Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Linki zmiany biegów ciężko chodzą

linki zmiany biegów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.gamus_*

Bezimienny Gość.gamus_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 września 2016 - 11:00

Witam!

 

Mam problem z wrzucaniem biegów.

Jak jest zimny biegi chodzą bardzo ciężko, do tego stopnia, że czasem nie daje się włożyć wstecznego. Po kilku przejechanych kilometrach biegi chodzą jakby lepiej ale i tak ze sporymi oporami.

Po wizycie u mechanika podejrzenie padło na linki biegnące od manetki do skrzyni. Podobno się zatarły i trzeba je zmienić. Czy ktoś miał już taki problem?

 

A przy okazji - przeszukałem Allegro i internety i nigdzie nie można znaleźć takich linek, nie mówiąc już o wersji do 1.6. Pozostaje dorabianie? 

 

pozdrawiam



#2 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 września 2016 - 12:49

Z tego co się orientuje, to ponoć są zestawy naprawcze.

Szukaj po sklepach z częściami do Amerykanow.

Lub ASO.

A tak w ogóle, pierwszy post powinien być tu :

http://ptclub.pl/ind...404#entry272773



#3 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 września 2016 - 13:04

Kolega zapewne się przywita i będzie mile przyjęty na forum.

Co do linek to zapewne stwierdzono przytarcie po rozpięciu na skrzyni.

Ja radzę koledze poszukać w dziale giełda forumowego kolegę Pitek78 i myślę że pomoże w zdobyciu linek.

 

Ps. kiedyś w innym samochodzie w wyniku przetarcia zerwał się pancerz linki włączania biegów. Dowlokłem się do dużego parkingu przy, wtedy DK1 i zanurkowałem w takim dużym kontenerze ze śmieciami. Do tego kupiłem na stacji kilka opasek i pokonałem jeszcze kilkaset kilometrów. Oczywiście już w domu wymieniłem na komplet używanych.



#4 morf

morf

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1 105
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 września 2016 - 13:43

są zestawy naprawcze ale przyczyną może być też wysprzęglik i pompa sprzęgła jeśli sprzęgło ci kiesko pracuje


Użytkownik morf edytował ten post 09 września 2016 - 13:44


#5 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 września 2016 - 14:22

Ps. kiedyś w innym samochodzie w wyniku przetarcia zerwał się pancerz linki włączania biegów. Dowlokłem się do dużego parkingu przy, wtedy DK1 i zanurkowałem w takim dużym kontenerze ze śmieciami. Do tego kupiłem na stacji kilka opasek i pokonałem jeszcze kilkaset kilometrów. Oczywiście już w domu wymieniłem na komplet używanych.

Z ciekawosci - linki wymienia sie od spodu auta czy trzeba zdejmować tunel ?



#6 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 września 2016 - 18:24

Nie wiem jak jest w PT ale myślę że w większości samochodów trzeba podejść z trzech stron.

Obudowa lewarka do zdjęcia a reszta od dołu i przy skrzyni czyli pod maską.



#7 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 czerwca 2017 - 16:05

Ja miałem podobnie tylko na gorącym silniku. Pomogła naprawa tych oczek na końcach linek przy skrzyni - ja tam zastosowałem samoróbkę, czyli zamiast gumowych oringów dosztukowałem oczka z plastkowych kółeczek (zębatek) starej przerzutki rowerowej, na koniec podkładka i pierścienie osadcze, te które tam występują. Ale to było pół sukcesu, najbardziej pomogło odnowienie powierzchni obu cylindrów siłownika master i dolnego wysprzęglika, potem na końcu, przy składaniu zastosowałem smar ATE do pomp hamulcowych (na Allegro po 3 dychy tubka 180 gram) i biegi odżyły. To było jakieś 2 lata temu i biegi do dziś chodzą dobrze pomimo przymiarki do wymiany sprzęgła bo mi się kończy i mam ślizgawicę na wyższych biegach.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 29 czerwca 2017 - 18:25






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych