Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


gotoje się płyn chlodzący


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.BĄK_*

Bezimienny Gość.BĄK_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 May 2016 - 08:04

Witam  jestem nowy na forum.Potrzebóję paru porad ,w dopieszczaniu pitka upłyną mi prawie 6-ty miesiąc wymienilem pezwdnie zawieszenie,układ chamulcowy i jeszcze pare rzeczy, ale to norma i zaczołem walkę z 2.0 dohc wymieniłem uszczelką pod głowicą,rozrząd,pompę wody termostat wszystkie uszczelki po zlożeniu się zagotował a ja razem z moim bąkiem nie mam już pomysłu jak go schłodzić ,wentylator śmiga górny wąż gorący i płyn wyrzuca korkiem a dolny chłodny,a i jeszcze ciśnienie bardzo duże wężę twarde.Oprucz tych prolemów jeszcze wolne obroty się zgubiły akie auto to skarb :kciuki Proszę was o jakieś​ rady i dam znać jakie są postępy :szacun



#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 Aug 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 12:46

Czy jak odkręcisz korek płynu w silniku to jest do pełna? Nie jest zapowietrzony? Wentylator chodzi na pierwszym giegu? Czy tylko na drugim?



#3 Bezimienny Gość.BĄK_*

Bezimienny Gość.BĄK_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 May 2016 - 14:39

WITAM ponownie chłodnica zalana do pełna /korek prawidlowy.zbiornik wyrównawczy drożny i wymyty na wolnych obrotach temp.jest pomiędzy 1/2 a 3/4 skali ,przy jeżdzie próbnej gotuje po przwjechaniu około kilometra,górny wąż chłodnica wlew jest gorący a dolny pompa chłodnica lekko ciepły chłodnica zimna,czyżby zapchana ? ale przelot powietrza jest :sciana sprubóję jeszcze przepłukać jakimś dobrym płynem i zobaczymy efekty :cwaniak piszcie proszę jak macie jakieś pomysły bo ja już jestem zdesperowany i pitek może skończyć jako surowiec wtórny :dance

 

. ​ ​



#4 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 445
  • Dołączył:  23 Jan 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 27 May 2016 - 14:40

Chłodnica zapchana albo korek przepuszcza. Pamiętaj żeby nowy korek miał ciśnienie 16Lbs.



#5 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 Aug 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 15:01

Albo może termostat uszkodzony



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17127
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 16:18

A jak wyglada sprawa z ogrzewaniem w kabinie , sprawdź czy leci zimne czy gorące powietrze - czy głowica była na próbie szczelności ? w 2,0 zwłaszcza z początku produkcji lubiły pękać .

#7 Bezimienny Gość.BĄK_*

Bezimienny Gość.BĄK_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 May 2016 - 16:27

Koledzy jeśli wolno odpisuję korek 16lbs sprawny,termostat sprawdzałem sprawny glowica przed założeniem spawdzona szczelność i planowana była, a pitek się gotuje mnie już też :sciana   :sciana

        ​



#8 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 Aug 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 17:12

To może pompa wodna nie ma łopatek?   :glupek A może jak masz instalację gazową ktoś węże pozamieniał. Kurcze no nie wiem



#9 Bezimienny Gość.BĄK_*

Bezimienny Gość.BĄK_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 May 2016 - 20:14

 Zwolennik mam lpg i tu nie dumalem że węże mają takie znaczenie parownik jest bardzo gorący może ty jest ''diabeł'' schowany podpowiecie jak mają być prawidłowo? mam podpięte do nagrzewnicy w te dwa co lecą po bloku silnika a parownik z prawej strony na dzwonie macpersona,przepłukam jeszcze układ i zobaczę co wyleci i zaleje płynem sorki ale wiem jak wszyscy do wody podchodzą jest bee tylko przy tak szybkim wybijaniu płyn to majątek narazie dzięki wszystkim za porady i miłej nocki :piwko               ​


A jak wyglada sprawa z ogrzewaniem w kabinie , sprawdź czy leci zimne czy gorące powietrze - czy głowica była na próbie szczelności ? w 2,0 zwłaszcza z początku produkcji lubiły pękać



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17127
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 21:12

Zapomnij przy automacie aby woda ci sie nie gotowała ? - podłącz tester i sprawdź temperaturę silnika jaka widzi sterownik silnika z czujnika , coś mi sie wydaje ze przekraczy 100 stopni a zegara będzie stał idealnie pośrodku , przy ostatnim 2,0 w automacie jaki testowałem dochodziła do 108 stopni zanim wentylator ja zbił do właściwej .

#11 Bezimienny Gość.BĄK_*

Bezimienny Gość.BĄK_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 May 2016 - 21:35

A widzisz następny myk i tak po kroczku do przodu dzięki jutro czas na płyn dzięki za podpowiedż  :kciuki



#12 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 Aug 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 May 2016 - 21:58

Zaraz, zaraz to ty masz układ zalany wodą? Jak tak to wcale Ci się nie dziwię że woda Ci się gotuje.



#13 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 Apr 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 May 2016 - 22:00

Kolega sobie przepłucze chłodnicę jakimś wężem ogrodowym z góry na dół i odwrotnie. Wnętrze chłodnicy.

Lamelki zapewne czyste jak opisałeś że powietrze przelatuje.

Zalej płyn i nawet nie myśl o samej wodzie. Układ musisz odpowietrzyć.

Jak się boisz wywalenia płynu to daj przedłużenie na wężyk i do pojemnika.

Kontrolnie wypnij przekazniki biegów wentylatora, zmostkuj styki i napisz czy są sprawne oba biegi.

Nigdzie nie jezdzij tylko czekaj aż wentylator wyłączy się ileś tam razy a płyn pozostanie w układzie.



#14 Bezimienny Gość.glysy_*

Bezimienny Gość.glysy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 June 2016 - 22:02

Witam,
Mam problem ze swoim PT. Wczoraj "przygotowała mi się woda w chłodnicy. Wentylator się nie włącza. Dziś nabiłem klimę i przy załączeniu się spreżarki na chwilę włączył się wentylator i po 10 min się wyłączył.
Wyciągnąłem przekaźnik i spiąłem na krótko i wentylator ruszył. Stąd moje pytanie czy szukać problemu przy przekaźniku czy może jakiś czujnik.

#15 Bezimienny Gość.glysy_*

Bezimienny Gość.glysy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 June 2016 - 14:51

mam jeszcze pytanie spróbowałem zewrzeć piny przy wolnych obrotach wentylatora i okazało się że nie startuje. Przy wyciągniętym przekaźniku jak na foto i włączeniu klimatyzacji. Wentylator włączył się z 2 biegu i klima działa. Potrzebuję jutro samochód i pytanie czy z tym wyciągniętym przekaźnikiem mogę jechać żeby i działała klimatyzacja. I jeszcze pytanie czy brak 1 biegu upatrywać w szczotkach czy szukać gdzieś indziej.

Załączone pliki


Użytkownik glysy edytował ten post 04 June 2016 - 14:57


#16 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 June 2016 - 15:23

Jeżeli zwierasz piny 30 i 87 a wentylator stoi to zapewne szczotki lub okablowanie do wentylatora.

 

W czasie jazdy chłodnica się chłodzi i można włączyć klimę ale w korkach czy na postoju to nie używaj



#17 Bezimienny Gość.glysy_*

Bezimienny Gość.glysy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 June 2016 - 15:25

ale jak wypiąłem ten przekaźnik który tam leży na foto , to przy włączeniu klimy rusza mi wentylator od razu z 2 biegu i cały czas dmucha. Swieci się co prawda kontrolka silnika ale auto chłodzi i dmucha.

#18 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 June 2016 - 15:28

Drugi bieg załącza się przy wyższej temperaturze, pierwszy też musi działać



#19 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 Jan 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 June 2016 - 15:31

W korku na postoju będzie Ci szarpało samochodem bez pierwszego biegu.

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17127
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 June 2016 - 15:32

Drugi bieg nie włącza sie na klimatyzacji ? - sterownik widzi awarie i próbuje schłodzić auto





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych