Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Szukam chłodnicy wspomagania i przewodów

chodnica wspomagania przewody wspomagania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 04 lutego 2017 - 10:38

Tyle lat PT jeździł bez awarii aż tu taki pech. Przedziurawiła mi się chłodnica oleju układu wspomagania,

przewody też raczej już są do wymiany bo są sparciałe i widać że popękane.

 

Pomóżcie gdzie dostać nową, bo przeszukałem internet i nie widzę nigdzie, chciałbym kupić nową, oczywiście nie oryginalną bo wiem ile kosztuje :-)

 

Drugie pytanie 

Jak się łączy przewody z chłodnicą, bo mechanik mi mówi że są połączone na stałe a ja widze że przewody to da się kupić osobno, jakoś je się zaciska?



#2 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lutego 2017 - 11:15

Tak są zacisniete.na te takie spinki co u góry przy wspomaganiu :) wymieniłem sam trochę PiTolenia z tym jest ale ogólnie mi leciało jakoś nie na samej chłodnicy a chyba na rurce która wprowadziła płyn do chłodnicy :)
P.S. Chyba mu się nie chciało dobrze spojrzeć :d

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 126
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lutego 2017 - 15:35

Były dwa typy stosowanych chłodniczek do wspomagania , która masz ? Taka jak na zdjęciu

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 lutego 2017 - 15:36


#4 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 lutego 2017 - 23:02

Mam tą inna, jak zwykle :-)
W mojej przewody są aluminiowe i tylko bardzo krótki odcinek gumowego na te spinki.
Puściło mi między łączeniami chłodnicy, a przewodami aluminiowymi ( przewody sa zaprasowane)
i jak wypłukałem chłodnice, to w chłodnicy na łączeniu blacha stalowa - rurka aluminiowa (tam gdzie jest litera U na powrocie)
też zauważylem wyciek
Zdemontowane, zaniosłem do dwóch specow, mówią że nie do pospawania szczególnie chłodnica,
bo te przewody można by uciąć i dać gumowe.
Kupiłem druga na Allegro, ale trochę inna bo ma przewody aluminiowe, krótsze (ale dłuższe niż na twoim zdjęciu)
połączone na stałe z chłodnica, a nie jak u mnie zaprasowane.
W sumie wszystko jedno jakie będą przewody, chłodnice widzę są identyczne.
A zawsze wszystko można połączyć gumiakiem w osłonie z blachy aluminiowej,
żeby się bliżej silnika nie przegrzały (widzę ze tak niektórzy maja).

Musiała żona zdrowo przywalić w coś na drodze, że to się tak posypało, ale zimą nie trudno o lodowe przeszkody ;-)

Szkoda że taki słaby dostęp do tej czesci, zamiennik chłodnicy uniwersalny mi w Olkuszu zaproponowali za 270zl,
niby ok, ale 14 dni czas oczekiwania.
Z Allegro już czekam 2 dzień plus te dni które rozbierałem i latałem po spawaczach.
W sumie 4 dni już nie jeździ, a będzie pewnie z 6 bo teraz są mrozy i mam chwilowy brak czasu :-(

Tak mnie to zirytowało, że już nawet miałem pomysł na kilka dni zrobić instalacje z rurki gumowej na krótko,
żeby pominąć chłodnice i poczekać na nowa uniwersalna, ale mi przeszło jak pomyślałem ile by kosztował remont pompy :-)

Użytkownik MAKLERSTAN1 edytował ten post 08 lutego 2017 - 23:10


#5 Bezimienny Gość.Cruiser_*

Bezimienny Gość.Cruiser_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lutego 2017 - 23:41

Ja w swojej 2 sztuce wjeżdżając na prom w Dunkierce miałem identyczny problem. Wyjeżdżając usłyszałem tylko pracująca pompę wspomagania. U - ciekło bardzo. Nie mając dostępu do części zrobiłem tak 3 tys km ( bez dolewek na suchej pompie , licząc się z wymiana całego magla...) Koniec końców - w pierwszym szrocie przy trasie zobaczyłem że stoi pitek na części. Podszedlem, wykręciłem , pytam ile - a co to jest?;) ... 50 zł. Poszukaj w uzywkach, wymieniłem ze szwagrem ( wystarczy kanał, pasta BHP, ktoś do pomocy- trochę utrudniony dostęp.)

#6 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 lutego 2017 - 08:00

Nie wiem kolego jak pompa sobie poradziła ale ja bym wolał w tak awaryjnej sytuacji zdjąć pasek osprzętu byle pompę uratować.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych