Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

AWARIA :( brak kierunkowskazów, świateł mijania, awaryjnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wróbel

Wróbel

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 17
  • Dołączył:  02 lut 2015
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,2 CRD "M"
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 17:03

Autko ogólnie bez zarzutu działało do dziś gdy nagła awaria objawiająca się opisanymi w tytule symptomami przeraziła mnie hmm bardzo. Jako że z elektryką samochodową niewiele miałem w życiu do czynienia stąd moje pytanie do tematu znawców. Co mogło być tego przyczyną? 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 17:15

zdeimij oslonę kierownicy i dopchnij piny w kostce widocznej na wierzchu przełącznika - zazwyczaj kostka jest popękana i piny sie wysuwają powodując taki objaw .
Druga możliwość - uszkodzony przerywacz , może ze dwa razy mialem okazję w PT wymieniać - jest trwały
trzecia możliwość uszkodzony przełącznik - (jest to do naprawy) , za tę usterkę odpowiadają te dwa bloki .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   318,79 KB   6 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 marzec 2015 - 17:29


#3 Wróbel

Wróbel

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 17
  • Dołączył:  02 lut 2015
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,2 CRD "M"
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 17:34

chyba jeszcze jeden ważny szczegół i umknął, a mianowicie autko dziś myte było i po myciu od czasu do czasu dziwny zapach się ulatniał dla mnie nie wyczuwalny ale dla pasażera wrażliwego już tak - autko posiadam od dwóch tygodni więc nie jestem na zapachy wrażliwy nie wiem czy to nazbyt dokładne mycie mogło awarię spowodować.

A tak w ogóle to dziękuję bardzo za sugestie i rady.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 18:00

ten przełacznik smaży sie często , jest awaryjny - kostki są w opłakanym stanie w co drugim PT może u ciebie to tylko zbieg okoliczności

#5 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 09:34

Dziś pierwsza trasa 50km "nowym" Pitolem i... po podziękowaniu innemu kierowcy awaryjnymi, coś pstyknęło we włączniku i... nie mam kierunków :)  

Doczytałem, że czas rozebrać ten kombajn włączniko-manetkowy... 



#6 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 09:45

Dziś pierwsza trasa 50km "nowym" Pitolem i... po podziękowaniu innemu kierowcy awaryjnymi, coś pstyknęło we włączniku i... nie mam kierunków :)
Doczytałem, że czas rozebrać ten kombajn włączniko-manetkowy...

Witam

No to masz szarpniecie kolego.
Możesz zdemontować zespolony ale jak nie wiesz do czego ręce wsadzić to nic nie zrobisz. Tylko regeneracja całości zda egzamin na przyszłość.

:ziom

Użytkownik bigmeen edytował ten post 21 kwiecień 2015 - 09:47


#7 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 09:47

Tu akurat włącznik trafił na godnego przeciwnika, inż.elektronik pracujący w zawodzie ;-)

Jakoś dojadę do chaty, zaopatrzę się w posiłki i wieczorem knuję :)



#8 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 11:54

Witam  dołączę się do tematu -czy ktoś próbował zabezpieczyć  ten przełącznik -na przykład styki które się grzeją i .....psują całość -dodatkowy przekaźnik mały obwód i problem rozwiązany . Regeneracja ok . ale to nie rozwiązuje problemu -tylko oddala w czasie .

A wymiana żarówek na ledowe tak żeby zmniejszyć wielkość prądu na stykach .Propozycja co wy na to ?  

 

 

 

Tu nie ma duzego pradu , przelącznik uszkadza sie mechanicznie (wypracowywuje ) i dopiero przy zlym ustawieniu styków powoduję ze iskrzą i sie nagrzewają  - temat przekaznika dawno opisany , zabezpiecza styk w 100% od strony elektrycznej  -  mechaniczne problemy będą zawsze jak w kazdym przełaczniku .

Z tematem ledów na zewnetrznym oswietleniu nie wyskakuj bo dostaniesz bana - lampa nie ma homologacji na takie oświetlenie   : andreeas7


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 kwiecień 2015 - 12:08


#9 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1987
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 kwiecień 2015 - 12:18

Witam Pawle

Jeszcze nie masz dostępu do technicznego ale za 3 posty będziesz miał i bedziesz mógł poczytać o tych sprawach. Tu mało co jest nowością która to forum nie przerabiało.

:ziom

#10 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 13:49

Witam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi to fakt nie mam jeszcze wstępu do technicznego i to jest problem -rozumie że te tematy macie opanowane i dla was może być irytujące że ktoś znowu wraca do nich ..........przepraszam a skąd mam wiedzieć co macie w dziale technicznym jak nowi nie mają tam dostępu . Proszę o wyrozumiałość -wszystko mnie interesuje i zadaję pytania -Andrzej ( lubisz czerwony ) masz rację w 100%  żarówki  h4 czy h7  muszą być z homologacją i kropka .Ledy na razie ich nie maja przynajmniej na naszym rynku.Pozdrawiam 



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 14:11

Nie homologacja na same żarówki ale rowniez na lampę da jakich żarówek jest dostosowana - a nasze ani na led ani hid nie maja aprobaty .Druga sprawa w przypadku ledów dochodzi jeszcze kwesja obciązenia , aby zamontowana dioda nie meldowała awarii - fabryczne ledy są inaczej konstruowane i mają inne układy sterowania
przetwornice PWM i moduły DC-DC.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 kwiecień 2015 - 14:15


#12 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 14:21

Witam niektóre dostępne ledy mają opornik który ma temu zapobiec -awaria .



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 14:32

Rezystor sie nie sprawdza - wymagana rezystancja do symulacji obwodu ponizej 3 om , czasami przechodzi 6 -10 om - a takie oporniki dla 12V muszą mieć min 25W w radiatorze .

#14 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 16:06

Gra nie warta świeczki -radiator to znowu wielkość i znowu problem gdzie to wcisnąć .



#15 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 20:04

Po krzyku...

Początek był taki:

 

http://www.fotosik.p...a8a9ec1851.html

 

Pod koniec pierwszego browarka został zlokalizowany problem - wygiął się drucik będący dźwignią zapadki, na foto oznaczony marną strzałką...

 

http://www.fotosik.p...89a467b21f.html

 

Rozebrane, wyprostowane, wypucowane izopropanolem, posmarowane wazelinką, zamontowane i ... DZIAŁA ! :)

 

Swoją drogą, jako inżynier, naprawdę chylę czoło przed inżynierami z Chryslera, bo TAKI mechanizm to kurde nie lada wyczyn ! ...oby działało ;-)

 

 

(zaraz rozpracuję, jak tu się fotki wrzuca :) )


Użytkownik Kuniarz edytował ten post 21 kwiecień 2015 - 20:04


#16 macheck

macheck

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  26 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 A
  • Imię:Maciek
  • Skąd::Krzeszowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 20:35

Ładna i szybka robótka :)

Jeszcze się okaże że nie  będziesz się mógł opędzić od próśb o zrobienie innych chorowitych przełączników ...

 

Już się boję o Twoja wątrobę :blabla



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 14562
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 20:47

jeszcze nie trafilem przełacznika aby komuś udało sie zniszczyć wybierak przełacznika z utwardzanego drutu ?

#18 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6014
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 kwiecień 2015 - 20:57

jeszcze nie trafilem przełacznika aby komuś udało sie zniszczyć wybierak przełacznika z utwardzanego drutu ?

Andrzejku - zawsze musi być ten pierwszy raz.... :lol



#19 Kuniarz

Kuniarz

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  22 mar 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2015 - 05:07

(...)jeszcze nie trafilem przełacznika aby komuś udało sie zniszczyć wybierak przełacznika z utwardzanego drutu ?

Zniszczyć to za dużo powiedziane ;-) Jakoś tak w Pitolu umiejscowienie włącznika awaryjnych dość mocno utrudnia podziękowania dla innych kierowców... Brnąc przez Poznań często używam tego gestu i tym razem jakoś wsadziłem wielką łapę pod dziwnym kątem, coś pstryknęło i stało się... Grunt, że udało się w miarę sprawnie naprawić.

W kolejce czekają już dziura w rurze wydechowej, wysoka temperatura chłodziwa w korkach i takietam... ;-)



#20 pawcio-67

pawcio-67

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 mar 2015
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:PAWEŁ
  • Skąd::WOLSZTYN
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2015 - 09:06

Jak się mówi -od razu niespodzianki ,dałeś radę i to się liczy .Nie zawsze trzeba kupić nowe rzeczy ,czasami trochę wysiłku i po sprawie .Powodzenia  w dalszych usterkach.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych