Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Dolanie innego oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Volveras_*

Bezimienny Gość.Volveras_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 lutego 2017 - 18:38

Witam,

ostatnio kontrolując poziom oleju, zauważyłem że spadł do 1/3 wymaganego zakresu na bagnecie. Chcąc dolać, moje pytanie brzmi: czy muszę wlać ten sam olej znajdujący się w silniku (Liqui Moly 10w40 MoS2) czy mogę dolać taki jaki mam obecnie na stanie w garażu (Lotos 10w40)?



#2 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lutego 2017 - 18:44

Jeśli masz smołę tuż przed wymianą, to ciut można chyba spokojnie uzupełnić na jakiś dojazd, ale jak olej jest w miarę świeży, to ja bym się trzymał tego co w silniku pływa.



#3 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 091
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lutego 2017 - 19:26

Ważne żeby olej na dolewkę miał te same parametry jak ten,który masz już w silniku.

#4 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lutego 2017 - 07:49

Mieszanie olejów jest dopuszczalne ale tylko tych samych parametrów.

Nie widzę przeciwskazań



#5 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 978
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lutego 2017 - 14:26

"1/3 wymaganego zakresu na bagnecie" to masz na myśli między kreskami, czy poniżej dolnej kreski?

#6 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 69
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lutego 2017 - 15:12

ja akurat lotosa bym odpuścił. nie wiem co tam dodają, ale kiedyś w starym silniku porozpuszczał jakieś stare 'syfy' i pozatykało smok pompy olejowe, może to był przypadek ale jakoś jestem zrażony do tego oleju wciąż :)



#7 jedrus

jedrus

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  09 lut 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Swarzedz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lutego 2017 - 20:18

ja to sobie mysle ze olej to wazne zeby lepkosc mial ta sama i silnik sie nie zatrze, ale poniewaz cala roznica miedzy olejami (odpadem z rafinacji ropy) tkwi w dodatkach to po zmieszaniu roznych olejow moga spotkac sie takie dodatki ze Mendelejew nie przewidzial tego w swojej tablicy. Jesli mozna to ja unikam mieszania, ale jak w trasie czy cos to odrobine innego dolewam, ale potem staram sie szybko przeprowadzic porzadna wymiane z filtrem.



#8 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2017 - 14:24

Dolewaj - byle miał te same parametry, zastanawia mnie tylko dlaczego wszyscy leją półsyntetyk, jak w instrukcji stoi 5W30, na ale od 10 nie padł jeszcze nikt.



#9 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2017 - 17:00

HAL9000  domyślam się ze to było pytanie retoryczne ale jeśli nie to podpowiem ze przechodzi się zawsze z klasy niższej na wyższą jeśli konsumpcja wzrasta na pewnym zauważalnym dystansie taka stara szkoła



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 047
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2017 - 17:23

HAL9000  domyślam się ze to było pytanie retoryczne ale jeśli nie to podpowiem ze przechodzi się zawsze z klasy niższej na wyższą jeśli konsumpcja wzrasta na pewnym zauważalnym dystansie taka stara szkoła


Następna bzdura wymyślona przez mechaników ? - jeździsz do końca na zalecanym oleju , a jak wzrasta konsumpcja to wymienisz uszczelniacze i usuwasz wycieki z silnika i tyle w temacie ... .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych