Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana silnika w Pt Cruiser GT 2.4 TURBO- jaki pasuje?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ozzy

Ozzy

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 46
  • Dołączył:  08 sty 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T GT M + LPG
  • Imię:Adam
  • Skąd::Sulejówek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpnia 2016 - 16:39

Dzień dobry wszystkim w ten słoneczny dzień (w każdym razie u mnie Sulejówku jest pięknie),

 

po planowanych przedwyjazdowych (wyjazd na urlop) inwestycjach (nowe fajne amortyzatory i nowe fajne hamulce tj. tarcze+klocki) oraz nieplanowanych inwestycjach (wysprzęglik, koło zamachowe ze sprzęgłem i parę "drobiazgów") ruszyłem dzielnie na urlop, który przez nieplanowane inwestycje, gdy auto stało, skrócił mi się do trzech dni.
No i tak se jadę ekonomicznie z myślą o pobiciu rekordu spalania, aż tu nagle gaz się odłączył a wskazówka temperatury w górę. Stanąłem. Poczekałem. Popatrzyłem se (ręce mi już dawno opadły po wcześniejszych przejściach, teraz zaczęły opadać, powiedzmy, półdupki).
Odpaliłem po jakichś 10-15 minutach i pojechałem czujnym okiem obserwując deskę, co zresztą mam niejako we krwi. Wszystko w porządku.
Jadę tak z kilkadziesiąt, może ze 100km i stwierdziłem, że jednak chcę o przyzwoitej porze dojechać na swój trzydniowy urlop i się zresetować lekko przy pomocy Jack'a Daniels'a, zatem z 90km/h zrobiłem 140km/h, bo i tyle można było. Patrzę a tu nagle wskazówka temperatury "sru" do góry. To staję. Widzę, że coś się dzieje innego niż przycięty termostat. Biorę srajfona i z duszą na ramieniu szukam najbliższego mechanika. Dzwonię. Odbiera. Opowiadam, co i jak. 16:30, on nie podjedzie ale może mnie jakoś się uda. Zapiąłem klimę, by mieć pewność, że wiatrak chodzi i powoli ruszyłem (1.1km w linii prostej, ale faktycznie drogą 7). Wskazówka powyżej połowy, ale nie na czerwonym. Powolutku na ok 1800 obr/min. ruszyłem. Dotarłem. On popatrzył i mówi, że obawia się najgorszego - uszczelka pod głowicą. Ja laik mu na to: ale panie, nie dymi na biało, oleju w chłodnicy nie ma, a on: że wcale niekoniecznie musi być to, co mówię. Wziął przyrząd, odkręcił korek od chłodnicy, wsadził i mówi, że ma złe nowiny. Podchodzę a on pokazuje na bąbelki w cylindrze/bańce z niebieskim płynem i mówi, że jeśli zmieni kolor, to lipa. I zmieniło. Po przemyśleniu wszystkich za i przeciw zaniechałem holowania auta z powrotem, mimo, że powiedział, iż dopiero za 2 tygodnie będzie mógł to zrobić jakby co. Zostawiłem auto u niego w Świdniku, czyli tam, gdzie się zesrało. Raz, że w Warszawie taka usługa drożej a znajomy mechanik nie ma bliskich terminów mimo naszej wspólnej sympatii, bo go zabiją inni. Dwa, że holowanie do Warszawy. Trzy, że ceny za usługę w Świdniku/Lublinie niższe. Mechanikowi dobrze z oczu patrzyło, więc zostawiłem u niego auto a sam nie poddałem się i wypożyczyłem coś, by jednak zrealizować te śmiesznie krótkie wakacje.
Dziś pan mechanik do mnie dzwoni i mówi, że ma złe wieści [myślę sobie: "niemożliwe" :)]. Otóż głowica się przegrzała i zrobił się, jak to ujął, "banan". Regeneracja to ok. 1000zł, ale po kolejnym przegrzaniu będzie "śmietnik", Chyba że kupi pan dobrą głowicę, albo silnik. W dwóch pierwszych przypadkach trzeba by było jeszcze pierścienie, bo po tej akcji pewnie są do "de". Powiedziałem, że się zastanowię i niedługo zadzwoniłem z pytaniem, co on by zrobił na moim miejscu. Powiedział, że nie regenerowałby, tylko szukał najlepiej silnika i tu moje pytania:

 

1. Jakie silniki mogę wsadzić? (czy ten od wersji turbo, ale nie GT np.:182km, 234km etc, się nadaje, bo może to tylko kwestia elektroniki sterującej wtryskami). Znalazłem niedaleko siebie taki od 2005 cabrio ze 182km).
2. Czy od Dodge Neon SRT-4 silnik pasuje? Czytałem, że ten neon jest silnikowo kompatybilny z PT Cruiser GT.

http://allegro.pl/ne...9.html#imglayer


no i stał dwa lata, jak przyznał właściciel. Ponoć to z rozbitka z USA. Widać na zdjęciu, że chyba miał założony gaz.

 

A może ktoś przypadkiem ma odpowiedni silnik lub głowicę na sprzedaż, to byśmy spróbowali się dogadać?

 

Wszelkie merytoryczne opinie mile widziane :)

Miłego dnia Wam życzę i proszę o pomoc.


...no i sorry za ten elaborat, ale musiałem się wygadać a przy okazji taki szczegółowy opis może się kiedyś komuś przyda ;)
oby jednak nie musiał....

P.S.
Szukałem na forum podobnego tematu, ale nie znalazłem.


Użytkownik Ozzy edytował ten post 25 sierpnia 2016 - 20:36


#2 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 sierpnia 2016 - 20:23

Współczuję kolego.

Mój poprzedni samochód poległ z powodu wadliwie poskładanego układu chłodzenia po montażu LPG.

Merytorycznie podchodząc do Twojego problemu to, jeśli miałeś oko na wskazniki i wiesz że wskazówka nie była długo na czerwonym oraz nie czułeś tego innego / charakterystycznego zapachu przegrzania silnika to nie daj tykać pierścieni tłokowych.

Najlepiej założyć zregenerowaną głowicę. Niechaj napiszą co podlegało regeneracji abyś nie montował jak ja pęknietej sprawdzonej przez dumnych przez lata stażu fachowców. Dlatego PT nie dostanie gazu.

 

Tyle moich wypocin.



#3 wnusiooooo

wnusiooooo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  01 paź 2015
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2.4T A LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Sulejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpnia 2016 - 22:13

Wyrazy współczucia. Jeśli zakupisz 2.4T 180 mam patent jak zrobić 230. wszystko jest to samo tylko trzeba softa przegrać. 



#4 Ozzy

Ozzy

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 46
  • Dołączył:  08 sty 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T GT M + LPG
  • Imię:Adam
  • Skąd::Sulejówek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpnia 2016 - 22:48

Współczuję kolego.

Mój poprzedni samochód poległ z powodu wadliwie poskładanego układu chłodzenia po montażu LPG.

Merytorycznie podchodząc do Twojego problemu to, jeśli miałeś oko na wskazniki i wiesz że wskazówka nie była długo na czerwonym oraz nie czułeś tego innego / charakterystycznego zapachu przegrzania silnika to nie daj tykać pierścieni tłokowych.

Najlepiej założyć zregenerowaną głowicę. Niechaj napiszą co podlegało regeneracji abyś nie montował jak ja pęknietej sprawdzonej przez dumnych przez lata stażu fachowców. Dlatego PT nie dostanie gazu.

 

Tyle moich wypocin.

 

Dziękuję Bagro, miałeś wcześniej zagazowanego GT, czy inną wersję? Zapachu nie czułem, ale przy przegrzaniu poleciał błękitny dymek spod maski. To była wprawdzie chwila, ale poleciał. Kurcze.... mechanik twierdzi, że by tego nie robił i że jak głowica tak wygląda, to pierścienie raczej też szlag trafił. Teraz tym bardziej nie wiem, w którą stronę iść. Następne przegrzanie po regeneracji wg tego mechanika równa się śmietnik. Inna sprawa, że ja przegrzania nie planuję a każde przegrzanie, to chyba lipa, chyba że wcześniej też coś się działo a ja nie wiedziałem o tym, ale to raczej mało prawdopodobne.

 

Wyrazy współczucia. Jeśli zakupisz 2.4T 180 mam patent jak zrobić 230. wszystko jest to samo tylko trzeba softa przegrać. 

Dzięki Wnusio, nadal nie wiem czy ten silnik z wersji 182km to ta sama konstrukcja, choć z tego co piszesz to chyba wg Ciebie tak. Ale czemu przegrywać soft? Czy to znaczy, że mój oryginalny komputer ma niewłaściwe oprogramowanie? Mam wersję GT a więc 223km.



#5 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 sierpnia 2016 - 06:32

Zagazowany był francuz. Popłakuję za nim bo to było intercity na kółkach. Wystarczyło wywalić to gówno gazowe i wstawić BRC co niestety wiem dopiero po obszernej lekturze tego forum.

Może być i tak że nikt nie zdejmie głowicy z silnika dla twojego i wtedy opcja z wymianą całego silnika też jest dobra.

Co do silnika Neona to licz na to że wybitni fachowcy się wypowiedzą pozytywnie.


Użytkownik bagro edytował ten post 26 sierpnia 2016 - 06:39


#6 wnusiooooo

wnusiooooo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 154
  • Dołączył:  01 paź 2015
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2.4T A LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Sulejów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpnia 2016 - 07:59

Dziękuję Bagro, miałeś wcześniej zagazowanego GT, czy inną wersję? Zapachu nie czułem, ale przy przegrzaniu poleciał błękitny dymek spod maski. To była wprawdzie chwila, ale poleciał. Kurcze.... mechanik twierdzi, że by tego nie robił i że jak głowica tak wygląda, to pierścienie raczej też szlag trafił. Teraz tym bardziej nie wiem, w którą stronę iść. Następne przegrzanie po regeneracji wg tego mechanika równa się śmietnik. Inna sprawa, że ja przegrzania nie planuję a każde przegrzanie, to chyba lipa, chyba że wcześniej też coś się działo a ja nie wiedziałem o tym, ale to raczej mało prawdopodobne.

 

Dzięki Wnusio, nadal nie wiem czy ten silnik z wersji 182km to ta sama konstrukcja, choć z tego co piszesz to chyba wg Ciebie tak. Ale czemu przegrywać soft? Czy to znaczy, że mój oryginalny komputer ma niewłaściwe oprogramowanie? Mam wersję GT a więc 223km.

 

Na ameryke wychodziły wersje 180 i 223. Jedyna ich różnica była w tym, że mają innego softa, niczym innym się ten silnik nie różni. Ja w niebieskimi miałem 180 i przegrałem od GT 230 i miałem GT 230. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych