Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Czyszczenie zaworu EGR


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:25

Witam, chciałbym samodzielnie wyczyścić zawór EGR w moim nowo nabytym Pitku 2.2 crd 2004r.

Pytanie jak się do tego zabrać żeby wszystko miało ręce i nogi?  Co po kolei powinienem zrobić i czy w ogóle jest taka możliwość.

 

Z góry dziękuję.

 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:41

jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 13:43


#3 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:57

jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .

Nie wiem czy uda mi się wytłumaczyć ale się postaram.

Pitkowi zapaliła się kontrolka Check engine, stracił na mocy i na obrotomierzu maksymalnie idzie do 3000.

Pierwsza rzecz która mnie zaniepokoiła to syczenie zaworu podciśnienia (patrząc od przodu po prawej stronie) a to ciśnienie o ile się nie mylę idzie bezpośrednio do zaworu EGR. 

Stąd właśnie pomysł że może zawór jest "zapaskudzony" albo zdechł....



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:03

Jeśli masz syczenie zaworu - to padła membrana ( zawór do wymiany ) lub spadł wężyk sterujący podciśnieniem . Czyszczenie nic tu nie pomoże - tylko ew wymiana zaworu lub przewodu podciśnienia

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 15:04


#5 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:15

Jeśli masz syczenie zaworu - to padła membrana ( zawór do wymiany ) lub spadł wężyk sterujący podciśnieniem . Czyszczenie nic tu nie pomoże - tylko ew wymiana zaworu lub przewodu podciśnienia

Mowa o zmianie zaworu podciśnienia ?

 

 

O takim

https://allegro.pl/o...chiwum_allegro



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:17

Nie - o kompletny zawór egr

#7 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:33

Nie - o kompletny zawór egr

Chyba się nie zrozumieliśmy.

Syczy mi zawór podciśnienia (ten po prawej stronie za filtrem powietrza) i on jest połączony z EGR i może dlatego syczy bo EGR jest zawalony, chyba że istnieje opcja  że mam źle wężyki z podciśnieniem poprowadzone, nie wiem...



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 16:24

sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej 



#9 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 17:03

sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej 

ok, jutro sprawdzę i od razu dam znać. Porobię też zdjęcia.

Jak jest diagnoza w przypadku osmoleni i w przypadku gdy osmolenia nie będzie ?



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 19:17

Wyeliminujesz awarie ograniczająca obroty silnika i tryb awaryjny

#11 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12150
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 20:39

zawor powinien byc tylko osmolony sadza jak jest oleum to inna inszsosc bo motorek przechodzony /nie patrz na licznik przejechanuch kilo,... :miecio



#12 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:24

Wyeliminujesz awarie ograniczająca obroty silnika i tryb awaryjny

Sprawdziłem i się przeraziłem, osłona wentylatora jest zachlapana olejem po lewej stronie.

Skąd to się tam wzięło?

 

Po dosyć długiej ale wolnej i spokojnej jeździe Check engine zgasł.

Masz pomysł co mu jest? co zrobić żeby jeździł tak jak powinien?



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:30

Tak wymień pęknięty górny waż turbiny - syczenie zginie a auto zacznie normalnie pracować - waż do kupna z zamiennika na Allegro 170 zł lub oryginał w Mercedesie 186 zł

#14 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:46

Tak wymień pęknięty górny waż turbiny - syczenie zginie a auto zacznie normalnie pracować - waż do kupna z zamiennika na Allegro 170 zł lub oryginał w Mercedesie 186 zł

wąż oglądałem, wydaje mi się że jest cały ale dla pewności zmienię na nowy, a co z zachlapanym wentylatorem chłodnicy?

Sorki za tyle pytań ale jestem trochę zielony i dopiero się uczę samodzielnej mechaniki a chciałbym jak najwięcej rzeczy wyeliminować za jednym razem jak będzie na kanale bo już na wtorek będę miał wszystkie filtry i będę zmieniał olej więc od razu będę mógł sprawdzić i zmienić inne przyczyny tej usterki



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 09:43

Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .



#16 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 12:06

Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .

Ok, to już wiem co robić.

Dzięki za pomoc:)

Dam znać w tygodniu co i jak.

A jeszcze przy okazji bo nie mam pojęcia jakiego oleju używał poprzedni właściciel, a chcę wlać 5w30 - zrobić płukanie silnika przed zmianą czy te płukania są przereklamowane ?



#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 7975
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 17:08

Z tym płukaniem, to dałbym sobie siana. No ale co kto lubi!? Od samego zakupu pitka (prawie 9 lat) zalewam wynalazek shell'em helix ultra extra 5w30 może byc 40 i jeszcze silnik daje rade. Co do nazwy to od jakiegoś czasu sie zmieniła, ale to to samo. Pozdrawiam



#18 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12150
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 18:14

no to to co teraz napisze andrzej mnie zlinczuje ale to nie jest druciarstwo ale inna metoda,... zaopatrzyc sie trzeba w tasme izolacyjna samowulkanizujaca, uzywaja tego elektrycy jesli wiedza co to jest i weza obciagnac tasma ale mocno naprezona a rozciaga sie 4 razy,  i tak metoda krzyzowa tam i nazad 4 razy/4 warstwy potem gume/rure wsadzic do piekarnika na 200-230 stopni , poczekac godzine po ochlodzeniu zamontowac i BEDZIE PAN ZADOWOLONY to pisalem ja i pod tym sie podpisuje,  koszt zabiegu 20 pln a jak nie starcza do pierwszego to mozna smigac, ale oczywiscie po uzbieraniu srodkow to tylko w aso za jakies 200 zeta,... :miecio


Użytkownik miecio edytował ten post 27 styczeń 2019 - 18:15


#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14674
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 18:37

Mieciu - nie sprawdza się ta metoda , za duże ciśnienie , olej i temperatura .



#20 Laska

Laska

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 13
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 luty 2019 - 09:35

Witam, długo mnie nie było ale już jestem:) Usterka zlokalizowana i usunięta, rura od kolektora ssącego była pęknięta praktycznie po długości. Check się już nie zapala i auto dostało w końcu mocy. Mechanik skasował mnie jak za zboże albo i lepiej ale mogę cieszyć się w końcu jazdą PT;p

 

Jednak żeby nie było kolorowo, mam wrażenie że autko za dużo pali... ile mniej więcej powinienem przejechać na pełnym zbiorniku 2.2CRD do zapalenia się rezerwy? I jeszcze taka sprawa - wskaźnik temperatury ląduje ledwo za drugą kreską i dalej nie chce się podnieść (podczas jazdy) jak go zostawię odpalonego na postoju to wskaźnik jest w połowie skali czyli wydawało by się optymalnie ale czemu tej temperatury nie trzyma podczas jazdy? Chyba że ten model tak ma... 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post