Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

problem z utrzymaniem obrotów, dziwne skoki pracy silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 09 wrzesień 2014 - 15:18

Witam wszystkich :piwo
Wczoraj pojechałem moim Pitkiem na małą przejażdżkę, nie długa bo 30km, skończył mi się gaz więc całą drogę jechałem na benzynie. Wyłączyłem zapłon, zostawiłem samochód na parking i poszedłem. Wracam, wsiadam, zapalam a tu zgasł. Próbuję jeszcze raz, kręcił dobrze ale nie mógł zapalić więc równocześnie dodałem mu gazu i udało się, myślałem że będzie dobrze, ale dojeżdżam do ronda a tu kierownica ciężko chodzi(zgasł). Wrzuciłem bieg P i odpalam, odpalił dobrze ale zauważyłem że traci obroty. Jadę dalej, dojeżdżam do świateł obroty bardzo niskie, samochód stoi prędkość 0 a tu czuję delikatne zrywy i falowanie obrotów. Na niskich obrotach niecałe pół tysiąca. Dojechałem na stację, zatankowałem LPG ale na gazie to samo.
Macie jakiś pomysł co mogło się stać? Świece są prawie nowe,przewody żadne nie zagięte, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły pracuje tak samo. Teraz stoi przed domem, odłączyłem akumulator na 12h, włączyłem zapłon, zastartował normalnie ale dalej falują obroty i delikatnie szarpie autem. Metoda kluczykową nie pokazuje żadnego błędu tylko 1684, ale to akurat oczywiste. Wcześniej nie miałem żadnego problemu a kilka tygodniu temu wróciłem z trasy koło 3tyś km na gazie i na benzynie szedł bardzo dobrze.
Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam wszystkich :torba

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 wrzesień 2014 - 15:32

WiktorG,
Nie jest to usterka doi rozwiązania internetowo , komputer i sprawdzanie parametrów bieżących - Ty możesz sprawdzić czy nie masz rozpiętych przewodów od podciśnienia

#3 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 13 wrzesień 2014 - 16:33

tak tak wiem że to nie jest do zrobienia przez internet, ale właśnie próbuję wszystkiego może ktoś miał podobny problem... a dostęp do komputera będę miał w weekend :)

[ Dodano: 2014-09-13, 17:33 ]
metoda kluczykowa pokazuje błędy
P0352/P0351
P1193
P1299
P1684
Pomożecie?

#4 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 13 wrzesień 2014 - 16:38

Witam
Od pewnego czasu mam problem z pt, dławi się, szarpie, niskie obroty czasami nawet gaśnie przy hamowaniu.. metoda kluczykowa wykryła P0352/P0351/ P1193/P1299
O co w tym chodzi.. z góry dzięki za pomoc
Nie dubluj tematów - już otrzymałeś odpowiedz w innym dziale : andreeas7

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2014 - 17:07

Dziwne , za dużo tego ? jak na proste wytłumaczenie :
- usterka cewki 1
- usterka cewki 2
- czujnik temperatury powietrza
- czujnik Mapsensor

sprawdż miernikiem czy jest napięcie 5v na zasilaniu czujników , może być usterka sterownika silnika

#6 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 wrzesień 2014 - 17:32

szukaj tutaj : http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=3559

#7 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 13 wrzesień 2014 - 17:58

A moze to byc powod nierownej pracy silnika lub zanik obrotow przy hamowaniu? Co powoduje Wylaczenie zaplonu?albo problem z odpalaniem?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2014 - 18:14

WiktorG,
Nie :kawka , tak łatwo się nie wykpisz .

#9 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 13 wrzesień 2014 - 18:22

ale usterka cewki 1 lub 2 już może? jutro będe chciał go podpiąć pod komputer

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2014 - 18:29

WiktorG,
problem w tym że te awarie nie występują tak często i wszystkie naraz , jest to możliwe tylko w przypadku usterki zasilania (brak masy na sterowniku ) lub usterki sterownika silnika , wykasuj wszystko przez odłączenie akumulatora , pojeździj jutro i ponownie sprawdź błędy jakie melduje sterownik .

#11 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 14 wrzesień 2014 - 12:30

a więc tak, wsadam dzisiaj do auta, odpalam znowu nierówna praca no ale dobra... pojechałem do sklepu, zostawiłem auto na parkingu odpalam znowu źle :( jadę do domu, postanowiłem jechać boczną drogą żeby go przeciągnąć trochę na wyższych obrotach, więc jechałem prawie cały czas koło 6tyś zatrzymuje sie a tu o dziwo silnik pracuje normalnie, zgasiłem go, odpaliłem ponownie i wszystko dobrze. Sprawdziłem błędy i tradycyjnie P1684, P0700 ale ten błąd mam od prawie roku i tym razem błąd P0171 i to by było na tyle:)

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 wrzesień 2014 - 12:36

A sprawdź czy nie masz przebicia na świecach, wykręć świece i pooglądaj dokładnie izolatory czy nie ma tam czarnej pręgi , może po prostu masz przebicie i na wolnych będzie tak "chodził". Może wystarczy wymiana przewodów na nowe, to że nie są pozaginane (bo niby dlaczego miałyby być) nie oznacza, że są dobre. :kawka

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 wrzesień 2014 - 13:01

P0700 dotyczy skrzyni biegów i też może mieć znaczenie na dziwne zachowanie silnika , P0171 już w 100% ma wpływ bo to sonda lambda (instalacja gazowa do ustawienia ) , ale P0700 to tylko informacja o awarii skrzyni , a czego ona dotyczy i jaka jest usterka to tylko na testerze.
Powinieneś dostać opier..l za ukrywanie błędu P0700 :cwaniak

#14 WiktorG

WiktorG

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 130
  • Dołączył:  14 lut 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:Brak
  • Imię:Wiktor

Napisano 15 wrzesień 2014 - 21:38

dobra dzięki wielkie Panowie za rady i oczywiście pomoc :) teraz będę działał z tym P0700, póki co Pitek śmiga jak nowy ;)
:piwo

#15 Rabbit

Rabbit

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 31
  • Dołączył:  10 lis 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2400
  • Imię:Wojciech

Napisano 16 styczeń 2015 - 12:01

Dziwne , za dużo tego ? jak na proste wytłumaczenie :
- usterka cewki 1
- usterka cewki 2
- czujnik temperatury powietrza
- czujnik Mapsensor

sprawdż miernikiem czy jest napięcie 5v na zasilaniu czujników , może być usterka sterownika silnika


Chciałem zapytać jakie może może mieć objawy blad 1193. Wyświetla mi się ten błąd sprawdziłaem napięcie i jest 5v. Mam wersję 2.4 automat + gaz i jak na 150 km to dla mnie to mułek. Gazownik powiedział, ze to może być przez wtryskiwacze niskiej klasy a może to problem tego błędu ?

#16 Bezimienny Gość.PT-Karolina_*

Bezimienny Gość.PT-Karolina_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 czerwiec 2017 - 17:01

Witam

 

właśnie miałam podobną sytuację. Samochód jeździł bez problemów, a dzisiaj na wolnych obrotach zgasł. Nie chciał się ponownie odpalić, a gdy już się udało obrotomierz zaczął wariować- przeskakiwał z 1 na 4 i odwrotnie aż zgasł, i tak kilka razy. Po chwili odpalił normalnie ale nie trzyma już krótkich obrotów i gaśnie. Ktoś wie, co to może być? Dodam, że świece są ok, silnik krokowy był wymieniany na jesień.



#17 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 17:18

Sprawdź błędy metodą kluczykowa

#18 Bezimienny Gość.Mariusz74_*

Bezimienny Gość.Mariusz74_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 kwiecień 2020 - 22:11

Witam kolegów i koleżanki.
Czy ktoś ma pomysł dotyczący 2.0 benzyna i takiej przypadłości:
Mój PT dławi się do 2500 obrotów.
Nie ma mocy i szarpie przy wciśniętym gazie.Od 2500 obrotów auto ożywa,problemy znikają.
Na biegu jałowym też wyczuć szarpnięcia, jakby na mikro sekundy przygasał.(ten problem zdiagnozowany,problem z załączającą się i wyłaczającą sprężarką klimatyzacji,to kolejny problem)
Jedynie po odpaleniu jak jest zimny około 2-3km wszystko jest Ok na całym zakresie obrotów, nie ma żadnych dlawień.
Wymienione świece,cewka,kable WN,map sensor,potencjometr przepustnicy,sonda lambda, czujnik temperatury silnika i czujnik położenia walka rozrządu...Nic nie pomogło i nie ma efektów, żadnej poprawy.
Metodą kluczykową nie ma błędów.
Pomocy

Użytkownik Mariusz74 edytował ten post 12 kwiecień 2020 - 09:10


#19 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6485
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 kwiecień 2020 - 10:00

Krokowiec??

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16899
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 kwiecień 2020 - 10:15

silnik krokowy nie ma znaczenia na tę usterkę - auto wymaga dokładnej diagnostyki z sprawdzeniem parametrów pracy silnika 







Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych