Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pulsowanie hamulca /pedału/


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 sierpnia 2016 - 07:31

Przekopałem forum ale niestety nie znalazłem podpowiedzi.

Chodzi o to, ze przy delikatnym naciśnięciu hamulca /np przy dojeździe do czerwonego/ zaczyna pulsować hamulec i czuć w aucie jakby puszczał/łapał. Nie trzęsie kierownica. Tarcze z przodu nie maja przebarwień wiec chyba nie są przegrzane. Problemu nie ma przy ostrym hamowaniu.

Gdzieś w necie znalazłem opinie, ze może to być wina tylnych tarcz,

Moze ktoś zetknął się z podobna usterka ?



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 sierpnia 2016 - 08:24

Chodzi o to, ze przy delikatnym naciśnięciu hamulca /np przy dojeździe do czerwonego/ zaczyna pulsować hamulec i czuć w aucie jakby puszczał/łapał. Nie trzęsie kierownica. Tarcze z przodu nie maja przebarwień wiec chyba nie są przegrzane. Problemu nie ma przy ostrym hamowaniu.

 

Może być wina tych z tyłu jak i z przodu, lekkie bicie tarczy.

 

Ale zwróć uwagę czy aby nie załącza się pompa abs takie lekkie buczenie, zdarza się też że te koronki na piastach które współpracują z czujnikami abs są zardzewiałe i czujnik uznaje to jako przyblokowanie koła i włącza sie abs



#3 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 sierpnia 2016 - 08:54

ABS jest ok.

Właśnie umówiłem się na pomiar ale niestety dopiero we środę maja czas.

Po wstępnej rozmowie z mechanikiem, tez obstawia tył.



#4 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 sierpnia 2016 - 18:08

Podobny przypadek miałem w innym samochodzie. Przyczyną to - rozpadł się pierścień synchronizujący  ABS na jednej z półosi. Mechanik chciał wymienić całą półoś,  jednak zostało na kupieniu samego pierścienia. Kontrolka ABS nie sygnalizowała awarii.


Użytkownik szyk60zt edytował ten post 04 sierpnia 2016 - 18:16


#5 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 082
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 sierpnia 2016 - 10:39

Takie pulsowanie, to może być skorodowana tarcza w jednym miejscu. Bardzo często po wewnętrznej stronie, jeśli auto długo stało.



#6 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 914
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 sierpnia 2016 - 15:14

pojedz dlugo no na 2 pelen gaz i hamulecwcisnietytak zeby jechal ostro a tak z przerwa 200 metrow , jak ostygnie zobacz jak sie jadac normalnie zachowuje pedal pod noga jak nie ustalo to trzeba obadac tarcze czujnikiem zegarowym,... moze byc i nawet peknieta tarcza,... :miecio

skoro nie odczuwasz na kole kiery to obadaj dobrze tyl,...


Użytkownik miecio edytował ten post 05 sierpnia 2016 - 15:16


#7 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 sierpnia 2016 - 09:54

Na czujnik jestem umówiony na środę.

Tarcze nie skorodowane, auto ciągle jeździ



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpnia 2016 - 16:08

Łukasz znowu zaczynasz od dupa strony - nim zaczniesz płacić za sprawdzanie ? - powinny być sprawdzone wszystkie zaciski pływające  i tłoczki jak pracują  dopiero wówczas mozna robić pomiar bicia tarcz ( w co watpię aby tu był problem ) - kilka razy miałem taki problem przy rozwarstwionym przewodzie elastycznym .



#9 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 sierpnia 2016 - 16:21

Andrzeju, ten pomiar to przy okazji, zamówiłem kompleksowa diagnostykę hamulców a przy okazji poprosiłem o zrobienie pomiaru - jeśli takowy będzie konieczny. A skoro oddaje auto do mecha to od razu zrobią mi ze sprzęgłem alternatora - to co Ci kiedyś pisałem, po rozruchu szarpanie jakby klima była włączona i sypie błędami ładowania.



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 sierpnia 2016 - 16:25

Tylko niech ci valeo nie wcisną rolki - szajs totalny mozna za 80 -100zł kupić.
  • petrus lubi to

#11 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 września 2016 - 19:56

Chodzi o to, ze przy delikatnym naciśnięciu hamulca /np przy dojeździe do czerwonego/ zaczyna pulsować hamulec i czuć w aucie jakby puszczał/łapał.

 

Jak się zakończyła usterka tego pulsowania?, co wymieniłeś? mam podobny przypadek i chciałbym skorzystać z Twoich doświadczeń.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych