Witajcie,
przymierzam się do wymiany rozrządu. Zorientowałem się w cenach części w Internecie. Jeszcze nie wiem, czy na pewno będę zamawiał części samemu, ale wolę wiedzieć jak się sprawy mają, zanim mechanik mi wciśnie bajki, że trzeba wymienić pół samochodu, albo że za części trzeba dać 1500 zł. Otóż, jak znajduję komplety rozrządu, to z reguły zawierają pasek, dwie rolki i ew. pompa wody. Czasem są droższe zestawy z czymś, co jak się już zorientowałem nazywa się tłumikiem drgań. Ktoś tutaj na forum w jakimś temacie pisał, że to inaczej napinacz i że w PT są montowane mechaniczne lub hydrauliczne. I teraz dalsze informacje jakie tutaj znalazłem są już niejasne:
Czy tych mechanicznych nie trzeba wymieniać?
Po czym mogę poznać czy mam mechaniczny czy hydrauliczny bez rozbierania rozrządu?
Z racji, że w większości zestawów rozrządu, napinacz nie jest uwzględniony (tylko rolka napinacza i rolka prowadząca), to czy taki napinacz wymieniamy przy każdej rutynowej wymianie, czy tylko jak podczas oględzin lub pracy daje oznaki zużycia?
Pozdrawiam.

Tłumik drgań/napinacz
#1
Napisano 28 stycznia 2017 - 16:49
#2
Napisano 28 stycznia 2017 - 18:29
Jak chce się zrobić to dobrze te 1,5 tys zł wcale nie jest wyssane z palca .A doliczyć jeszcze sobie uszczelkę pokrywy zaworów , uszczelki gniazd świec - w twoim roczniku lecie tez już zapewne spod miski oleju a to następna uszczelka za 200 zł ? I robi się niezła kwota .
#3
Napisano 30 stycznia 2017 - 13:51
W warsztacie za samą robociznę chcą 1000 zł. Twierdzą, że wyciągają cały silnik, bo jeżdżenie nim w górę i w dół to obrywanie poduszek. Warsztat specjalizuje się w samochodach amerykańskich. Czy te 1000 zł to faktycznie odpowiednia cena? Trochę się wystraszyłem
#4
Napisano 30 stycznia 2017 - 13:53
#5
Napisano 30 stycznia 2017 - 17:13
Tak myślałem. Napisali mi w mailu też coś o tym, że są dwa rodzaje pasków rozrządów: jeden 150 zębów, a drugi 112. Ktoś coś o tym słyszał? o.O
#6
Napisano 08 lutego 2017 - 19:54
Przepraszam za podwójny post, ale mam jedno pytanie, nie chciałem zakładać nowego tematu.
Jutro jadę na wymianę kompletu rozrządu do wujka (około 25km ode mnie). Przedtem chciałem przepłukać układ chłodzenia, bo kamień jest straszny, widać w zbiorniczku, nagrzewnica ledwo działa. W instrukcji jest napisane, że należy najpierw zalać płyn do czyszczenia, a po całym procesie odkamieniania, trzeba jeszcze wypłukać układ wodą. Czy jeżeli rano będę odkamieniał układ, to czy mogę potem zalać wodą i na tej wodzie dojechać do warsztatu wujka, zważywszy na to, że może być jakieś -5 lub nawet -10 stopni? Wiem, że jak silnik jest ciepły to woda nie zamarza. Chodzi o to, że jak termostat zamknie obieg, to w chłodnicy, która jest z przodu, woda będzie stać w miejscu, a dodatkowo pęd mroźnego powietrza będzie na nią oddziaływał. Czy może dojść do jej uszkodzenia?
#7
Napisano 08 lutego 2017 - 23:04
Łukasz nawet nie próbuj jechać do wujka z tą wodą w układzie.
Jak dasz ten środek to musisz pojeżdzić. Najlepiej do wujka.
Pojedziesz na wodzie to możesz uszkodzić głowicę .
Zostaw tą robotę wujkowi.
#8
Napisano 15 lutego 2017 - 20:21
Już po! Wujek wymieniał przez prawie tydzień ten rozrząd! Wkurzony jak nie wiem... Same części 1305 zł.
Ten brak ogrzewania w samochodzie, był spowodowany przez fakt iż... pompa wody nie miała łopatek Nie wiem na czym ktoś jeździł, chyba na kwasie, bo w całym układzie była rdza, że nawet spuścić płynu się nie dało, bo wylatywały kawałki rdzy i zatykały korek.
http://www.fotosik.p...7a85ddde6c5aa5d
Pasek rozrządu chyba był jeszcze oryginalny z fabryki, przy przebiegu 175 tyś. Dodatkowo wymienił pozostałe paski i uszczelniacze wałków, bo ciekły. Zakładałem jeden temat ze zdjęciami zaciekniętego silnika, padły podejrzenia pokrywy zaworów, ale wygląda na to, że to te simeringi tak brudziły.
Jest tylko jeden problem, teraz jak wracałem do domu to zauważyłem, że nie działa mi radio. Nie wyświetla godziny, a jak je włączę, to pojawia się tylko napis "Code". Coś niepodłączone?
#9
Napisano 15 lutego 2017 - 20:29
Radyjko domaga się czterocyfrowego kodu
#10
Napisano 15 lutego 2017 - 20:59
Skąd mam taki kod mieć? ;P
#11
Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 15 lutego 2017 - 21:04
#12
Napisano 15 lutego 2017 - 21:09
Dzięki Darek. A czy ten kod oryginalny powinien być w jakichś dokumentach?
#13
Napisano 15 lutego 2017 - 21:35
W moim przypadku wraz z kupnem Pitka dostałem taką teczkę z dokumentami i instrukcją radia oraz taką małą naklejką radio code,czasami jest możliwość,że ktoś mógł przykleić wewnątrz na obudowie radia ten kod,tyle że trzeba by wyciągnąć radio na wierzch,lecz prawdopodobieństwo nikłe że komuś się chciało robić taki zabieg,natomiast często tak robią ci którzy rozbierają samochody na części i sprzedają też radia na allegro, tam właśnie widziałem kody napisane na obudowie.
Ja swój kod dla spokojności nakleiłem na wewnętrzną stronę klapki od bezpieczników w kabinie.
Jest jeszcze jedna trochę zapomniana forumowa opcja pozyskania kodu do radia... od naszego maystra Maxa
Jeśli ktoś nie posiada kodu swojego radioodbiornika, może napisać do mnie na PW. Potrzebny jest numer nadwozia, numer części z nalepki na radiu P/N, numer seryjny z radioodbiornika S/N, kopia dowodu osobistego własciciela i kopia dowodu rejestracyjnego - wystarczy strona dowodu z numerem nadwozia i danymi właściciela. To dla bezpieczeństwa, gwarantuję, że dane nie wypłyną. Pozdrawiam
#14
Napisano 16 lutego 2017 - 12:39
Okej, dzięki Tadeusz. Znalazłem kod w teczce z dokumentami, które sprzedający wsadził mi do schowka. Wpisuję kod, pojawia się komunikat "repeat" i tak 3x, potem wyświetla się "Wait" i już nic się nie dzieje, czekałem ze 20 minut. Czyżby kod z innego radia był w dokumentach?
Użytkownik HappyHearse edytował ten post 16 lutego 2017 - 12:40
#15
Napisano 16 lutego 2017 - 14:55
Oj to ciekawostka z tym kodem...ja już nic więcej nie jestem w stanie doradzić w tej kwestii,może ktoś bardziej siedzący w tym temacie coś podpowie.
#16
Napisano 16 lutego 2017 - 16:33
Po włączeniu radia pojawia się napis CODE
Po wpisaniu prawidłowego kodu pokazuje ( 4 cyfry) radio się odblokowuje i wyświetlają się fale i inne wiadomości.
Wygląda na to że masz zły kod.
Po 3 krotnym złym kodzie radio się blokuje na jakiś czas podobno 0,5 h ale dokładnie nie wiem.
Jak prosi o powtórzenie codu to na pewno zły wpisujesz.
Użytkownik Antoni33 edytował ten post 16 lutego 2017 - 16:35
#17
Napisano 16 lutego 2017 - 20:33
hejka HappyHearse mam nadzieje ze radyjko juz ci gra. Jedno pytanko do problemu z niedogrzewanem (bo moj piti tez na to cierpi) czy po wymianie pompy ladnie grzeje? U mnie w zbiornicczku wyrownawczym korozja az milo, ale myslalem ze to korek moze zardzewial od srodka. Termostat juz wymienialem i nie pomoglo. Zima grzeje silnik tylko do pierwszej kreski na skali temperatury. Chyba kupie pompe wody - czy ona jest polaczona z pompa wspomagania?
#18
Napisano 17 lutego 2017 - 17:18
Zadzwoniłem do sprzedawcy (na szczęście miałem jeszcze numer) i podał mi kod do radia. Najprawdopodobniej było wymieniane. Jeszcze tylko nie wiem jak ustawić godzinę. Nie potrafię się połapać w tej niemiecko-hiszpańskiej instrukcji.
Andrzej, obstawiałbym jeszcze zakamieniony układ. Na Twoim miejscu zacząłbym od zalania jakiegoś preparatu do płukania układu: np. Liqui moly do płukania chłodnic, ewentualnie K2, ale jest słabszy. Niech auto pochodzi minimum 30 minut z preparatem na postoju, najlepiej jak jeszcze dodatkowo zrobisz trasę, albo pojeździsz parę godzin. Ogrzewanie ustaw maksymalnie na ciepłe. Potem spuść wszystko razem z płynem z chłodnicy i zanim zalejesz nowy, jeszcze wypłucz układ wodą demineralizowaną 2x.
Co do pompy, nie mam pojęcia jak to jest u Ciebie w CRD z ceną i robotą. U mnie w benzynowym silniku, pompa wody jest na rozrządzie i robocizna kosztuje majątek, bo silnik trzeba wyciągnąć. Ja wymieniałem cały rozrząd, więc pompa poszła przy okazji, w CRD jest łańcuch, więc z reguły się pompy nie rusza jak nie cieknie. Może nasz doktor forumowy się wypowie ile to kosztuje i czy łatwe dojście w Twoim silniku jest.
Użytkownik HappyHearse edytował ten post 17 lutego 2017 - 18:09
#19
Napisano 17 lutego 2017 - 17:48
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 lutego 2017 - 17:50
#20
Napisano 17 lutego 2017 - 18:12
O właśnie, doktor jest zawsze na straży Przy okazji, przepraszam, ale nie docztałem Twojego pytania, swoją odpowiedź u góry już poprawiłem. Myślałem, że pytasz o problemy z ogrzewaniem w samochodzie (bo u mnie to było problemem), silnik miał akurat właściwą temperaturę. Czasem tylko wskaźnik temperatury opadał jak otwierał się termostat. Teraz przy nowej pompie wskazówka trzyma się równo na środkowej kresce.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Tłumik końcowy |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
![]()
|
|
Tłumik końcowy seryjny |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | dominik |
|
![]()
|
|
Maska,zderzaki,Grill,Tłumik,Spoiler,kierunki i inne |
Części do PT Cruisera | olaf folaron |
|
![]()
|
|
wymiana katalizatora wraz z tłumikiem końcowym - gdzie w Katowicach? |
Ogólnie | SPOOKS |
|
![]()
|
|
Oddam tłumik w dobre ręce |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | MATRON |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych