Ja mam zwykły bagażnik rowerowy (2 szt. - na dwa rowery) montowany na dach do oryginalnych belek poprzecznych PT.
Bagażnik taki to dwie powlekane rurki ułożone obok siebie połączone na obu końcach specjalnymi stopkami, w które wchodzą koła (przednie, tylne). Stopki posiadają blokady w postaci pasków zatrzaskowych, które obejmują koło/oponę unieruchamiając rower.
Ponadto tak z 1/4 z przodu owego bagażnika umieszczone jest ramie, które podnosi się w gorę do ramy roweru.
Ramię posiada regulowany uchwyt, którym unieruchamia się rower (tak aby stał w normalnej pozycji).
Uchwyt obejmuje po prostu ramę, w dowolnym miejscu.
Bagażnik ten stosowałem w trzech autach: Daewoo Leganza, Dodge Grand Caravan i teraz w Pitku.
Jest stabilny i wg. mnie sprawuje się bezproblemowo.
Kupiłem okazyjnie jakieś 4 lata temu w profesjonalnym sklepie z bagażnikami i uchwytami rowerowymi (była promocja).
Polska produkcja. Kosztował mnie wtedy 40 zł za sztukę. Kupiłem dwie.
Nawet na tak wysokim aucie jak Dodge, był bardzo stabilny, jedyny problem, to wdrapać się na taką wysokość z rowerem.
Użytkownik Michu edytował ten post 22 June 2015 - 09:27