Witam
Nie wiem czy ten temat był opisywany wcześniej, ale pozwoliłem sobie na naprawę krok po kroku.
Dzisiaj zabrałem się za neutralizację usterki związanej z brakiem tulejki w cięgle zmiany biegów.
Koszt naprawy 15,16 zł
Czas naprawy 30 min
Należy zdjąć pokrywę filtra powietrza, poluzować taśmę zaciskową na przewodzie gumowym przy pokrywie i rozłączyć, wyjąć filtr, wymontować obudowę filtra, potrzebny jedynie wkrętak po to aby zdjąć pokrywę filtra
Tak to wygląda standardowo ta usterka.
Narzędzia: wkrętak i szczypce płaskie lub popularnie zwane kombinerki.
Wiertło Ø 22 łożysko 608 2Z/C3, podkładka 24x8mm i pierścień Segera
Zamiast pierścienia Segera pełnego użyłem wsuwanego na trzpień od 5-7mm.
Ponieważ końcówka linki ma średnicę 21 mm trzeba ją rozwiercić. Jeśli ktoś będzie posiadał bardzo ostre wiertło spokojnie zrobi to ręcznie.
Na trzpień o śr. 8 mm dźwigni skrzyni biegów idealnie wchodzi to łożysko.
Po rozwierceniu do śr. 22 mm końcówki linki wsunąć ją na łożysko
Nałożyć podkładkę i zabezpieczyć szczypcami wsuwając pierścień Segera.
Włożyć w gumowe otwory obudowę filtra, włożyć filtr, zamknąć pokrywę i wsunąć wcześniej odkręcony przewód gumowy.
Efekt końcowy zadowalający. Biegi wchodzą jak w masełko i nie ma żadnego problemu z poprawianiem wrzucania ich.
Pozdrawiam