Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Oświetlenie - z USA na EU


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 października 2016 - 18:00

Hej,

temat był wałkowany wielokrotnie, ale nadal nic nie wiem, choć przeczytałem tysiące postów :)

 

Po kolei. Być może kupię autko z takim oświetleniem:

 

przód:

lampaprzi_axrsqnw.jpg

 

tył:

lampajpg_axrsqne.jpg

 

Sorki za jakość, ale chciałem max powiększyć. 

 

I teraz kilka pytań (uwaga: samochód jest zarejestrowany w PL).

 

1.

Tylne światła są do modyfikacji? Czy przejdą? Bo widzę, że czerwony stop, pomarańczowe kierunki... Albo czegoś nie widzę :)

 

2.

Jak przerobić przód?

 

- kupić nowe lampy EU - byłoby najłatwiej, ale zerknąłem na alledrogo i inne olx-e, i nie ma! Ani jednej sztuki

 

- można chyba nawiercić dziurę i dodać białą pozycję, ale... Przegląd przejdzie, policja się nie przyczepi, ale homologacji jak nie było tak nie ma. Znam przypadek, że po wypadku koleś, który był poszkodowany (jechał Jeepem z oświetleniem US) nie dostał odszkodowania, bo mu zakwestionowali, że poruszał się samochodem nie przystosowanym do polskich warunków (mimo że miał przegląd). Mało tego, sprawca wypadku się o tym dowiedział i jeszcze go sądził ze stopy cywilnej. Jak to wygląda w praktyce? Takie przeróbki Cześka-elektryka mają sens, skoro homologacji nie będzie?

 

- są w Polsce firmy, które dają zaświadczenie o tym, że oświetlenie przystosowano do warunków EU? Pytam, bo kiedyś miałem auto w wersji US, kupione w DE, gdzie Niemiec dał mi właśnie fakturę z potwierdzeniem takiej przeróbki.

 

3.

Tylne przeciwmgielne. Najwygodniej włożyć żarówkę do tylnego zderzaka (światełko z lewej strony) i poprowadzić kabelkiem do jakiegoś włącznika ładnie ukrytego w kabinie?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.



#2 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 18:19

Kup browar diagnoście i zostaw jak jest ;)



#3 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 października 2016 - 18:28

Kup browar diagnoście i zostaw jak jest ;)

A co zrobię w razie wypadku? Komu kupię browara? :p

 

Albo co zrobi moja rodzina, jak ja będę warzywkiem, a ubezpieczyciel szukając czegokolwiek, aby tylko nie wypłacać setek tysięcy złotych pójdzie z tym do sądu?

 

Oczywiście, że przerysowuję i jestem aż nadto przewrażliwiony, ale przecież wszyscy wiemy, że w niektórych sytuacjach nie warto ryzykować i łamać przepisów.


Użytkownik MarB edytował ten post 30 października 2016 - 18:28


#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 18:36

Kup lampy europejskie i patrz żeby nie były od anglika. Przy okazji to te przednie są od polifta i nie będą pasowały do starszych modeli.

Z jakiego roku chcesz kupić auto? 



#5 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 18:40

To oczywiście racja i wszystko jest dobrze póki jest dobrze, ale jednak człowieka ciągnie do tych amerykańskich lamp :p

 

Jako ciekawostkę powiem Ci, że przejeździłem cztery Volva z takimi lampami, miałem kilka kontroli drogowych i nikt nigdy o nic nie pytał, choć pytał diagnosta..ale jakoś poszło ;) Środowisko użytkowników tej marki z znakomitej większości świadomie i z premedytacją wymienia lampy EU na USA.

 

Zapobiegliwość jest jednak w obecnych czasach wskazana i rozumiem, że masz małą cykorię, choć sam nie będąc ryzykantem jednak z lampami USA ganiam B)



#6 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 października 2016 - 19:00

Kup lampy europejskie i patrz żeby nie były od anglika. Przy okazji to te przednie są od polifta i nie będą pasowały do starszych modeli.

Z jakiego roku chcesz kupić auto? 

No właśnie tutaj jest problem. Rocznik 2008. Obecnie nie znalazłem nigdzie możliwości kupienia lamp.

 

A muszę i przód i tył? Fotki załączyłem w pierwszym wpisie.



#7 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 19:11

Obecnie nie znalazłem nigdzie możliwości kupienia lamp.

I możesz na polskim rynku szybko nie znaleźć, bo EU są piekielnie trudne do znalezienia. Podejrzewam, że z zamiennikami do polifta jest podobnie, ale do przedlifta nie kupi się wersji EU, przynajmniej w Łodzi. TYC, Eagle Eyes czy DEPO są do kupienia tylko w wersji USA.



#8 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 października 2016 - 19:25

I możesz na polskim rynku szybko nie znaleźć, bo EU są piekielnie trudne do znalezienia. Podejrzewam, że z zamiennikami do polifta jest podobnie, ale do przedlifta nie kupi się wersji EU, przynajmniej w Łodzi. TYC, Eagle Eyes czy DEPO są do kupienia tylko w wersji USA.

Zamienników w ogóle nie znalazłem :(



#9 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 19:35

Czasem się trafi, ale USA  http://r.twenga.pl/g...mNzUzOQ==&dac=1



#10 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 października 2016 - 19:42

Czasem się trafi, ale USA  http://r.twenga.pl/g...mNzUzOQ==&dac=1

USA jest sporo.

 

Wydaje się więc, że w grę wchodzi tylko i wyłącznie przeróbka świateł. Ale jak to się ma do przepisów i homologacji?



#11 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 19:50

To zależy kto to zrobi. Niektóre firmy, które regenerują reflektory również je przerabiają i dają gwarancję zgodności z wymaganymi normami. Podzwoń i zbierz wstępny wywiad.



#12 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 20:16

Przednie do wymiany

Tylne są ok, musza mieć hamulcowe i migacz pomarańczowy i jest OK

Ale są jeszcze lampy w zderzaku

Wg polskich przepisów muszą być cofania białe i przeciwmgielne czerwone. W amerykańcach nie było tak łatwo i zostaje albo zamiana na europejskie i przerabianie instalacji albo dołożenie co brakuje i będzie zgodnie z przepisami



#13 Pitek78

Pitek78

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 040
  • Dołączył:  27 lut 2013
  • Rok Produkcji:MB W211
  • Silnik:2.2 Avantgarde
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Oleśnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 października 2016 - 20:27

Ja mam lampki w zderzaku z wersji USA(białe) założyłem czerwoną diodę LED i jest przeciwmgłowe.

Załączone pliki


Użytkownik Pitek78 edytował ten post 30 października 2016 - 20:51

  • wnusiooooo lubi to

#14 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 października 2016 - 21:11

Tylne światła są do modyfikacji? Czy przejdą? Bo widzę, że czerwony stop, pomarańczowe kierunki... Albo czegoś nie widzę :)

Są ok tak ma być

Jak przerobić przód? - kupić nowe lampy EU - byłoby najłatwiej, ale zerknąłem na alledrogo i inne olx-e, i nie ma! Ani jednej sztuki

Chcesz mieć homologacje to wymienić.

Tylne przeciwmgielne. Najwygodniej włożyć żarówkę do tylnego zderzaka (światełko z lewej strony) i poprowadzić kabelkiem do jakiegoś włącznika ładnie ukrytego w kabinie?

Tak się robi, ale jak znów homologacja to wymiana



#15 Bezimienny Gość.MarB_*

Bezimienny Gość.MarB_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 października 2016 - 14:18

Dobra,

rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuje się przeróbkami świateł US na EU (czyli zależy mu, aby wciskać kit) i jednocześnie rzeczoznawcą (i tutaj już tego kitu nie ma :).

 

Co następuje?

 

Na homologacje świateł nie ma żadnych szans. Tylko i wyłącznie wymiana na reflekroty EU (a wiemy, jaki jest problem z poliftowymi egzemplarzami) załatwia sprawę zgodności z wymogami europejskimi.

 

Można dostosować oświetlenie (u tego gościa to koszt ok. 350-500 zł za jedną lampę, trwa to trzy dni) i wtedy jest wszystko, jak powinno być, ale... Po pierwsze, diagnosta może się przyczepić, że nie ma homologacji. I przeglądu nie wbije. Choć - jak to powiedział mój rozmówca - to naprawdę promil takich "czepialskich" jest.

 

Nawet jak dostaniecie od diagnosty pozwolenie (tutaj nawet bez przeróbek dostaniecie :), to jeżeli dojdzie do wypadku i policja napisze, że oślepiliście inne auto, to automatem jesteście winni. Bo łamaliście prawo jeżdżąc samochodem z lampami bez homologacji. Oczywiście bardzo mała szansa, że tak się stanie (w sensie, że wypadek będzie spowodowany oślepieniem). I tego aż tak bardzo bym się nie bał.

 

Druga sprawa  - poważniejsza - jest taka, że coraz częściej (czytam to na forach, ale i ten rzeczoznawca to przyznał), firmy ubezpieczeniowe szukają czegokolwiek w rozbitych samochodach, co jest niezgodne z przepisami, aby podważyć ważność umowy i nie wypłacać ubezpieczenia. Nie jest trudno się domyśleć, że w autach amerykańskiego pochodzenia zaczyna się od homologacji lamp :d

 

Tak więc, ja się wypisuje z takiego biznesu. Lampy muszą być - jak dla mnie - EU. Nie chcę mieć potem problemów z ubezpieczycielem, a co gorsze być oskarżonym o umyślne spowodowanie jakiegoś uszczerbku na zdrowiu kogoś innego, albo jego śmierci. A prawnie jest to możliwe. Bo każdy, kto jeździ autem bez homologacji EU - wg przepisów - stwarza niebezpieczeństwo na drodze.

 

To tyle ode mnie :)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych