Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem z airbag itp. PT 1.6 Classic (szarpie na lpg)

airbag

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2017 - 20:33

Witam na wstępie krótko jestem szczęśliwym posiadaczem Pitka. Poprzedni właściciel kupił go w salonie w PL rok 2006 ale niby wyprodukowany w 2005 r. jest to polift duży znaczek na masce lampy "łezka" nie znam się jestem zielony jeżeli o to chodzi. Przeglądałem forum cały dzień filmiki na YT i chciałem spróbować metody kluczykowej zobaczyć kod błędy airbag ale u mnie chyba nie działa próbowałem sporo razy szybciej wolniej nic może nie mam jakiegoś systemu. No to bezpieczniki szukam szukam no znalazłem za filtrem w komorze silnika ( 1 pytanie jak się odłączy akumulator to trzeba kodować radio??) bezpieczniki wszystkie ok. No to rozebrałem sobie osłonę od kierownicy rozłączyłem wtyczkę od airbaga popsikałem wd40 (to miałem pod ręką) obejrzałem no cała wtyczka nie przetarta jak nówka. Czas na fotele rozłączyłem chyba wszystko co się da kierowca (chyba wszystkie kostki) i pasażer ( 1 kostka) ładnie czystko kabelki nie przetarte oczywiście wd40 (lek na wszystko) no i po paru godzinkach odpalam i co dalej airbag się błyszczy niczym gwiazda.Po odpaleniu po 3-5s. jedno piknięcie rozbrzmiewa chyba stan paliwa (1/4 baku). Na benzynie autko pracuje równo natomiast na lpg szarpie raz nie szarpie filtry wymienne reduktor przeczyszczony czytałem że na forum sporo ludzi tak ma ale dojdę do tego w swoim czasie bo chyba jak dotąd nikt nie podał odpowiedzi. Nawet czasem zgasła bestia bez powodu na benzynie nigdy a na gazie czasem mu się zdarzy (filtr powietrza jest do wymiany może do go dusi trochę no i olej też już swoje przeszedł) Jak włączę klimę też szarpie czy ktoś rozwiązał problem?? I jeszcze jedno pytanko bo bębny mam do wymiany i linkę od ręcznego strona kierowcy zaciera się dziadostwo i jak zaciągnę ręczny to nie odbija a bębny jaka wielkość 220 ? 230? i szczęki z abs problem jest z kupnem?? Sorka za jakieś dubowanie ale jak na wstępie mówiłem od rana szperam na forum. (jak jakiś moderator zajrzy to fajnie było by w technicznych podstawach zrobić podział np. silnik, zawieszenie, hamulce, elektryka, lpg itd, itp. łatwiej by się szukało) Dziekuję za uwagę i pozdrawiam:D 



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 czerwiec 2017 - 21:24

W kwestii technicznego, to taki podział istnieje, ale Ty jeszcze nie masz do niego dostępu. Jeśli chciałbyś mieć to możesz zrobić to na dwa sposoby - aktywnie uczestniczyć w forumowym życiu (jak nabijesz 50 postów to sezam się otworzy), albo wesprzeć nas (zasady wspierania znajdziesz na forum).

Co do Twoic problemów:

- wychodzi na to, że masz przedlifta ze zmienionym znaczkiem lub całą maską, albo polifta ze zmienionymi błotnikami i lampami. Wrzuć zdjecią wnętrza to wszystko będzie jasne.

- z metoda kluczkową tak jest, nie zawsze się udaje, ale cierpliwości - na pewno się uda za któryms razem.

- po odłączeniu akumulatora, z fabrycznym radiem, bez żadnych przeróbek, będziesz musiał wklepać kod.

- nie pamiętam jak jest w benzynie, ale w dieslu gonga dopiero na rezerwie. Przed włożeniem kluczyka spuść z ręcznego, zapnij pasy i miej zamknięte wszystkie drzwi - nie powinien gągać.

- przy klimie wszyscy mamy ten sam objaw, że reaguje spadkiem (chwilowym) obrotów.

 Tyle na początek.

Pozdrawiam 

:yodarek


  • LukGut lubi to

#3 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 czerwiec 2017 - 21:32

Widzę że tak po omacku szukasz czy jakiś bezpiecznik nie robi Ci tych problemów a tu już tak się nie da, rozbierzesz i wymienisz połowę auta i dalej może problem pozostać. 

Jeżeli chodzi o elektrykę to masz za filtrem takie ustrojstwo zwane TIPM, żadnych przekaźników, wszystko półprzewodniki, tam bezpiecznik chyba nigdy nie zadziała, nie radzę tam nic kombinować (kosztyje ok. 3tyś.) Co do radia to u mnie można odpinać aku, po pdpięciu gra dalej,

co do poduszek to tylko skaner przy kluczykowaniu to sprawdzisz to co związane z silnikiem, czujniki zderzenia czołowego są  z przodu między reflektorem a chłodnicą, ale to zależy jaki błąd, lepiej zczytać bo przy rozpinaniu łatwo połamać piny, zresztą poczytaj to, jest tam rozmieszczenie czujników i chyba jakieś fotki  http://ptclub.pl/ind...ujnik poduszek

Co do ham. bębnowych to napewno masz abs? nie słyszałem o szczękach z abs, a jak szukasz linki to pytaj do bębnów bo większość tych autek ma tarczobębny.


Użytkownik theo edytował ten post 22 czerwiec 2017 - 21:48

  • LukGut lubi to

#4 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:02

tak mam wewnątrz 

Załączone pliki

  • Załączony plik  srodek.jpg   137,65 KB   0 Ilość pobrań


#5 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:06

To polift



#6 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:15

 

A co do tylnych hamulców to są bębny i szczęki z abs będę miał rozebrane w przyszłym tygodniu to wrzucę zdjęcia trochę czasu zajmie nim poznam to autko wiem że poprzedni właściciel miał problem bo nie mógł dostać odpowiednich szczęk te z abs są chyba szersze i jakąś blaszkę mają która wchodzi na tryby abs`u.


na zegarze od ilości paliwa i temperatury nie mam żadnego wyświetlacza ani guzika od zmiany wartości (okrojona wersja) po lewej przy obrotomierzu mam guzik i zmieniam tylko trip a trip b temp i przebieg może dlatego kluczykowa metoda nie działa  



#7 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:24

na zegarze od ilości paliwa i temperatury nie mam żadnego wyświetlacza ani guzika od zmiany wartości (okrojona wersja) po lewej przy obrotomierzu mam guzik i zmieniam tylko trip a trip b temp i przebieg może dlatego kluczykowa metoda nie działa
 

Ustaw na przebieg i wtedy próbuj 


  • LukGut lubi to

#8 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:26

U mnie działa nawet jak mam trip.

PS.

Łukasz, a tak z ciekawości, wrzuć zdjęcia auta swojego z zewnątrz.



#9 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2017 - 22:55

tylko takie mam na razie 


i z tego co mi wiadomo geneza powstania zapalenia kontrolki airbag powstała podczas przesunięcia fotela kierowcy i czasem gasło a teraz się pali cały czas 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   246,74 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.jpg   212,55 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  3.jpg   109,74 KB   0 Ilość pobrań


#10 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2017 - 06:36

Faktycznie metoda kluczykowa działa tylko za szybko po 3 przekręceniu próbowałem ponownie a to trzeba trochę poczekać😊 Wyświetlił się napis done czyli jedno mnie cieszy silnik ok. Pod komputer podjadę to powinien pokazać o który czujnik chodzi od airbagu czy niekoniecznie ?

#11 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8004
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2017 - 06:41

Polift.Pierwsze sztuki robili już 2005r.Metodą kloczykową sprawdzisz tylko silnik.
Jeżeli na benzynie jest ok to instalacja do regulacji?
Przy klimie 1.6 się buja z obrotami.

#12 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 czerwiec 2017 - 06:51

Faktycznie metoda kluczykowa działa tylko za szybko po 3 przekręceniu próbowałem ponownie a to trzeba trochę poczekać Wyświetlił się napis done czyli jedno mnie cieszy silnik ok. Pod komputer podjadę to powinien pokazać o który czujnik chodzi od airbagu czy niekoniecznie ?


Co pokaże to pewnie zależy od skanera, u mnie informował o czujniku A systemu bezpieczeństwa, w tym temacie co podałem są chyba fotki

#13 LukGut

LukGut

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 60
  • Dołączył:  12 cze 2017
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::kuj pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2017 - 09:54

Dzieki bardzo temat będę badał dalej jak dojdę do ładu z tym dam znać co i jak robiłem i jeszcze dwa pytanka zapalniczka z przodu pod deską jest łatwa w demontażu bo chyba jakiś kabelek jest tam zerwany nie ma w ogóle napięcia i jak idzie wężyk od spryskiwacza tylnego bo nie leci płyn tylko pod maskę gdzieś pryska pewnie jakiś gryzoń się opił bąbelków. Pozdrawiam





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: airbag

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych