Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Chęć wymiany pitka na 2,2 crd , proszę o poradę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.dragonds_*

Bezimienny Gość.dragonds_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwca 2015 - 00:42

Witam. Już jakiś cieszę się z posiadania pt. jeżdżę od 2010r. 2.0 benz z 2001r, a chciałbym wymienić na troszkę nowszy model i z silnikiem diesla. Bardziej z ciekawości niż przekonania, dlatego chcę zobaczyć jak się będzie jeździć dieslem. Pokonuję często bardzo krótkie odcinki ( 2-3 km) i przy takim użytkowaniu  silnik benzynowy się sprawdza, czy silnik crd wytrzyma w zasadzie jazdę na tak krótkich odcinkach?  Oczywiście zdarza się wyjechać na dłuższe trasy, jednak sporadycznie. Krótkie przebiegi to dojazd do pracy, pokonywany kilka razy dziennie, ze względu na specyfike mojego zajęcia. ( rower jest dobry :) , jednak czas i pogoda nie zawsze na to pozwala ...).

  Znalazłem takiego pitka:

 http://otomoto.pl/of...a-ID4p85i1.html

-  sprzedający informuje, że świeci kontrolka "check egine" , a po odczycie taka diagnoza:

: ..."wstępna diagnoza wg naszego programu to przepływomierz lub czujnik położenia pedału" ... . 

Co sądzicie, czy taka usterka może być kosztowna w naprawie i czy z doświadzcenia ktoś potrafi mi podpowiedzieć, czy ten piti to nie mina?

pozdrawiam



#2 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwca 2015 - 04:04

Pokonuję często bardzo krótkie odcinki ( 2-3 km) i przy takim użytkowaniu  silnik benzynowy się sprawdza, czy silnik crd wytrzyma w zasadzie jazdę na tak krótkich odcinkach?  Oczywiście zdarza się wyjechać na dłuższe trasy, jednak sporadycznie. Krótkie przebiegi to dojazd do pracy, pokonywany kilka razy dziennie, ze względu na specyfike mojego zajęcia.

Nie masz się czego obawiać.W trakcie mojej przygody z Pitkiem był okres kiedy jeździłem do 120 km dziennie.Jednakże od kilku lat pokonywałem właśnie tylko odcinki 2,3 kilometrowe.Jak zapewne wiesz w PT jest silnik Mercedesa a on właśnie jest jednym z najlepszych pojazdów Taxi - więc samo mówi za siebie. 

 

Znalazłem takiego pitka:  http://otomoto.pl/of...a-ID4p85i1.html

Podłączyć pod komputer / osobiście albo przy Tobie /,spisać błędy i sprawdzić co faktycznie drzemie w silniku. 



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 048
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwca 2015 - 05:42

Usterka czujnika pedału gazu pojawia sie sporadycznie w 2,2 crd i za zwyczaj po myciu karcherem wnętrza komory silnika i zalaniu potencjometru woda - ale z ta usterka auto byłoby uziemione .
Usterka przepływomierza to złożona awaria gdyż może ja powodować kilka elementów pomiarowych w układzie silnika , nie koniecznie bezpośrednio powiązanych do przepływomierza od uszkodzeń mechanicznych rur układu dolotowego po uszkodzony EGR .

W Twoim przypadku tak jak Tomek napisał sprawdź błędy metoda kluczykowa będę najlepsza wskazówka i przejedz sie tym autem , jak w czasie jazdy nie przejdzie w tryb awaryjny (obroty tylko do 3000) to nie masz sie co bać kupić

#4 Magnes

Magnes

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 549
  • Dołączył:  25 cze 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwca 2015 - 06:50

Darku nie chcę Cie zniechęcać ale dizelek to silnik który lubi trasy, na krótkie odcinki jest zbyt drogi w eksploatacji i utrzymaniu, oleje, ich ilość i cena, nie wspominając o reszcie. Akumulator to koszt około 700 złociszy , no i cena zakupu auta z tego powodu jest wyższa. Musisz się dobrze zastanowić, może Andrzej (andreeas7) coś ci konkretniej doradzi

podpisano :chromek1


Użytkownik Magnes edytował ten post 18 czerwca 2015 - 07:03


#5 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 478
  • Dołączył:  15 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 18 czerwca 2015 - 08:29

Zamien na 2.4

#6 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwca 2015 - 10:28

Śmiało bierz dieselka. Mówię to jako użytkownik, który też najczęściej jeździ na krótkich trasach. I benzyna i diesle mają swoje "drogie dodatki", ale akumulator zakupiony nowy to w takim przypadku do końca za Twojego okresu użytkowania, no i nie do zdarcia, nawet jak zostawisz na dłużej na światłach.W kwestii oleju silnikowego, może potrzeba go więcej, ale biorąc pod uwagę częstotliwość wymiany nie jest to koszt istotny. Za to odpada wymiana rozrządu. Ja zdecydowanie polecam :)



#7 xipe

xipe

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 138
  • Dołączył:  27 gru 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Sosnowiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwca 2015 - 13:57

Moj diselek tez glownie krotkie odcinki i tez chodzi wdziecznie i przyzwoicie pali, a podobnie jak Ty balem sie jak to bedzie przy przebiegach czasami nawet ponizej 1,5km :d



#8 Bezimienny Gość.dragonds_*

Bezimienny Gość.dragonds_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 czerwca 2015 - 22:28

Dziękuje za podpowiedzi. Planuję obejrzeć to autko z bliska. Zobaczymy, co kryje pod maską. Pozdrawiam 



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 048
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwca 2015 - 05:59

Dziękuje za podpowiedzi. Planuję obejrzeć to autko z bliska. Zobaczymy, co kryje pod maską. Pozdrawiam 

A co może kryć ? Silnik mercedesa z dobrym momentem i komfortem przy wyprzedzaniu  - na dodatek to bardzo mało awaryjna jednostka 300tys to normalny przebieg jak 100 dla benzynki 



#10 Bezimienny Gość.mlody_*

Bezimienny Gość.mlody_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 lipca 2015 - 18:54

Robiąc często dystanse 2-4km diesel raczej niema sensu. Zamordujesz go. Lepiej te 2km przejechać rowerem

#11 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 06:33

Chłopaki, trudno mi uwierzyć że przy takich trasach schodzicie poniżej 8/100km ???



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 048
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 06:39

Przemek bez problemu to raczej kwestia stylu jazdy , dieslem trzeba sie nauczyć jeździć: środek obrotów 1700-2700 .

#13 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 07:01

Andrzeju, zgadza się ale na zimnym silniku łyka tak czy tak :) przynajmniej z moich doświadczeń. No i też różnie to jest z tymi obrotami, mozna miec niskie ale jak silnik obciążony to i tak ciągnie swoje :)



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 048
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 07:08

Diesle trochę inaczej ma rozwiązane kwestie dawkowania paliwa na zimnym silniku , jak takowego ssania i podbicia obrotów nie ma - jest wzbogacona dawka rozruchowa ale i nie tu jest zasadnicze kwestia - ilośc spalania to tylko temperatura .
Przemku kiedyś byłem uparty ze nie zejdzie niżej , polemika z Izy osiągami zmiana stylu jazdy - zeszłem nisko w spalaniu i nie jeżdzę jak wół .

#15 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 07:33

Testuje ostatnio różne sposoby jazdy, musze nowy temat założyć :lol bo jest o czym pogadać 



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 048
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 07:49

A żebyś wiedział Przemku ze jest , Paweł Pablicito po ostatnim instruktażu jazdy 2,0 tez zszedł poniżej 10 l gazu w spalaniu

#17 Bezimienny Gość.mlody_*

Bezimienny Gość.mlody_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 lipca 2015 - 09:03

To ja również poproszę o taki instruktaż bo poniżej 10l jest ciężko zrobić moim Pitkiem

#18 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 09:53

Rozpędzić sie dynamicznie, wczesnie opuszczać gaz, nie przekraczać 90km/h bo opór powietrza rośnie do kwadratu, nie przyspieszać na podjazdach ? :cwaniak



#19 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 025
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2015 - 10:03

mlody, delikatnie z gazem, niech silnik fącha, nie łyka, i nie hamuj bez potrzeby- to w mieście, a na trasie pełny cug, bez przekraczania dopuszczalnych prędkości. Bo inaczej zamulisz jednostkę.



#20 Bezimienny Gość.mlody_*

Bezimienny Gość.mlody_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 lipca 2015 - 21:29

Przydałby się chyba 6bieg to byłoby przyjemniej na autostradzie





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych