Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Tempomat w 1.6 LIFT, proszę o wskazówki.

tempomat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*

Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 August 2015 - 14:19

Witam,

próbuję odpalić tempomat w poliftowym 1.6 classic z 2005r wersja europejska, produkcja Meksyk.

Dołożyłem wiązkę w kierownicy i manetkę, wiązka od kierownicy do grodzi ma przewody od tempomatu.

 

Czy były fabryczne tempomaty w 1.6?

1.6 ma elektroniczną przepustnicę, więc odpada cała zabawa w gruszki z podciśnieniem. Wszystkim ma sterować ECU tak jak w dieslu.

 

Czy posiada ktoś schemat elektryczny do poliftowego 1.6?

W dostępnym w sieci manualu jest tylko 1.6 przedlift, i można tam znaleźć, że pin nr 76 na ECU jest od tempomatu, lecz jest on nie podpięty, zarówno na schemacie jak i w moim PT. Na pewno trzeba tam coś pociągnąć, ale bez schematu to wróżenie z fusów, nie wiadomo, gdzie kończy się wiązka spod kierownicy w stronę grodzi.

 

Czy ktoś w okolicy Katowic, Sosnowca posiada pełny komputer do diagnostyki 1.6?

W ASO mówią Panie nie da się, nie znamy się na tym. Zależy mi na możliwości sprawdzenia czy sterownik od 1.6 ma w ogóle zaprogramowaną funkcję tempomatu, bądź możliwość jej włączenia. Sprzętowo jest to na pewno możliwe, pytanie tylko czy producent nie wykastrował sterownika z tej części softu.

 

 

Liczę na drobne wskazówki z Waszej strony, nie jest to pierwsze auto do którego dokładam tempomat czy inne dobrodziejstwa, ale do europejskich wersji PT bardzo trudno otrzymać jakąkolwiek dokumentację. Nie mówiąc o małej popularności.

Z góry dzięki.

 

 

 



#2 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 Mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 August 2015 - 20:20

Witam,

próbuję odpalić tempomat w poliftowym 1.6 classic z 2005r wersja europejska, produkcja Meksyk.

Dołożyłem wiązkę w kierownicy i manetkę, wiązka od kierownicy do grodzi ma przewody od tempomatu.

 

Czy były fabryczne tempomaty w 1.6?

1.6 ma elektroniczną przepustnicę, więc odpada cała zabawa w gruszki z podciśnieniem. Wszystkim ma sterować ECU tak jak w dieslu.

 

Czy posiada ktoś schemat elektryczny do poliftowego 1.6?

W dostępnym w sieci manualu jest tylko 1.6 przedlift, i można tam znaleźć, że pin nr 76 na ECU jest od tempomatu, lecz jest on nie podpięty, zarówno na schemacie jak i w moim PT. Na pewno trzeba tam coś pociągnąć, ale bez schematu to wróżenie z fusów, nie wiadomo, gdzie kończy się wiązka spod kierownicy w stronę grodzi.

 

Czy ktoś w okolicy Katowic, Sosnowca posiada pełny komputer do diagnostyki 1.6?

W ASO mówią Panie nie da się, nie znamy się na tym. Zależy mi na możliwości sprawdzenia czy sterownik od 1.6 ma w ogóle zaprogramowaną funkcję tempomatu, bądź możliwość jej włączenia. Sprzętowo jest to na pewno możliwe, pytanie tylko czy producent nie wykastrował sterownika z tej części softu.

 

 

Liczę na drobne wskazówki z Waszej strony, nie jest to pierwsze auto do którego dokładam tempomat czy inne dobrodziejstwa, ale do europejskich wersji PT bardzo trudno otrzymać jakąkolwiek dokumentację. Nie mówiąc o małej popularności.

Z góry dzięki.

Witam ziomal

 

Na twoje pytania to tylko nasi Pt Doctorzy mogą odpowiedzieć. Jestem za cieńki aby Ci pomóc. Twoje pytania są bardzo techniczne i trzeba trochę czasu i bycia z nami aby dostać na nie odpowiedzi. hmm

 

Pozdro :bigmeen



#3 Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*

Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 August 2015 - 23:58

Dzięki za reakcję, tego się obawiam.
Najbardziej pomoglby mi dostęp do komputera,który w pełni obsługuje 1.6, w grę wchodzi prawdopodobnie tylko witech.

Łącząc schematy przedliftowego 1.6 ze schematami jakiś późniejszych Chryslerow znalazłem komplet pinów wpinajac manetkę bezpośrednio w sterownik silnika. Niestety bez reakcji, wygląda na to, że taka opcja jest nieaktywna.

Pytanie czy we wszystkich pt z tempomatem kontrolka cruise mruga po przekreceniu kluczyka? I czy świeci się dopiero gdy tempomat utrzymuje prędkość, czy też każdym momencie na zapłonie po przycisnieciu ON na manetce?

#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 Mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 August 2015 - 05:54

Dzięki za reakcję, tego się obawiam.
Najbardziej pomoglby mi dostęp do komputera,który w pełni obsługuje 1.6, w grę wchodzi prawdopodobnie tylko witech.
Łącząc schematy przedliftowego 1.6 ze schematami jakiś późniejszych Chryslerow znalazłem komplet pinów wpinajac manetkę bezpośrednio w sterownik silnika. Niestety bez reakcji, wygląda na to, że taka opcja jest nieaktywna.
Pytanie czy we wszystkich pt z tempomatem kontrolka cruise mruga po przekreceniu kluczyka? I czy świeci się dopiero gdy tempomat utrzymuje prędkość, czy też każdym momencie na zapłonie po przycisnieciu ON na manetce?


Witam

Z tego co się orientuje to tempomat działa w Pt po osiągnięciu pewnej prędkości. Jeżeli chodzi o komputer to tu masz link do firmy. Powinni pomóc
http://www.americancar.com.pl/

:bigmeen

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17067
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 August 2015 - 07:49

1,6 w polifcie to zlepek systemów , sterownik pozostał ten sam co w przedlifcie a dołożyli tylko przetwornik informacji can - J1850 pod siedzeniem kierowcy w kabinie i jest możliwe ze w tej sytuacji będzie jakieś utrudnienie dołożenia tempomatu - choć nie sadze nie robiłem w takim roczniku z tym silnikiem .

#6 Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*

Bezimienny Gość.Ciasto_hirol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 August 2015 - 08:22

1,6 w polifcie to zlepek systemów , sterownik pozostał ten sam co w przedlifcie a dołożyli tylko przetwornik informacji can - J1850 pod siedzeniem kierowcy w kabinie i jest możliwe ze w tej sytuacji będzie jakieś utrudnienie dołożenia tempomatu - choć nie sadze nie robiłem w takim roczniku z tym silnikiem .

To jest niestety problem bo nie mam schematów do tego wynalazku. O ile pod maską wiązka do ECU zgadza się,że starą tak tempomat począwszy od manetki przez wiązkę kierownicy jest inny.

Utrzymywanie prędkości oczywiście działa bodaj od 35mph, ale pytanie moje czy kontrolka zaświeca się na włączonym zapłonie po naciśnięciu przycisku? On/Off. Byłbym wdzięczny gdyby moglibyście to sprawdzić.





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tempomat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych