Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Awaria prędkościomierza 2.4 automat


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 06:55

Witam wszystkich. Mam ogromny problem z prędkościomierzem w moim Pt. Mianowicie auto kupione w Polsce wersja USA, kupiony z wada licznika. Nie byłem z tym u żadnego elektryka. Nie działa wskazówka prędkościomierza oraz nie nabija kilometrów. Po za tym licznik sprawny. Co zrobiłem to podmieniłem juz licznik nie pomogło. Wymieniłem oba czujniki w skrzyni ( automat ) - nie pomogło. Błąd po połączeniu prostym sprzętem P0501 - czujnik prędkości pojazdu - zakres/jakoś pracy obwodu. prosze o pomoc pomysły mi sie wyczerpały.

#2 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 maja 2016 - 07:27

Zrób test zegarów, będziesz wiedział czy zegary sprawne.



#3 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 08:11

Test licznika zrobiony. Wskazówki pracują....
Jakieś inne pomysły ?

#4 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 maja 2016 - 09:00

A które czujniki podmieniłeś?



#5 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 09:32

W skrzyni obydwa wejściowy i wyjściowy takie miałem informacje ze to moze być to
One sa zaraz pod przewodami olejowymi.
Chyba ze jeszcze jakiś czujnik tam jest ale nie zauważyłem

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 10:28

Instalacja do sprawdzenia od czujników do sterownika skrzyni i dalszej komunikacji po can ze sterownikiem silnika i zegarami - mało informacji i brak podstawy wykonania testów z komputera ? - czy jest komunikacja miedzy modułami i czy moduł wykonuje polecenia .Na chwile obecna to gdybanie co jest uszkodzony , podejdź do warsztat który jest przygotowany na obsługę z komputera tego auta i ma wiedzę jak to diagnozować .

#7 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 12:04

Ma ktoś sprawdzony taki warsztat w woj. Dolnośląskim ?

#8 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 21:18

Dodam ze auto było raczej kombinowane, komputer silnika na pewno jest drugi - opisany był
mazakiem , moze być problem z softem ?

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:21

Ustal na serwisie jaki był oryginalny sterownik po Vin i jakie miał firmware - może masz założony sterownik od 2,4 z manualna skrzynia ? i sterownik szuka sygnału z czujnika którego nie ma fizycznie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 maja 2016 - 21:23


#10 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 21:59

I to być moze ma juz sens, tak wlasnie zrobie. Dam znac o efektach.
tak to wlasnie bywa z "igłami" kupionymi w Polsce :)
Najciekawsze jest to ze licznik stanal na 11tys mil. Samochód w środku wyglada jak nowy i jeździ tez jak nowy. Opony jak go kupiłem miał jeszcze z USA z roku auta. Tarcze i całe zawieszenie jak nowe. Spod zero korozji.... Ciekawe w którym roku licznik stanął. Auto od 2 lat w Polsce

#11 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 maja 2016 - 00:00

Ustal na serwisie jaki był oryginalny sterownik po Vin i jakie miał firmware - może masz założony sterownik od 2,4 z manualna skrzynia ? i sterownik szuka sygnału z czujnika którego nie ma fizycznie .

 

Możesz sprawdzić podłączenie wtyczek: sterownik w zestawieniu z  manualną ma 3 wtyczki, automat 4.

 

Rozumiem że skrzynia pracuje poprawnie.


Użytkownik mittek edytował ten post 05 maja 2016 - 00:05


#12 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 maja 2016 - 06:49

Tak skrzynia chodzi jak najbardziej ok

#13 Bezimienny Gość.Matiego_*

Bezimienny Gość.Matiego_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 maja 2016 - 22:02

Sterownik ma jednak 4 wtyczki

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2016 - 22:42

To tylko kwestia oprogramowanie ewentualnie , a podstawa instalacja i testy komputer .

#15 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 maja 2016 - 00:59

To jest polift  więc TIPM może mieć defekt.

Tak jak pisze Andrzej: komputer i testy lub dobry skaner.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych