Użytkownik merlin edytował ten post 20 kwietnia 2015 - 23:35
Klekotanie dwulitrówki
#1
Napisano 20 kwietnia 2015 - 23:32
#2
Napisano 21 kwietnia 2015 - 05:47
No klekotanie silnika w benzynach nie jest dobrym objawem. Spalanie tak zwane stukowe występuje tylko w silnikach wysokoprężnych A jeżeli masz takie objawy klekotania to mogą to być zawory. Napewno nasi doctorzy bardziej fachowiej Ci określą przyczynę.
#3
Napisano 21 kwietnia 2015 - 10:48
#4
Napisano 21 kwietnia 2015 - 11:14
Zawory a może panewka ?, wiem wiem ze diagnostyka przez internet nic nie daje ale chciałem mieć chociaż porównanie jak u innych pracują te silniczki
Witam
To fakt silniki 2,0 w Pt mają dziwny klang. Ja nie mogłem się do niego przyzwyczaić ale napewno nie jest to klekotanie.
#5
Napisano 21 kwietnia 2015 - 11:41
No to i ja sie dopiszę.
Klekotanie silnika wg. opisu to uszkodzenie / zużycie hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych.
Zawsze jest ten ktoś na kogo wypadnie wymiana. A jak wymiana to wszystkich.
Myślę że już wykluczyłeś klekotanie wtryskiwaczy gazu.
Pojezdzij jeszcze trochę bo jak się okaże że ubywa oleju silnikowego to i uszczelniacze prowadnic zaworów do wymiany.
Jak uszczelniacze to głowica do góry i rozrząd się doczeka nowych części.
Taki los.
Użytkownik bagro edytował ten post 21 kwietnia 2015 - 11:47
#6
Napisano 21 kwietnia 2015 - 16:33
Dorzucam nagrania z komory silnika i wewnątrz auta.
...z komory silnika
...wewnątrz auta ( trzeba się troszkę przysłuchać/ na telefonie jest głośniej )
#7
Napisano 22 kwietnia 2015 - 08:04
#8
Napisano 22 kwietnia 2015 - 08:23
Słychać lekki klekot ale czy to nie obudowa rozrządu? Widziałem ze nią poruszasz.
#9
Napisano 22 kwietnia 2015 - 08:37
Chciałem jeszcze dodać że obroty ładnie trzyma, jest dynamiczny.
Użytkownik merlin edytował ten post 22 kwietnia 2015 - 08:37
#10
Napisano 22 kwietnia 2015 - 13:14
Klekot słychać wyraźnie ale i szum przypominający zatartą rolkę napinacza paska klimy i wspomagania.
Zdejm pasek wyeliminujesz wtedy ewentualne odgłosy rolki, napinacza i pompy wspomagania.
#11
Napisano 22 kwietnia 2015 - 13:43
#12
Napisano 22 kwietnia 2015 - 20:06
swój hałas dają też wtryski od gazu przynajmniej u mnie
#13
Napisano 22 kwietnia 2015 - 20:09
To nagrywałem jak jeszcze się na gaz nie przełączyło.
#14
Napisano 23 kwietnia 2015 - 08:56
Kolego wizyta na warsztacie Cię nie minie.
Mają doświadczenie i słuchawki to zlokalizują miejsce oraz najbardziej prawdopodobną przyczynę.
Ale zanim pojedziesz to może sprawdz prawą poduszkę silnika tj. po zdjeciu zaślepki w prawej wnęce koła.
Są na forum fotki jak wyglada uszkodzona tzn. co widać po zdjeciu zaślepki.
Ciekawa lektura.
#15
Napisano 26 maja 2015 - 16:16
#16 Bezimienny Gość.ketrab_*
Napisano 01 czerwca 2015 - 18:11
Udało się coś zdiagnozować ?
#17
Napisano 02 czerwca 2015 - 13:00
Popatrzę na poduszki, dziwna sprawa bo nie zawsze klekocze, nie wiem czy to zależy od pozycji w jakiej stoi auto ale wydaje mi się ze to ma również wpływ na głośniejszą pracę silnika
U mnie kiedyś coś klekotało z przodu, nawet dość głośno. Myślałem, że w silniku, a to po prostu był luz na zamku maski . Po ręcznej regulacji tą dużą śrubą klekotanie zniknęło.
#18
Napisano 02 czerwca 2015 - 22:53
#19 Bezimienny Gość.mlody_*
Napisano 09 lipca 2015 - 16:57
#20
Napisano 09 lipca 2015 - 18:26
witam ! podobnie klekocza hydropopychacze lub gdy wałek rozrządu jest starty na krzywkach Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli sa przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu lub rozrząd o ile jest na łańcuchu a juz sie konczy (niewiem jest u ciebie łańcuch ???) ale ja bym stawiał na hyr..popychacze..
Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 09 lipca 2015 - 18:49
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych