Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Coś mi się spaliło pod maską

zwarcie elektryka wiatrak

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Majkel_*

Bezimienny Gość.Majkel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 marca 2016 - 14:56

Moi Mili,

 

Minęło jakieś 6 lat od zakupu mojego PiTka i właśnie zaskoczył mnie po raz pierwszy.

W dużym skrócie- coś mi się pod maską spaliło  :/

Niewielkie zwarcie na kablach elektrycznych, jednak spowodowało, że stopiła się spora część kostki.

Z początku nie miałam pojęcia cóż to takiego, ale według wstępnych oględzin to elektryka od wiatraka chłodzenia

 

jnQSGf.jpg

 

To żółte to kostka prowizoryczna założona po spaleniu się części oryginalnej, więc proszę aby pomruki dezaprobaty były ciche  :]

Problem zlokalizowany jest w samym rogu pod maską od strony kierowcy- PT hatchback 2,2 CRD Limited.

 

Po wstępnych oględzinach wychodzi na to, że to kable od wiatraka chłodzenia, aktualnie nadal się trochę nagrzewają, więc nie zamierzam do czasu naprawy używać wiatraka- tak na wszelki wypadek.

 

Od 1-2 tygodni wiatrak głośno chodzi (piszczy), szczególnie przy rozruchu. Potem cichnie i tylko od czasu do czasu zaczyna piszczeć na nowo. Wygląda jakby ciężko chodził. Jest sugestia, że to może powodować obciążenie kabli i stąd cała ta sytuacja.

Co o tym sądzą nasze Doktory?

 

Od razu uprzedzam, że nie, nie zamierzam sama tego naprawiać  :glupek

Chciałabym po prostu wiedzieć, czego unikać do czasu naprawy, czego zdecydowanie nie robić i na jakiego rodzaju naprawę (koszty) powinnam się przygotować.

 

Z góry bardzo Wam dziękuję  :kwiatek


Użytkownik Majkel edytował ten post 12 marca 2016 - 14:57


#2 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 marca 2016 - 15:24

Nie nazwał bym tego zwarciem lecz jak trafnie sugerujesz  zwiększonym przepływem prądu do wiatraka bo jak piszesz  chodzi głośno więc pewnie ciężej, te spalone styki mogły już nie sprężynować jak powinny i na nich odłożyła się pewna moc i przegrzało.

 

Piszesz:  "więc nie zamierzam do czasu naprawy używać wiatraka- tak na wszelki wypadek."

A jaki Ty masz wpływ na pracę wiatraka chłodzenia / rozumiem że chodzi o wiatrak chłodnicy/  on się włącza sam kiedy musi.

Chyba że chodzi o wentylator nawiewu którym sama sterujesz kiedy chcesz.

 

Jeżeli to wiatrak chłodnicy i chodzi ciężko i przewody się grzeją to nie powinnaś użytkować autka do czasu naprawy, mogą się przegrzać, przekaźniki jak też pozostałe styki w obwodzie co może grozić nawet pożarem.


Użytkownik mittek edytował ten post 12 marca 2016 - 15:31


#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2016 - 17:13

Z tej strony nie powinna być kostka od wentylatora ? - tylko w dolnej lewej części zaraz przy chłodnicy obok sterownika silnika .Który kolor przewodu zgrzał się w kostce ? zdjęcie słabej jakości i nie widać dobrze .W każdym  razie  są tam  bardzo grube przewody i jest gdzieś problem - ale nie jest to wentylator .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 marca 2016 - 19:19


#4 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 marca 2016 - 19:17

chodzi głośno więc pewnie ciężej, te spalone styki mogły już nie sprężynować jak powinny i na nich odłożyła się pewna moc i przegrzało.

to może być przyczyną, ale też rozebrałbym wiatrak i sprawdził szczotki i ogólnie co w trawie yyy... w silniku wiatraka "piszczy"

 

Sama naprawa złącza może spowodować albo ponowne spalenie złącza albo potem problem poważniejszy - pytanie kluczowe, czy jest w ten obwód założony prawidłowy bezpiecznik?? 



#5 Bezimienny Gość.Majkel_*

Bezimienny Gość.Majkel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 marca 2016 - 12:58

Dziękuję Doktorom za wypowiedzi i sugestie.

 

 

mittek, bo widzisz ja w swojej naiwności myślałam, że to jeden i ten sam wiatrak jest  :/

Domyśliłam się, że to to potrzebne również do chłodzenia silnika, stąd samochodzik jest aktualnie eksploatowany jedynie na króciutkich odcinkach (do pociągu i z powrotem). 

Poza tym, piszczeć zaczyna zawsze, kiedy włączam nawiew. Czy mam rozumieć, że jeszcze coś mi się popsuło? 

 

andreeas7, kabel, który się przegrzał jest koloru czerwonego- solidny, gruby.

 

liseczek, bezpieczniki są od zawsze te same- nigdy ich nie wymieniałam. Zerknę, czy są takie, jakie powinny być wedle instrukcji, ale też mnie zdziwiło, że takie przeciążenie nie wysadziło bezpiecznika. Chyba, że nie powinno?  :|


Użytkownik Majkel edytował ten post 14 marca 2016 - 12:59


#6 rymol1

rymol1

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  26 paź 2012
  • Rok Produkcji:2004/05
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 stycznia 2017 - 22:32

Witam

Dzisiaj odkryłem podobny problem z palącą się kostką, nawet widziałem jak się kopciło.

Może ktoś wie co jest przyczyną wypalenia jednego z pinów kostki.

Czy sama wymiana/naprawa pinu rozwiąże problem wypalania.

 

Pozdrawiam



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2017 - 07:34

Wypalanie pinu w kostce to efekt zużycia ( zaśniedziałe złącza ) lub przeciążenia uszkodzone odbiorniki ( zbyt duży prąd - usterka świec lub grzałek podgrzewacza płynu )

#8 rymol1

rymol1

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  26 paź 2012
  • Rok Produkcji:2004/05
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Mariusz

Napisano 09 stycznia 2017 - 21:37

Jutro naprawa kostki - pinu i termostatu.

 

Czyli ta kostka jest na linii zasilania podgrzewacza płynu chłodniczego.

 

Auto jeździło ostatnio z niesprawnym termostatem ( co wyszło przy okazji ostatnich mrozów) i było niedogrzane więc podgrzewacz płynu prawdopodobnie pracował po maksie non stop.

Mam rozumieć ,że przez to przepaliła się kostka z pinem hmm  



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2017 - 21:40

To tak nie działa - podgrzewacz startuje tylko przy minusowej temperaturze i wykaczaxsue powyżej 20 stopni

#10 rymol1

rymol1

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  26 paź 2012
  • Rok Produkcji:2004/05
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Mariusz

Napisano 09 stycznia 2017 - 21:42

To tak nie działa - podgrzewacz startuje tylko przy minusowej temperaturze i wykaczaxsue powyżej 20 stopni

 powietrza czy płynu?



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 066
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2017 - 21:45

Oczywiście ze płynu

#12 rymol1

rymol1

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  26 paź 2012
  • Rok Produkcji:2004/05
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Mariusz

Napisano 09 stycznia 2017 - 21:58

Dzięki za odpowiedź.

 

Ostatnimi czasy temperatura była ujemna piti na zewnątrz, termostat ne domknięty lub częściowo otwarty bardzo długo łapał temperaturę 1/4 do 1/5 skali maksymalnie świece długo lub non stop grzeją ?

 

Duży pobór prądu przez bardzo długi czas zaśniedziały styk pinu w kostce = grzanie kostki, wypalanie pinu.

 

Czy ta teoria jest słuszna.

 

Jakieś wskazówki na okoliczność naprawy pinu i wyeliminowanie przyczyny wypalenia ?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zwarcie, elektryka, wiatrak

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych