Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Płyn chłodniczy jaki wybrać, jak wymienić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#21 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 październik 2016 - 21:14

A propos płyn hamulcowy zmieniaja w KIA za każdym przeglądem :)

Tez mnie tym zaskoczyli.

Wiadomo ze po zakupie warto wymienic płyny, te hamulcowe, chłodnicy, oleum!



#22 Bezimienny Gość.kuba1991_*

Bezimienny Gość.kuba1991_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 październik 2016 - 15:49

Dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy marki Presone oraz dokonałem wymiany termostatu, nowy termostat siedzi na swoim miejscu, a poprzedni wygląda tragicznie był niekompletny ( nie wiem dlaczego ) . Zrobiłem próbne 200 km i wszystko działa jak trzeba.

Załączone pliki



#23 Bezimienny Gość.bartello_*

Bezimienny Gość.bartello_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2017 - 09:11

Cześć

 

Napiszę w tym wątku, bo pasuje tematycznie :)

Po wymianie płynu chłodniczego mechanik stwierdził, że coś go brudzi w układzie (kolor rdzawy), ale nie ma pomysłu co to może być.

 

Czy ktoś się spotkał może z czymś takim i wie, gdzie leży przyczyna i jak bardzo należy się nil przejmować?



#24 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2017 - 13:07

Ja miałem tak, że samochód się przegrzewał, a w układzie było pełno rdzy. Łopatki ze starej pompy wody zgniły zupełnie, bo była wciąż oryginalna przy przebiegu 173 tyś. Potem w upały na autostradzie podczas jazdy na wysokich obrotach auto dalej się grzało i jak spuściłem płyn to był jeszcze bardziej rdzawy, wręcz  brązowo-szary jak błoto. Rozebrałem cały układ i wymieniłem chłodnicę na nową. Jak było wszystko rozebrane, to rozebrałem układ jaknajblizej silnika i płukałem wodą z sieci kanały w silniku (normalnym wężem ogrodowym). Woda leciała pomarańczowa. Jak złożyłem wszystko to zrobiłem jeszcze 2 płukania układu wodą demineralizowaną - zagrzewałem silnik i spuszczałem wodę. Wprawdzie nie udało się całkowicie wypłukać rdzy i woda wylatywała pomarańczowa, to nie było już w niej przynajmniej kawałków rdzy które mogą zatkać chłodnicę. Chyba nie ma sposobu żeby wypłukać do czysta jak jest zardzawione. Można spróbować płukanki do chłodnic, ale one rozpuszczają kamień, nie wiem czy na rdzę to działa. Ktoś najwyraźniej jeździł na jakimś płynie, który sprawił że chłodnica i pompa wody zaczęły korodować. U Ciebie też może to być chłodnica. Nie będę czarował i naciągał Cię na koszty, ale stawiam że miałeś niewłaściwy płyn w układzie i zaczęło Ci gryźć. Do póki nie grzeje ci się silnik w upale przy szybkiej jeździe, to nic się nie dzieje. Jak zacznie Ci bardziej korodować i się rozpadać, to może Ci zapchać kanały w chłodnicy tak jak mi. Najlepiej póki co jeździć i się nie przejmować - obserwuj temperaturę w upale podczas żwawej jazdy. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych