Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czyszczenie zaworu EGR


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:25

Witam, chciałbym samodzielnie wyczyścić zawór EGR w moim nowo nabytym Pitku 2.2 crd 2004r.

Pytanie jak się do tego zabrać żeby wszystko miało ręce i nogi?  Co po kolei powinienem zrobić i czy w ogóle jest taka możliwość.

 

Z góry dziękuję.

 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:41

jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 13:43


#3 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 13:57

jest taka możliwość , tylko po co ? w tym aucie zawór nie siada - jesli juz to wyczyść klapy kolektora ssacego bo na 100% sa zabite .Ale jak już się zdecydujesz na czyszczenie egr - to pierwsza i podstawowa czynność to spuszczenie płynu chłodzącego bo przez egr idzie magistrala .

Nie wiem czy uda mi się wytłumaczyć ale się postaram.

Pitkowi zapaliła się kontrolka Check engine, stracił na mocy i na obrotomierzu maksymalnie idzie do 3000.

Pierwsza rzecz która mnie zaniepokoiła to syczenie zaworu podciśnienia (patrząc od przodu po prawej stronie) a to ciśnienie o ile się nie mylę idzie bezpośrednio do zaworu EGR. 

Stąd właśnie pomysł że może zawór jest "zapaskudzony" albo zdechł....



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:03

Jeśli masz syczenie zaworu - to padła membrana ( zawór do wymiany ) lub spadł wężyk sterujący podciśnieniem . Czyszczenie nic tu nie pomoże - tylko ew wymiana zaworu lub przewodu podciśnienia

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 styczeń 2019 - 15:04


#5 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:15

Jeśli masz syczenie zaworu - to padła membrana ( zawór do wymiany ) lub spadł wężyk sterujący podciśnieniem . Czyszczenie nic tu nie pomoże - tylko ew wymiana zaworu lub przewodu podciśnienia

Mowa o zmianie zaworu podciśnienia ?

 

 

O takim

https://allegro.pl/o...chiwum_allegro



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:17

Nie - o kompletny zawór egr

#7 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 15:33

Nie - o kompletny zawór egr

Chyba się nie zrozumieliśmy.

Syczy mi zawór podciśnienia (ten po prawej stronie za filtrem powietrza) i on jest połączony z EGR i może dlatego syczy bo EGR jest zawalony, chyba że istnieje opcja  że mam źle wężyki z podciśnieniem poprowadzone, nie wiem...



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 16:24

sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej 



#9 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 17:03

sprawdz czy masz osmoloną gorę alternatora i oslone wentylatora chlodnicu obok alternatora , faktycznie sie nie zrozumielismy wczesniej 

ok, jutro sprawdzę i od razu dam znać. Porobię też zdjęcia.

Jak jest diagnoza w przypadku osmoleni i w przypadku gdy osmolenia nie będzie ?



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 19:17

Wyeliminujesz awarie ograniczająca obroty silnika i tryb awaryjny

#11 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12546
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2019 - 20:39

zawor powinien byc tylko osmolony sadza jak jest oleum to inna inszsosc bo motorek przechodzony /nie patrz na licznik przejechanuch kilo,... :miecio



#12 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:24

Wyeliminujesz awarie ograniczająca obroty silnika i tryb awaryjny

Sprawdziłem i się przeraziłem, osłona wentylatora jest zachlapana olejem po lewej stronie.

Skąd to się tam wzięło?

 

Po dosyć długiej ale wolnej i spokojnej jeździe Check engine zgasł.

Masz pomysł co mu jest? co zrobić żeby jeździł tak jak powinien?



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:30

Tak wymień pęknięty górny waż turbiny - syczenie zginie a auto zacznie normalnie pracować - waż do kupna z zamiennika na Allegro 170 zł lub oryginał w Mercedesie 186 zł

#14 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:46

Tak wymień pęknięty górny waż turbiny - syczenie zginie a auto zacznie normalnie pracować - waż do kupna z zamiennika na Allegro 170 zł lub oryginał w Mercedesie 186 zł

wąż oglądałem, wydaje mi się że jest cały ale dla pewności zmienię na nowy, a co z zachlapanym wentylatorem chłodnicy?

Sorki za tyle pytań ale jestem trochę zielony i dopiero się uczę samodzielnej mechaniki a chciałbym jak najwięcej rzeczy wyeliminować za jednym razem jak będzie na kanale bo już na wtorek będę miał wszystkie filtry i będę zmieniał olej więc od razu będę mógł sprawdzić i zmienić inne przyczyny tej usterki



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 09:43

Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .



#16 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 12:06

Patrzeć to możesz do skutku na ten wąż ? - pęka od wewnętrznej strony - jak nie wyjmiesz to nie sprawdzisz .Przy sprawnym wężu będzie sucho - a jeśli wąż byłby sprawny a jest mokro to masz pęknięty kolektor ssący .

Ok, to już wiem co robić.

Dzięki za pomoc:)

Dam znać w tygodniu co i jak.

A jeszcze przy okazji bo nie mam pojęcia jakiego oleju używał poprzedni właściciel, a chcę wlać 5w30 - zrobić płukanie silnika przed zmianą czy te płukania są przereklamowane ?



#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8008
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 17:08

Z tym płukaniem, to dałbym sobie siana. No ale co kto lubi!? Od samego zakupu pitka (prawie 9 lat) zalewam wynalazek shell'em helix ultra extra 5w30 może byc 40 i jeszcze silnik daje rade. Co do nazwy to od jakiegoś czasu sie zmieniła, ale to to samo. Pozdrawiam



#18 miecio

miecio

    VIP

  • Hon Rytownik
  •   
  • Posty: 12546
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 18:14

no to to co teraz napisze andrzej mnie zlinczuje ale to nie jest druciarstwo ale inna metoda,... zaopatrzyc sie trzeba w tasme izolacyjna samowulkanizujaca, uzywaja tego elektrycy jesli wiedza co to jest i weza obciagnac tasma ale mocno naprezona a rozciaga sie 4 razy,  i tak metoda krzyzowa tam i nazad 4 razy/4 warstwy potem gume/rure wsadzic do piekarnika na 200-230 stopni , poczekac godzine po ochlodzeniu zamontowac i BEDZIE PAN ZADOWOLONY to pisalem ja i pod tym sie podpisuje,  koszt zabiegu 20 pln a jak nie starcza do pierwszego to mozna smigac, ale oczywiscie po uzbieraniu srodkow to tylko w aso za jakies 200 zeta,... :miecio


Użytkownik miecio edytował ten post 27 styczeń 2019 - 18:15


#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15397
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2019 - 18:37

Mieciu - nie sprawdza się ta metoda , za duże ciśnienie , olej i temperatura .



#20 Laska

Laska

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  22 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004 - 2005
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Wojciech
  • Skąd::Skwierzyna
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 luty 2019 - 09:35

Witam, długo mnie nie było ale już jestem:) Usterka zlokalizowana i usunięta, rura od kolektora ssącego była pęknięta praktycznie po długości. Check się już nie zapala i auto dostało w końcu mocy. Mechanik skasował mnie jak za zboże albo i lepiej ale mogę cieszyć się w końcu jazdą PT;p

 

Jednak żeby nie było kolorowo, mam wrażenie że autko za dużo pali... ile mniej więcej powinienem przejechać na pełnym zbiorniku 2.2CRD do zapalenia się rezerwy? I jeszcze taka sprawa - wskaźnik temperatury ląduje ledwo za drugą kreską i dalej nie chce się podnieść (podczas jazdy) jak go zostawię odpalonego na postoju to wskaźnik jest w połowie skali czyli wydawało by się optymalnie ale czemu tej temperatury nie trzyma podczas jazdy? Chyba że ten model tak ma... 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych