Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zbiorniczek wyrównawczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 15:02

Witam Wszystkich

Dzis po raz pierwszy pojechalem moim autkim :piter  troszke dalej niz zwykle,czyli 150km,zazwyczaj robie okolo 25-30 km dziennie,po dojechaniu na miejsce i zaparkowaniu,zauwazylem dym...parę wydobywajaca sie spod maski,okazalo sie ze to plyn chlodzenia.

w pierwszej chwili myslalem,ze to uszkodzony przewod,poniewaz zauwazylem sporo rozchlapanego plynu,ale odczekalem troche(w tym czasie zalatwialem moje sprawy) i jak wrociem sprawdzilem ponownie,oczywiscie plyn wyparowal od goraca nie bylo juz go ani sladu ,juz mialem isc na stacje benzynowa kupic plyn aby dojechac jakos z powrotem do domu,ale wczesniej sprawdzilem plyn,juz na chlodnym silniku i okazalo sie ze jest ok(okolo 1,5cm) nad minimum

Auto mam dopiero 1,5 mca,po kupnie,zrobilem podstawowe rzeczy,rozrzad,olej,wszystkie filtry,swiece,zawieszenie....no i rowniez płyny

Czy mozliwe,ze bylo go az o tyle za duzo?ze az tyle wyrzucilo

Poniewaz pitka mam tak krotko i staram sie go dopiero poznac,wszystko regularnie sprawdzam,mam obsesje,tak mowi moja pani

Płynu przed dzisiejszym wyjazdem bylo 2cm ponizej gornej kreski ,autem zrobilem od zakupu 1300km,

w drodze powrotnej wszystko bylo ok,sprawdzilem po 50km,nic sie nie dzialo i potem po nastepnych 100 jak dojechalem do domu.nic nie dolewalem.teraz jest okolo 1,5cm powyzej dolnej kreski

Czy nie musze sie niczym martwic?czy to po prostu bylo za duzo plynu wlane?i jak sie mocno rozgrzal to ten nadmiar wyrzucil?czy to moze byc cos innego,zaznaczam,ze plynu bylo na 100% ponizej gornej kreski,czyli chyba nie az o tyle za duzo.a moze sie myle i to wystarczylo by mnie przestraszyc,mocno sie dymilo.

Czy miał ktos podobny przypadek?

Pozdrawiam

Pozdrawiam



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 16:23

Płyn sprawdzasz na zimnym silniku ma być po korek w chłodnicy i na dolnej kresce w zbiorniczku wyrównawczym , w czasie pracy rośnie pod górna kreskę i po ostygnięciu wraca do pozycji dolnej , jesli w miedzy czasie wyrzucilo to dzieje sie coś nieprawidłowego w układzie , płyn sie gotuje i zostaje wyrzucony do zbiorniczka wyrównawczego .Sprawdz czy pracują oba biegi wentylatora a zwłaszcza 1 pracujący razem z klimatyzacja i odpowiedzialny za wstępne schłodzenie silnika .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 grudzień 2015 - 16:25


#3 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 17:14

Jędrek, a nie jest to przyczyną tego nieszczęsnego korka ciśnieniowego?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 17:18

Czasem tak , czasem nie przyczyn może być kilka od uszczelki , wentylatora , pompy wody po nieszczelny przewód zbiorniczek - chłodnica a skończywszy na uszkodzonym korku ( nie trzyma ciśnienia )

#5 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 18:04

Zszedlem ponownie do auta i sprawdziłem na zimnym silniku.jest dokładnie 1.5cm nad minimum ADD.odpaliłem auto przejechałem się tyle aby rozgrzać silnik i sprawdziłem ponownie. Jest około 3cm nad minimum.czyli 1.5cm różnicy między zimnym i gorącym.
Andrzeju.wiem.ze juz pisałeś na forum jak sprawdzić czy są obydwa biegi wentylatora.ale nie mogę teraz tego znalezdz.wentylator chodzi napewno bo jak mi wywalił ten płyn to wentylator chodzi.tyle ze nie wiem czy to pierwszy bieg czy drugi. Jeszcze raz przypominam że na wskaźniku temperatury jest wszystko w normie.dokładnie na srodku

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 18:09

Jeszcze raz wspominam środek nie jest wyznacznikiem prawidłowej temperatury ze względu na bardzo duży rozrzut pracy wskaźnika - zdarzały sie Pt gdzie na środku skali temperatura dochodziła do 108 stopni przy niesprawnym wentylatorze pierwszego biegu .
Jak sprawdzić ? Włącz klimatyzacje i wentylator musi sie automatycznie włączyć po 10 s od uruchomienia silnika .

#7 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 18:38

Wrocilem,sprawdzilem Nie wlacza sie wentylator,mimo,ze wlaczylem klime na maxa i odczekalem wiecej niz 10sek,na dworzu zimno jak cholera ale i tak powinien chodzic?czekalem kilka min


Andrzeju,zrobia mi to w warsztacie na miejscu?czy trzeba nowy silnik,czy same szczotki?kurde w srode wyjezdzamy,niby niedaleko,do gdanska,70km,ale nie moge chyba tak jezdzic?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 18:38

zaczynaj naprawę od usprawnienia wentylatora - jazda z niesprawnym kończy sie w pierwszej fazie rozszczelnieniem czapek chłodnicy do uszkodzenie uszczelki pod głowica

#9 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 18:49

jutro jade do warsztatu,mam nadzieje,ze pomoga,napewno mam to od poczatku jak kupilem auto,tylko,ze jak robie krotkie dystanse to nie zdalem sobie z tego sprawy,a wskaznik temperatury na srodku to nic mnie nie zapokoilo,az do dzis



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:04

Mozesz bo jest chłodno , a po drugie powyżej 70/h wentylator 1 biegu i tak sie wyłącza - nawiew samoistny , dopiero przy przekroczeniu 103 stopni wrzuca drugi bieg wentylatora

#11 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:35

Andrzeju.juz nie chce zawracać Ci więcej głowy dziś. Powiedz mi tylko jaki to rozmiar szczotek?czy lepiej kupić cały silnik wentylatora?chociaż z drugiej strony używa z allegro może nie musi trafić się podobna co mam obecnie

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:38

7x10x15-17 mm

#13 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:43

dzieki wielkie :kciuki ,jak rano dostane szczotki ,domyslam sie ze w motoryzacyjnym musze szukac to od razu jade wymienic

dziekuje jeszcze raz



#14 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:50

Zszedlem ponownie do auta i sprawdziłem na zimnym silniku.jest dokładnie 1.5cm nad minimum ADD.odpaliłem auto przejechałem się tyle aby rozgrzać silnik i sprawdziłem ponownie. Jest około 3cm nad minimum.czyli 1.5cm różnicy między zimnym i gorącym.

Sorry że się wtryniam :) ale z tego co tu piszesz to sprawdziłeś tylko w zbiorniczku wyrównawczym, powinieneś jeszcze sprawdzić na zimnym silniku czy po odkręceniu korka na chłodnicy płyn jest pod korek ;)



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:52

I bardzo słuszna uwaga Przemku

#16 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 19:59

Tego nie sprawdzilem,zrobie to z samego rana,ale czy to cos zmienia?jezeli i tak wiemy ze wentylator nie chodzi na 1 biegu,czyli i tak naprawa wentylatora,ale oczywiscie sprawdze,dzieki za wszystkie uwagi



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16940
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2015 - 20:07

Płyn pod korek to podstawa w benzynie - tu sie sprawdza stan płynu .

#18 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 grudzień 2015 - 20:08

z samego rana sprawdze,chociaz i tak wiemy juz,ze naprawa wentylatora,ale naprawde dziekuje za wszystkie cenne rady



#19 Tofik

Tofik

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  31 gru 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M G
  • Imię:Tofik
  • Skąd::Grójec
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 grudzień 2015 - 22:44

podobnie miałem... skończyło się to robieniem uszczelki pod głowicą.. oby u Ciebie było lepiej



#20 Bezimienny Gość.yarek777_*

Bezimienny Gość.yarek777_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 grudzień 2015 - 16:59

Sprawdzilem plyn po korkiem,jest pełniutko,sam korek tez wyglada ok,jest jak nowy,uszcelki pod spodem zdrowe,jast suchutki,dokladnie wszystko obejrzalem,no i oczywiscie 16Lbs,tak jak powinno byc

Nie moglem dzis znalezdz tych szczotek tu na miejscu,znalazlem na necie

www.elekro-czesci.com.pl

taki rozmiar 6.8x10x17 moga byc?Andrzej pisal 7x10







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych