Witam
Potrzebuje wymienić tylne łączniki stabilizatora wraz z gumami i ceny wahają się od 120 do 48 zł. Co polecacie ?
Bez większych problemów da się wymienić bez kanału ?
Napisano 01 sierpnia 2016 - 18:44
Witam
Potrzebuje wymienić tylne łączniki stabilizatora wraz z gumami i ceny wahają się od 120 do 48 zł. Co polecacie ?
Bez większych problemów da się wymienić bez kanału ?
Napisano 01 sierpnia 2016 - 18:55
Same łączniki powinny się odkręcić bez problemów, gorzej jest przy wymianie gum tylnego stabilizatora, bo śruby najczęściej lubią się tam urwać. Co do cen to jak uważasz, możesz te droższe, ale jak kilka lat temu jak wymieniałem to kupowałem z tej niższej półki cenowej i wystarcza, Porównując ceny które podałeś to kupując te tańsze nawet gdyby miały mniejszą żywotność i trzeba by wymienić je ponownie, to i tak taniej wyjdzie.
Samemu spokojnie wymienisz te łączniki, wystarczy tylko odkręcić koło.
Napisano 01 sierpnia 2016 - 20:44
Podejrzewam na 90% że te rzeczy są winne skrzypieniu z tyłu auta podczas wchodzenia w zakręt
Napisano 01 sierpnia 2016 - 20:56
Jeśli to na razie są tylko podejrzenia, to zanim kupisz te łączniki to popatrz na gumy stabilizatora, Poruszaj ręką czy nie ma luzów, ewentualnie wstrzyknij między gumy a stabilizator, troszkę oleju i sprawdź czy skrzypienie nie ustanie. Uszkodzone łączniki to prędzej będzie odgłos stukania. Profilaktycznie zanim podejdziesz do tematu wymiany, spryskaj śruby obejm tych gum, jakimś penetratorem w rodzaju WD-40. Może uda się podczas późniejszego odkręcania, nie urwać tych śrub. :caniak
Napisano 01 sierpnia 2016 - 21:07
Dzięki WD 40 już zastosowany Za pomocą strzykawki z igłą wstrzyknąć olej pomiędzy gumą a tulejką w której ta wspomniana guma siedzi ?
Napisano 01 sierpnia 2016 - 21:14
Napisano 01 sierpnia 2016 - 21:37
czyli nasmarować sworzeń ("gruszkę")
Napisano 02 sierpnia 2016 - 07:57
Stabilizator to ten długi pręt przy tylnej belce, przykręcony do belki za pomocą dwóch obejm z gumowymi tulejami, a na końcach za pomocą łącznika stabilizatora (dostępnego po ściągnięciu koła).
Wstrzyknij odrobinę oleju między ten pręt, a gumę która go powinna mocno ściskać.
Sprawdź, poruszając nadwoziem czy usłyszysz skrzypienie oraz czy zauważysz luz na tych gumach.
Napisano 02 sierpnia 2016 - 08:59
Napisano 03 sierpnia 2016 - 08:36
Co do ceny to ja też wybrałem tańszą wersje myśląc tak samo jak adames zawsze taniej nawet jeśli krótsza żywotność.Bez kanału na pewno sobie poradzisz ja użyłem dwóch lewarków i poszło tylko uważaj na śruby faktycznie lubią się urywać.
Napisano 09 sierpnia 2016 - 10:22
Rzeczywiście śruby pourywało ale już wymienione Poprawiło się po wymianie ale jeszcze gdzieś lubi skrzypnąć z tyłu przy wchodzeniu w ostrzejszy zakręt, Zbytnio nie wiem co by tam jeszcze mogło to powodować oprócz gum staba
Napisano 01 marca 2018 - 20:06
w sklepach dostepne sa gumy tylnego stabilizatora o roznych srednicach wewnatrz (15,5mm, 16mm, 18,5mm, 19mm)-sprzedawcy zwykle odpowiadaja ze ich produkt jest odpowiedni do mojego 2,2CRD, 121KM, 2004rok. Jaka jest prawda, moze ktos przerabial ten temat?
Napisano 01 marca 2018 - 21:15
19mm to wzmocnione zawieszenie szukaj firmy febi jest OK i tanio
Napisano 02 marca 2018 - 06:34
Napisano 02 marca 2018 - 20:53
Janusz zadzwoń do ASO gumy nie są aż takie drogie a co oryginał to oryginał.
To prawda.Dwa lata temu zakładałem oryginalne i jest ok.Cena nie była przerażająca,choć nie pamiętam już dokładnie ile.
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Łącznik stacyjki |
Zakup kontrolowany! | handokan |
|
|
|
Łącznik elastyczny i sterownik świec ? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.FishMen_* |
|
|
|
[KUPIE] Blaszke - mocowanie stabilizatora |
Części do PT Cruisera | gtig60 |
|
|
|
TYLNE MOCOWANIE STABILIZATORA |
Techniczny podstawowy | yaro3343 |
|
|
|
Drążki stabilizatora. |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.alucard_* |
|
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych