Sytuacja dosyć oryginalna mi się dzisiaj przydarzyła : po mocniejszym hamowaniu i włączeniu się systemu ABS zblokowało mi koła - lewe przednie i prawe tylne. Jakoś delikatnie do mechanika dojechałem i po wyjęciu i sprawdzeniu bezpieczników od ABS - dopiero wtedy zapaliły się kontrolki od ABS i TRC. Żadnych widocznych wycieków z pompy hamulcowej nie ma. Wracając do domu kontrolki zgasły i hamulce są odblokowane. Czy te objawy oznaczają koniec życia pompy ABS i jej sterownika?

hamulce
#1
Napisano 26 lutego 2016 - 18:19
#2
Napisano 26 lutego 2016 - 21:56
#3
Napisano 26 lutego 2016 - 22:29
Ja bym dorzucił jeszcze cylinderki.
#4
Napisano 26 lutego 2016 - 22:38
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 kwietnia 2016 - 14:47
#5
Napisano 26 lutego 2016 - 22:42
No właśnie o tłoczki mi chodziło Jędruś, mój błąd w określeniu
#6
Napisano 26 lutego 2016 - 22:47
#7
Napisano 26 lutego 2016 - 22:47
No właśnie o tłoczki mi chodziło Jędruś, mój błąd w określeniu
No właśnie Andrzeju , potrafią sie po nagrzaniu zaciskać i zostają w pozycji zablokowanej po gwałtownym hamowaniu , odpuszcza dopiero jak spadnie temperatura zacisku .W Pt cruiserze były dwa rozdaje tłoczka : metalowe i kompozyt bakielitu .
#8
Napisano 26 lutego 2016 - 22:48
sprawdź też pierścienie ABS'u, kiedyś już był temat, że był pęknięty lub coś podobnego - nie pamiętam dokładnie
#9
Napisano 26 lutego 2016 - 22:48
Przy pękniętym pierścieniu wyłączy sie ABS całkowicie - nie ma znaczenia na zablokowanie układu .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 lutego 2016 - 22:49
#10
Napisano 04 kwietnia 2016 - 14:43
#11
Napisano 04 kwietnia 2016 - 14:48
#12
Napisano 04 kwietnia 2016 - 14:55
#13
Napisano 04 kwietnia 2016 - 15:42
#14
Napisano 04 kwietnia 2016 - 15:46
#15
Napisano 04 kwietnia 2016 - 15:49
Załatw drugie z używki od Tomka Pitek78
#16
Napisano 04 kwietnia 2016 - 16:25
Ja mam 2.4 Z Mexico rok 2008 i tył bębny
#17
Napisano 04 kwietnia 2016 - 16:37
#18
Napisano 14 maja 2016 - 13:53
Tematu ciąg dalszy:
Wymieniłem całe kompletne tylne zaciski na inne (przełożone z innego auta) a mimo to nadal tylne koła gorące. Co może być przyczyną że na dwóch różnych kompletach zacisków cały czas występuje blokowanie tylnych kół przez hamulce... przednie zimne. Ma ktoś może jakiś pomysł???
#19
Napisano 14 maja 2016 - 14:02
A może to nie wina zacisków tylko szczek od ręcznego ?
Z tylu są tarczo-bębny, po zaciągnięciu ręcznego, i zwolnieniu szczeki mogą nie odchodzić od bębna.
Moze warto to sprawdzić. Jeśli tak, to linki do wymiany bo zacierają się w pancerzu. Koszt ok 400 obie strony.
Użytkownik petrus edytował ten post 14 maja 2016 - 14:03
#20
Napisano 14 maja 2016 - 14:13
Tylko że nie używałem dzisiaj ręcznego. Szczęki też wymieniłem przy okazji - bo źle wyglądały - no i koncepcja była że mogą obcierać...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zmiana: hamulce bębnowe na tarcze |
Techniczny podstawowy | JacekN |
|
![]()
|
|
Hamulce tył. |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Opragr_* |
|
![]()
|
|
Hamulce tył. Pomocy.![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.TheLittleFatBoy_* |
|
![]()
|
|
Problemy z ręcznym hamulcem |
Techniczny podstawowy | Canadian82 |
|
![]()
|
|
Dalszy ciąg przeglądu w Austrii czyli… - Ratunku gdzie moje hamulce!!!???![]() |
Techniczny podstawowy | Albert1972 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych