Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czyszczenie kolektora dolotowego 2.2 crd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotr63

Piotr63

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 442
  • Dołączył:  05 paź 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2019 - 07:54

Witam,

Czy takie uszczelki https://e-katalog.in...scr_dItems.html będą pasowały?

Gdzie można kupić siłownik klap?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marzec 2019 - 15:45

bedzie pasować o ile bedą na stanie , siłownik tylko dostepny w serwisie chrysler/fiat na zamówienie 



#3 Piotr63

Piotr63

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 442
  • Dołączył:  05 paź 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marzec 2019 - 07:22

Dziękuję za info. Kompletuję części i biorę się za czyszczenie.



#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9227
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2020 - 18:54

Coś mnie podkusiło i postanowiłem wyczyścić kolektor ssący i wymienić rurkę gumową pod kolektorem.

Dlaczego? 

To dobre pytanie, bo nic się nie działo a ja miałem taki kaprys. Może nie kaprys, ale profilaktyka żeby przed wakacyjnym wyjazdem nie spotkała mnie niespodzianka.

Silnik ma prawie 280tys km przebiegu, i tyle ma zamontowana fabrycznie ta rura, a kolektor był czyszczony jakieś 100tyś km temu.

Po wymontowaniu kolektora może nie byłem rozczarowany, ale miło zaskoczony. Kolektor nie był zbytnio zanieczyszczony (zdjęcie poniżej), przepustnice bez problemów pracowały, gruszka sprawna, więc pozostało tylko wyczyścić to co było, założyć nowe uszczelki (podziękowania od Grzegorza za szybka dostawę) i zamontować wszystko ponownie.

Rura spod kolektora okazała się w idealnym stanie, po wyczyszczeniu i dokładnych oględzinach żadnego śladu zmęczenia spękania czy jakiegokolwiek zużycia, nawet napisy fabryczne są jakbym wyciągał rurę nieużywaną.

Oczywiście wymieniłem na nówkę ale tej żal wyrzucać.

Naprawa łatwa i przyjemna, tylko rąk do dzisiaj nie mogę domyć.  :cwaniak

Załączony plik  kolektor.jpg   45,04 KB   1 Ilość pobrań

Załączony plik  rura.jpg   47,23 KB   1 Ilość pobrań


Użytkownik adames edytował ten post 31 maj 2020 - 19:09

  • chromek 1 lubi to

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2020 - 20:08

Rurę sprawdza się od środka bo tam zaczyna się rozwarstwiać i pękać , a mieszek klap na wciśniętej dźwigni do środka - zazwyczaj dopiero wówczas zaczyna przepuszczać - klapa sucha świadczy że turbo nie pluje olejem i układ odpowietrzania działa poprawnie .



#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9227
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2020 - 20:21

Jędruś, gumę oglądałem również od środka i wygląda bardzo dobrze, a mieszek szczelny bo wytwarzałem podciśnienie za pomocą dużej strzykawki, klapy ładnie się zamykają i trzymają na podciśnieniu.

Nie mniej rura i tak jest nowa, bo przecież głupotą byłoby zakładać starą, mając pod ręką nówkę.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych