Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


ODPRYSKI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.bombka_*

Bezimienny Gość.bombka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 wrzesień 2009 - 19:31

Mam pytanie na przednim pasie mam kilka odpryskow lakieru
niestety juz jest na nich rdza co zrobic zamalowac lakierem
i bedzie ok. bo jak zaczne czyscic to pewnie uszkodze dobry lakier
jak wy rozwiazaliscie ten problem

#2 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 wrzesień 2009 - 20:37

Mam pytanie na przednim pasie mam kilka odpryskow lakieru
niestety juz jest na nich rdza co zrobic zamalowac lakierem
i bedzie ok. bo jak zaczne czyscic to pewnie uszkodze dobry lakier
jak wy rozwiazaliscie ten problem


zamalowanie nic nie da, rdzy tym nie zastopujesz. Jesli to sa drobne odpryski np po kamykach to możesz próbować lekko zeskrobać a potem potraktować np brunoxem byle nie za dużo. I na to pędzelkiem zakroplić lakieru. Zasadnicze pytanie to czy to jest metalik czy zwykły. Przy metaliku i tak będzie widać, przy zwykłym przy odrobinie wprawy nie koniecznie. Ciężko wytłumaczyć metodę postępowania bo każdy odprysk jest inny.
Zgodnie ze sztuką powinno sie takie odpryski szlifować do usunięcia rdzy, potem podkład i lakier. Oczywiście przy pół centymetrowych ubytkach nikt sie nie będzie tak bawił ale to jest coś za coś.
Ja sobie zawsze dorabiam najmniejszą ilość lakieru do kazdego wozu, nabijam to w spray. Jak potrzebuje na pędzel to psikam w kapselek a jak jest jakaś dłuższa rysa to tryskam sprayem. A po wyschnięciu polerka. Przy metalikach cala zabawa sie mocno komplikuje.

#3 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2009 - 10:33

arni dobrze sie wypowiedzial ja dodam tyle ze jesli odprysk jest swiezy i ma choc trochekorozji to nalezy okleic miejsce taka latka i potraktowac kwasem fosforowym albo solnym na gabce zeby wytrawic a nastepnie wyplukac a nastepnie zyletka nalozyc szpachle nie koniecznie na podkladZie nastepnie papierem np 1000 wurownac i po wyschnieciu trysnac i zapolerowac praktycznie wszystkie obecnie powloki lakiernicze maja akryl bezbarwny na finisz , jest z tym duzo zabawy jednak...

#4 Bezimienny Gość.bombka_*

Bezimienny Gość.bombka_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 wrzesień 2009 - 18:50

ok.juz wiem mniej wiecej o co chodzi
bede sie bawil z tym w niedziele

#5 Bezimienny Gość.biki112_*

Bezimienny Gość.biki112_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 styczeń 2010 - 11:36

To może ktoś coś mi doradzi . mam na masce parę odprysków zamalowanych ,są dwa wielkości paznokcia i kilka mniejszych trochę to mi szpeci auto chciałbym coś z tym zrobić.
dawać całą maskę do lakierowania?

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2010 - 11:53

Jeśli te odpryski są zamalowane, to spróbuj pastą polerską, lekko ścierną wypolerować maskę , więcej polerując miejsca malowane, Jeśli mimo polerowania, nadal będzie to kiepsko wyglądało, to podjedź do lakiernika, może on swoimi metodami upora się z tym problemem. On też podejmie decyzję, odnośnie malowania.
Czy te odpryski , były malowane taką samą farbą? Jeśli jest to inny odcień, to będziesz malował całą maskę. :(

#7 Leaf

Leaf

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 166
  • Dołączył:  13 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:Szymon

Napisano 24 styczeń 2010 - 21:52

Masz tu bardzo pomocny filmik :)

http://www.spryciarz... ... mi-lakieru

Polecam!

#8 Bezimienny Gość.biki112_*

Bezimienny Gość.biki112_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 styczeń 2010 - 08:30

adames - niestety z tego co wiem to odpryski zostały zamalowane inną farbą i chyba zostaje mi tylko wizyta u lakiernika.
Leaf - filmik dobry ,tylko że u mnie odpryski są zamalowane i na dodatek są wiele większe niż na tym filmiku.
Może ktoś wie jakimi rodzajami lakieru są malowane nasze autka ?

#9 Leaf

Leaf

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 166
  • Dołączył:  13 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:Szymon

Napisano 25 styczeń 2010 - 11:01

Dziesięć kroków do trwałego lakieru

1. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie samochodu, najlepiej zarówno od spodu i jak z zewnątrz. Aby środki konserwujące mogły dobrze spełnić swoją rolę, nadwozie musi być idealnie czyste. Jest to o tyle istotne, ze podczas następnych etapów konserwacji, wszelkie zanieczyszczenia, które pozostały na lakierze, mogą go dodatkowo uszkodzić.

2. Skontrolujmy stan podwozia, które w zimie jest bardziej narażone na działanie niekorzystnych warunków. Szukajmy widocznych uszkodzeń, rys i ubytków, zwłaszcza w okolicy nadkoli i progów. Miejsca te możemy pokryć specjalnymi, przystosowanymi do tego masami na bazie kauczuku i tworzyw sztucznych.
3. Następny etap to kontrola nadwozia. Wymaga ona dokładnych oględzin - naszą uwagę powinny zwrócić wszystkie odpryski na lakierze, zadrapania, ślady rdzy. Jeżeli uszkodzenia lakieru nie są bardzo głębokie i nałożona fabrycznie warstwa gruntująca jest w dobrym stanie, wystarczy uszkodzenie pokryć lakierem. Można użyć specjalnych lakierów w aerozolu lub pojemniczku z pędzelkiem.

4. Jeżeli uszkodzenie jest głębsze, najpierw zabezpieczamy je nanosząc warstwę gruntującą - farbę lub preparat antykorozyjny. Po jego wyschnięciu nakładamy lakier.

5. Więcej wysiłku wymaga zabezpieczenie uszkodzenia pokrytego już rdzą. Korozję musimy dokładnie usunąć za pomocą skrobaka, preparatu antykorozyjnego lub papieru ściernego. Dopiero potem możemy położyć warstwę gruntującą i lakier na dokładnie oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię.

6. Jeżeli odnajdziemy pęcherzyki odchodzącego lakieru lub uginające się pod naciskiem wzgórki farby, należy je oderwać i usunąć lakier do tego miejsca, gdzie trzyma się blachy. Następnie użyć preparatu antykorozyjnego i dopiero później lakieru.

7. Po wyschnięciu nałożonej farby (zgodnie z instrukcją producenta) wyrównujemy jej warstwę bardzo drobnym papierem ściernym.

8. Możemy użyć specjalnej pasty polerskiej, której lekko ścierne właściwości pozwolą pozbyć się z powierzchni nadwozia zanieczyszczeń i zarysowań.

9. Na koniec pozostaje nam zabezpieczyć nadwozie nakładając wosk samochodowy lub inne preparaty zabezpieczające i nabłyszczające lakier. Woskowanie można wykonać samodzielnie, wygodniej jednak skorzystać z usług firm samochodowych, w których oferowana jest taka czynność.

10. Podczas eksploatacji samochodu zimą nie zapominajmy o okresowym kontrolowaniu stanu lakieru i usuwaniu na bieżąco jego uszkodzeń. Po każdym myciu dokonajmy konserwacji uszczelek drzwi oraz zamków, aby zapobiec ich przymarznięciu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych