Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

hamulce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2016 - 14:33

Zasada sprawdzania jest prosta podnoszisz tył auta , zaciągasz ręczny i spuszczasz , koło ma chodzić lekko , to samo sprawdzasz dla hamulca nożnego - dwa razy na zimnych i gorących hamulcach

#22 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 maja 2016 - 14:49

Tak był sprawdzany nożny. Na zimnych zaciski blokowały koło. Wyraźnie było to czuć po kilku krotnym naciśnięciu hamulca, mimo tego że wszystkie elementy były wymienione na nowe. Po wymianie zacisków na kolejne dalej jest to samo. 



#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2016 - 14:54

Wymienione na używane a nie nowe ? - to delikatna różnica ale znacząca , jesli nadal hamulec blokuje po zwolnieniu pedału to dalej masz z zaciskami problem , nie przypuszczam aby problem był po stronie pompy ABS lub hydrauliki pompy - można to zweryfikować : ponaciskaj kilka razy pedał hamulca zobacz czy koło ponownie bedą sie blokować - jesli tak to upuść płyn odpowietrznikiem i zobacz czy pomoże i wszystko będzie jasne .

#24 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 maja 2016 - 15:04

Noga mi mało nie odpadła od tego wciskania hamulca i odpowietrzania  :/ Hektolitry płynu się przez układ przelały... bo pierwsza myśl była że gdzieś powietrze krąży ... i nic to nie dało. Naprawdę obstawiałem że podmiana kompletnych zacisków coś da  ;(



#25 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 maja 2016 - 22:12

Przejedź pewien dystans starając się ne używać hamulców po czym sprawdź co jest gorące bęben tam gdzie są szczęki czy tarcza i zacisk, bo to że nie używałeś ręcznego nie znaczy że szczęki nie ocierają, jeżeli by linka hamulca była gdzieś zapieczona to na skutek ruchów tylnej osi szczęki mogą hamować.

Jeżeli okazałoby się że blokuje się zacisk na tarczy bo jest jakieś ciśnienie czy to z winy pompy czy też z winy np. przewodów gumowych które mogą spuchnąć i tym samym blokować przepływ płynu  to po odkręceniu odpowietrznika płyn wypłynie i zwolni hamulce, jeżeli nie wypłynie i nie zwolni to pozostaje mechanika zacisków ale myślę że zaciski i prowadnice zostały już wyczyszczone i przesmarowane.


 

 

Noga mi mało nie odpadła od tego wciskania hamulca i odpowietrzania :/ Hektolitry płynu się przez układ przelały... bo pierwsza myśl była że gdzieś powietrze krąży ... i nic to nie dało. Naprawdę obstawiałem że podmiana kompletnych zacisków coś da ;(

 

gdyby były zapowietrzone to raczej  następne wciśnięcie pedału hamulca napotka opór trochę wyżej


Użytkownik mittek edytował ten post 14 maja 2016 - 22:15


#26 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 15 maja 2016 - 09:47

Dziękuję za dokładne wskazówki. Zacznę od początku dokładnie sprawdzać wszystko krok po kroku 😢

#27 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 07 czerwca 2016 - 22:01

Wymiana tylnych przewodów hamulcowych rozwiązała problem.

#28 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 czerwca 2016 - 07:22

Wymiana tylnych przewodów hamulcowych rozwiązała problem.

 

To znaczy że  przewody gumowe dochodzące do zacisku  powodowały problem?



#29 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 08 czerwca 2016 - 10:48

Dokładnie (gumowo-metalowe 286 zł komplet na dwie strony).

Użytkownik kyniubeata edytował ten post 08 czerwca 2016 - 10:50






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych