Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


JAK WYMIENIĆ NAPINACZ PASKA WIELOROWKOWEGO?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2011 - 18:31

Witam,mam pytanie czy ktos moze wymieniał samodzielnie napinacz paska wielorowkowego wraz z paskiem i rolką prowadzącą (silnik CRD) ? bo chciałbym sprobowac to sam wymienic ale widze że dojście znikome:(
z gory dziekuje za odpowiedzi

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 19:49

fmx1,
W czwartek będę wymieniał pasek, bo coś mi piszczy. Na razie bez wymiany rolek, bo nie wiem czy będzie to konieczne.
Jakie jest dojście i ile czasu mi to zajmie, to zobaczymy, na pewno to opiszę.
Wiem, że trzeba będzie zdjąć koło, nadkole i chyba lampę.
Dla tych, którzy zaraz napiszą, że od razu powinienem wymienić wszystkie rolki, to odpowiadam, że jak będzie któraś uszkodzona, to ją na pewno wymienię, nie wymieniam żadnych części, które są dobre :cwaniak

#3 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2011 - 20:16

Właśnie tez mi coś piszczy(strasznie ),ale juz kupilem napinacz rolke i pasek,żeby był spokój,No chyba że to bedzie alternator to juz wtedy dostane k..wicy.własnie jak poznac że to alternator piszczy???????????????

Mieciu: dzieki za odp i czekam na twoja relacje z naprawy

pozdr.

[ Dodano: 2011-01-11, 20:17 ]
sorki nie Miecu tylko Adames hi hi pomyłka :)

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 20:35

fmx1,
Może być i Mieciu
Czy kupiłeś jedną rolkę? tą z napinaczem, czy samą bez napinacza? Tam jest jeszcze druga rolka od strony alternatora.
Nasz Mechanik andreeas7 podczas konsultacji , podpowiedział mi, żebym przy ściąganiu paska ręką posprawdzał rolki czy nie są gorące, czy luźno się obracają.

#5 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2011 - 20:54

kupiłem obydwie ,tą z napinaczem(nieprzyzwoicie drogą) i tą drugą przyzwoicie tanią :)

[ Dodano: 2011-01-11, 20:56 ]
własnie z tego co patrzyłem to dostep zwłaszcza do tej rolki z napinaczem kolo alternatora jest żaden,chyba ze istnieje jakas sztuczka zeby sie tam dostac,może wyjąć cały silnik ?? hi hi :)
nie mam pojecia jak sie za to zabrac

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 21:07

fmx1,
Tu jest temat o wymianie sprzęgiełka alternatora,
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=2036
Janusz zamieścił tam zdjęcia, podobno w ten sposób można się tam dostać, pewnie będzie trzeba jeszcze odkręcić od spodu osłonę silnika.

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 21:38

adames,
A może tak przy okazji kolektor ssący wyczyścisz -klapy to na bank smoła ? a i dostep wówczas niezły do alternatora .A i tak do alternatora potrzeba chłoodnice zdemontować .

Pamietasz :Dołączona grafika

#8 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2011 - 21:55

hmmmm o moj boże jeszce kolektor? to juz chyba sam sobie nie poradze zeby go wyjąć i wyczyscic.a czym i jak go czyscic ,jakims płynem do mycia silników? i czy te oringi czy tam uszczelki pomarańczowe tez odrazu trzeba wymienic?

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 22:02

Jędrek, teraz będę miał czas tylko na wymianę tego paska, z kolektorem i z zaworem EGR pobawię się już u mnie w garażu, ale jak się zrobi troszkę cieplej.
Do wymiany paska nie będę potrzebował ruszać alternatora i chłodnicy



chyba hmm

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 22:09

fmx1,
Uwierz to tylko tak kiepsko wygląda dostep jest niezły , a naprawdę pomoże i przy okazji mozna ustrzec sie od usterki rury turbo i polepszyc znacznie dynamikę silnika .Uszczelki powinny byc wymienione , ale ja też u siebie złozyłem na starych i jest ok .Demonataz prosty 8 srub E10 i dwie bodajaże E8 rurka od popdcisnienia(grucha sterująca klapami) i opaska od gumy łączącej kolektor ssący z rurą turbo i wszystko , a pod kolektorem masz alternator.Czyszczenie dobry srodek do mycia silników, nafta i pezlowanie - same czyszcenie zajeło ok 2 godzin(pomyśli ile tam tego mogło byc .Po wyczyszceniu spalanie spadło ok 0,5 -0,8 l w dół i silnik wkręca sie do odciecia na popczekaniu. :kciuki

[ Dodano: 2011-01-11, 22:16 ]
adames,


"chyba hmm""

Adaś to jest piękne stwierdzenie

#11 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 styczeń 2011 - 22:21

Co racja to racja jak juz to wszystko zrobić za jednym zamachem ,takze przekonales mnie i wyczyszcze ten kolektor.(a przynajmniej spróbuje)

Adames dzieki za pomoc
Andreeas7 dzięki za pomoc

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 22:26

Jędrek, Ty to potrafisz człowieka pocieszyć, ja już cieszyłem się, że uda mi się moje serdelki ( paluszki ) wcisnąć jakoś, aby minimalnym nakładem pracy wymienić ten pasek, a tu kolejne rozkręcanie mi fundujesz. :cwaniak
Będę to robił na warsztacie, a tam ceną za wykonanie usługi będzie pewnie odrobienie tego w polu, skąd ja wezmę homonto aby to pole równo zaorać ?

Zobaczymy w czwartek jak to wyjdzie :kawka

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2011 - 22:32

Adaś wierze w Ciebie , a na otarcie łez pocieszę cie że też uwzgledniłem pasek do wymiany na najblizszy miesiąc - ale dopiero po zlocie w warszawie , nie chcę niespodzianek z rolkami do zakupu , a na bank tak będzie jak ruszę pasek. :blabla

#14 raksadam

raksadam

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 124
  • Dołączył:  14 cze 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 styczeń 2011 - 23:42

Witam wszystkich.
Jestem po wymianie paska wielorowkowego i rolki od napinacza.
1 - zdjołem koło
2 - zdjęcie nadkola i osłony silnika
3 - kluczyk numer 10 oczkowy, zakładamy na śrube napinacza i ciągniemy ją do góry- najlepiej na rurce siła bedzie większa ( popuszczenie napinacza i zdjęcie paska starego)
4 - odkręcenie rolki napinacza kluczem imbusowym słoneczkowym nr.15 ( przerabiany- czyli przycinany, gdyż nie ma wiele miejsca, rolka jest bardzo blisko nadwozia pojazdu)
5 - zakłądamy nową rolke i reszta tak jak zaczynaliśmy
CZAS PRACY OK 3h oczywiście z obiadem i przerwą na kawe.
Tak to wykonałem wymieniłem pasek i rolkę, ale jescze raz musze rozebrać gdyż piszczy jeszcze mi rolka prowadząca i też bede chciał wyczyścić kolektor.
Życzę powodzenia w naprawie :kciuki :kciuki :kciuki

#15 Bezimienny Gość.fmx1_*

Bezimienny Gość.fmx1_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 styczeń 2011 - 15:50

RaksAdam dzieki za opis ja sie zabiore za to dopiero w sobote
pozdr.

#16 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2011 - 10:57

Jestem po wymianie paska, opisu już nie będą załączał , bo jest to już dokładnie opisane. Tylko w przypadku mojego auta, trzeba było użyć klucza oczkowego 14, a nie 10.
Osłona silnika , to jest ta boczna osłona widoczna po zdjęciu koła , a nie osłona pod autem.
Czas pracy to 1,5 godziny, bez przerwy na kawę.
Sama operacja ściągnięcia i założenia nowego paska, trwała niecałe 5 min.
Po założeniu nowego paska, zrobiliśmy próbę czyli najpierw przekręciliśmy o dwa obroty wał napędowy, a dopiero potem uruchomiłem silnik.
Przestało piszczeć :kciuki
Mój kolega sprawdził jeszcze specjalnym stetoskopem, czy rolki i alternator jest dobry. Okazało się, że wszystko jest dobrze nie było więc potrzeby zmieniać rolek.
Teraz więc jest czas na :kawka

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2011 - 11:04

adames,
Szcześciarzu masz farta :dance

#18 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2011 - 11:10

Chyba nie muszę wspominać, że naprawę miałem zrobioną gratis :cwaniak
Ale fakt , trochę się martwiłem o te rolki, bo gdyby trzeba było za jakiś czas wszystko ponownie rozbierać, to by mnie już chyba tam nie wpuścili.
Zanim jednak zaczęliśmy rozbierać to został zrobiony mały test, tzn na na pracujący pasek została nalana malutka ilość oleju. Pasek od razu przestał piszczeć.
Zrobiło mi się raźniej.
Dołączam zdjęcie z nasłuchiwania stetoskopem rolek
Jakość może jest nie najlepsza, ale musiałem to zrobić szybko ( brak zgody na fotografowanie :torba )
Dołączona grafika

#19 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2011 - 18:27

Mam pytanie do Andreasa czy pod kolektorem ssącym są uszczelki lub jedna uszczelka albo jest na silikonie bo mam zamiar wyczyścić kanały i egr.

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2011 - 18:40

janusz,
uszczelki gumowo-silikonowe (profiluja sie po montazu) , na kazdy wlot oddzielna , składałem u siebie na stare + dodatkowo silikon (nie mogłem załatwic od reki na serwisie ) :pociesza

p.s. lewa górna sruba kolektora wkładana do montazu razem z kolektorem (nie ma mozliwosci pozniej jej wsunać do skrecenia kolektora)





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych