak (i pewnie często jest), że po kilku (-nastu) godzinach poszukiwania usterki klient powie: "Panie 300 (400 czy 1000) złotych za zlutowanie jednego przewodu?!"

Niestety zazwyczaj klienci nie doceniają w naszych warunkach tego że nie płaci się za lutowanie tylko za wiedzę co i jak lutować...



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2015 - 23:13

Przy skodzie octavi za naprawę jednego przewodu w wiązce : standartowa usterka przerywana praca licznika prędkosci - serwis kaleczył klienta 600zl - a przecierz była to usterka fabryczna ? żle ulożona wiazka i przecierał sie przewód .

#16 dodeks

dodeks

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 184
  • Dołączył:  28 cze 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Dominik
  • Skąd::Małopolska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2016 - 15:08

Witam! Przeczytawszy w/w artykuł podkusiło mnie sprawdzić ładowanie i wynik wyszedł niezbyt pozytywny 14,80-16.20 ?! No i po co było zaglądać.. :glupek ,a tak na poważnie aku mam niestety kwasowy , wszystkie masy i przekaźnik według wskazówek Andrzeja sprawdzone i nic. Wnioskuję że uwalony regulator (przez aku kwasówkę) ewentualnie szukać gdzieś przetartego kabelka w wiązce? A miałem kupić optimę ale po co. Jeśli można proszę o pomoc! Pozdrawiam ps. dodam jeszcze że kwasówka podmieniona z innego samochodu bo ta zakupiona z pitkiem miała 7 lat i gość twierdził że jej od zakupu nie wymieniał a ja głupi nie sprawdziłem bo myślałem że jak tyle lat jeździ to na pewno jest żelowy...



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2016 - 15:42

Przy takim napięciu ładowania podpalił byś wszystkie żarówki i uwalił elektronikę w aucie

#18 dodeks

dodeks

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 184
  • Dołączył:  28 cze 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Dominik
  • Skąd::Małopolska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2016 - 16:07

To znaczy że miernik mam do kitu?! Sprawdzałem na głównym złączu pod maską.


Użytkownik dodeks edytował ten post 08 stycznia 2016 - 16:09


#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2016 - 16:42

Wyczyść i skręć porządnie śruby na złączu i ponów pomiar z włączonym pełnym obciążeniem swiatla , dmuchawa, szyba .

#20 dodeks

dodeks

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 184
  • Dołączył:  28 cze 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Dominik
  • Skąd::Małopolska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2016 - 17:34

Ok dzięki!







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych