Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


LPG w Pitku 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Krystian82_*

Bezimienny Gość.Krystian82_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 kwietnia 2017 - 18:10

Witam po raz kolejny z następnym pytaniem :]

Jak wcześniej pisałem o remoncie silnika to nie robie go tylko wymieniam....tak wymieniam po zaledwie trzech miesiącach bycia właścicielem Pitka w gazie.

Po oględzinach mechanika wypalony  trzeci zawór i naprawa głowicy z tłokami uszczelkami i innymi częściami bez jego robocizny to koszt ok 4000 tysi.

Wiec decyzja o kupnie innego,ale tu zrobił się problem bo z kilkunastu na allegro i innych aukcjach dwa silniki tylko były.Dlaczego bo w modelach do 2002 roku czujnik polożenia walu jest koło filtra oleju a w następnych modelach koło rozrusznika,a co za tym idzie więcej silników do tego drugiego modelu i ceny od 800zł,ja zapłaciłem 1700zł z przesyłką plus 900 weżmie mechanik do tego olej filtr i reszta która w miedzy czasie wyjdzie.

Dzwoniac do różnych handlarzy dowiadywałem się takich historii o lpg w tych silnikach ze głowa boli,a gość który zajmuje się amerykancami przynajmniej jeden taki silnik w miesiącu sprzedaje,wtedy już nie miał ale miał już do sprowadzenia.

Moje pytanie czy ktoś robił już silnik z lpg lub go wymieniał,w moim przypadku lpg jest od 8 miesięcy.

Być może miałem tylko pecha ale proszę o wasze opinie i doświadczenia w tym temacie. 

A, instalacja lpg STAG jeszcze na gwarancji i jeżeli była to wina złego wyregulowania instalacji to będę domagał się odszkodowania.

To się rozpisałem :kciuki

Pozdro klubowicze :piter



#2 Bezimienny Gość.sylvo_*

Bezimienny Gość.sylvo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 kwietnia 2017 - 18:56

Ja powiem tyle jestem 3 wlascicielem mojego PT jeżdżę na lpg BRC, instalacja założona jak auto miało 2 lata i 12 tyś mil na liczniku teraz auto ma 13 lat i
86 tyś mil przy 81 tyś mil wymienilem reduktor bo membrana puściła. I tyle silnik ciągle ten sam i auto śmiga jak należy

#3 lishkk

lishkk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 77
  • Dołączył:  25 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16v M + Gaz
  • Imię:Patryk
  • Skąd::Krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:47

Ja mam gaz niecałe dwa lata i prawie 30k kilometrów na gazie zrobione. Ogólnie silnik zrobił prawie 260k i przynajmniej od 160k nikt do środka nie zaglądał. Co było wcześniej to nie wiadomo.

Jeździ na gazie bez problemu.



#4 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4 321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:50

"gaz jest do zapalniczek" :)))))

To tak dla jaj, miałem w samuraiu  gaz i ogólnie byłem zadowolony (BRC) ze zmianą silnika zrzuciłem instalację ale to wiązało sie z innymi problemami



#5 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:51

U mnie gaz i jak na razie bez problemu, gaz założony 2 lata temu. STAG IV



#6 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 kwietnia 2017 - 14:54

Witam ja jestem posiadaczem pitka 2.0 z instalacja STAG z mojej praktyki od 2014 roku i przejechanych prawie 50 tyś km to generalnie nic sie nie dzieje poza paląca sie kontrolką check engine a swieci sie bo cos z elektryką szwankuje ewidentnie jak sie rynce włoży w okolicę mixera i sie kable poruszy to kontrolka raz swieci raz gasnie kwestia z pozoru błaha. 

 

Poza tym silnik ma "ducha"  



#7 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 kwietnia 2017 - 19:09

Ja mam STAG już 5 rok leci

przejechane 120 tys km

Wszystko OK i nie ma żadnych problemów. Tylko pali po mieście 15-16 litrów i nie chce mniej. trasa 10-13 l całkiem znośnie



#8 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 349
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2017 - 08:20

U mnie, w 2,0 LPG założone zaraz po zakupie przy stanie 92 000 km, jakieś osiem lat temu. Obecnie zaraz będzie na ośce ok. 200 000 km, instalacja ZENITH, poważniejszy problem w tym okresie użytkowania to wymiana uszczelki pod głowicą i trochę problemów z układem zapłonowym. Na ten moment zużycie gazu w trybie mieszanym 9 - 11 l/100 (przy delikatnym deptaniu)



#9 Nexowski

Nexowski

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 69
  • Dołączył:  13 lut 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0A
  • Imię:Miłosz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2017 - 09:44

2.0 na lpg przedlift, w duzym skrocie wypalanie zaworow etc to zbyt uboga mieszanka na lpg. ten silnik nie moze palic 10l gazu na 100 km, inaczej masz takie kwiatki. Bez dobrego gazownika kazdy silnik wykonczysz w miesiac.



#10 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2017 - 15:54

Mi na 5 lat jazdy tylko raz udało się zejść poniżej 10 litrów. Jazda na trasie 300 km, bez klimy, max 90 km/h , samemu. W trasie 12-13 l to norma

#11 Bezimienny Gość.konotori_*

Bezimienny Gość.konotori_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 maja 2017 - 12:57

Mi na 5 lat jazdy tylko raz udało się zejść poniżej 10 litrów. Jazda na trasie 300 km, bez klimy, max 90 km/h , samemu. W trasie 12-13 l to norma

zgadzam się z kolegą. 12-13 to norma w trasie. W moim gaz od 2007roku (jakiś polski wynalazek), ale działa. W mieście potrafi nawet powyżej 14l spalić gazu.



#12 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 349
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 maja 2017 - 07:53

Jaki jest sens gazowania pojazdu jeśli pali 14l na 100 gazu, prawie ten sam koszt co benzyna ? Leje gazu za ok 6 - 7 dyszek i jeżdżę 300 kilosów - to ma sens i przy umiarkowanej eksploatacji  w trybie mieszanym pali 9 - 11 na setkę. Ważna jest tutaj "higiena" układów zapłonowego i zasilającego, czyli przewody, cewka, świece, filtry, wtryskiwacze, szczelność układu, a nawet ciśnienie w ogumieniu - to elementy szczególnej troski przy zasilaniu LPG. Spędziłem kilka chwil u gazownika zanim wystroił mi maszynę, a że gość ma zacięcie gawędziarskie, więc tego i owego niechcący się dowiedziałem. Po podjechaniu na warsztat gość brał konewkę wody i przy pracującym jeszcze silniku lał po wszystkim co pod machą i zanim podłączył OBD to wiedział co w trawie lub kolektorze piszczy.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych