Witam wszystkich. mam taki problem z pitkiem. po dwóch wizytach u mechaników,cały czas mam ten nieszczęsny bład 1784.czyli jakiś obwód A czujnika ciśnienia skrzyni.kasowanie nie pomaga po przejechaniu 10 km odpala go znowu. mechanik posprawdzał olej w skrzyni w porządku czujnik w porządku, wymienił kostkę, check zgasł ale po jakichś 50 km .wywaliło go znowu. Dzwonił do jakiegoś znachora i koncepcja jest taka że wymieniamy zawory w skrzyni(jakoś tak).czy ma racje?Miał ktoś może z tu obecnych coś takiego? Bo już sama nie wiem co ztym począć. plizzzz help
Czy mechanik ma racje?
#1 Bezimienny Gość.Stoneczka_*
Napisano 20 May 2017 - 19:45
#2
Napisano 20 May 2017 - 20:26
Jeśli skrzynia chodzi bez zarzutu i problem jest jedynie w błędzie, to ja bym tak do tej wymiany się nie spieszył. Elektrozaworów jest kilka i ich koszt to na pewno ponad 2000 zł plus oczywiście robota.
Jeśli skrzynia pracuje dobrze, to ją obserwuj i nie pakuj się na razie w kosmiczne koszty.
Wystukane z Lenovo A806 przy pomocy Tapatalka
Dodam jeszcze, że taki banał jak np znikająca masa przy uszkodzonym kabelku może zasiać spustoszenie i zostanie to odczytane jako niemożliwy do skasowania błąd i poważna awaria skrzyni. Jak pisałem wcześniej - jak skrzynia chodzi bez zarzutu, to szukać przyczyny błędu gdzieś indziej. Można też rozważyć upgrade softu.
Wystukane z Lenovo A806 przy pomocy Tapatalka
#3
Napisano 20 May 2017 - 21:56
Witam wszystkich. mam taki problem z pitkiem. po dwóch wizytach u mechaników,cały czas mam ten nieszczęsny bład 1784.czyli jakiś obwód A czujnika ciśnienia skrzyni.kasowanie nie pomaga po przejechaniu 10 km odpala go znowu. mechanik posprawdzał olej w skrzyni w porządku czujnik w porządku, wymienił kostkę, check zgasł ale po jakichś 50 km .wywaliło go znowu. Dzwonił do jakiegoś znachora i koncepcja jest taka że wymieniamy zawory w skrzyni(jakoś tak).czy ma racje?Miał ktoś może z tu obecnych coś takiego? Bo już sama nie wiem co ztym począć. plizzzz help
Ma racje wymieniaj zawory dopuki skrzynia nie zablokuje się całkowicie i przejdzie tryb awryjny -No chyba ze auto na sprzedaż ?
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 20 May 2017 - 21:57
#4 Bezimienny Gość.Stoneczka_*
Napisano 22 May 2017 - 00:35
jak dobrze ze jesteście..właśnie nic nie szarpie nic nie zgrzyta.sam mechanik był pod wrażeniem ze 17 lat i tak bryka..jak sam stwierdził olej w skrzyni cycuś i ze tak płynie.kupiłam go z miesiąc temu ten błąd już tam był ale w niczym nie zakłóca jazdy.wiec moi pt guru odpuścić? poprzedni właściciel dbał bardzo o niego i to widać i czuć.ma 17 lat i 145000 przebiegu... udokumentowanego...plus do tego nie ma gwarancji ze to wyprostuje ten problem.pozdrawiam i proszę o radę.
Ma racje wymieniaj zawory dopuki skrzynia nie zablokuje się całkowicie i przejdzie tryb awryjny -No chyba ze auto na sprzedaż ?
nie na sprzedaż panie Andrzeju bo go chciałam , mam i mieć chce.a z obserwacji pana wiedzy i kompetencji,najbardziej liczyłam na Pana wiedzę ale głupio było tak w prost pytać. czyli rozumiem robić płacić i jeździć?
#5
Napisano 22 May 2017 - 07:40
Generalnie, to polecam słuchać Andrzeja
Jeśli chodzi jednak o moje prywatne zdanie poparte wieloletnim użytkowaniem ASB różnych typów i tego co ja bym zrobił, to bym po prostu jeździł. Jest kilka elektrycznych i programowych dupereli, które mogą dawać obraz awarii skrzyni przy jej prawidłowym działaniu. Elektrozawory raczej nie świecą błędem jakiś czas przed przejściem skrzyni w tryb serwisowy, ale jak wyzioną ducha, to po prostu skrzynia natychmiast mówi game over. Skrzynia automatyczna dobić się już nie da w tym trybie.
Jeśli zdecydujesz o postawieniu samochodu do "skrzyniarza", to niech najpierw sumiennie sprawdzi ten trop zanim wydasz kilka tysięcy. Myślę tu choćby o sprawdzeniu oporności cewek na poszczególnych zaworach skrzyni, sprawdzeniu wtyczki od sterownika lub samego sterownika, który można zregenerować z roczną gwarancją już za 1000 zł.
Decyzja oczywiście należy do Ciebie. Wyraziłem tylko moje zdanie na ten temat
#6
Napisano 22 May 2017 - 07:42
#7
Napisano 22 May 2017 - 08:04
Dzwonił do jakiegoś znachora
Stoneczka, podsumowując zwracam jeszcze uwagę na to co pisze wyżej Andrzej - "auto powinien przejrzeć zakład zajmujący sie tylko skrzyniami".
Przy tak śliskim temacie jak naprawa ASB, za wszelką cenę unikaj znachorów stawiających diagnozy przez telefon, a szukaj wyspecjalizowanych , warsztatów z doświadczeniem. Znachorzy-mechanicy nie są wskazani w żadnym przypadku, a już przy naprawie automatu szczególnie
Powodzenia życzę
#8 Bezimienny Gość.Stoneczka_*
Napisano 22 May 2017 - 08:26
Dziekuje wam panowie za te porady.Pozdrawiam:)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Wyciek czynnika z układy klimatyzacji CRDklimatyzacja, crd |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Termostat,czujnik czy inna cholera |
Techniczny podstawowy | Byzoeu |
|
|
|
Metoda kluczykowa nie działa |
Techniczny podstawowy | Ydtski |
|
|
|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
|
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: skrzynia, automat, blad 1784
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Jaki i ile oleju do skrzyni manualnej 2.0Napisany przez Felcom , 10 Apr 2018 olej, skrzynia |
|
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Zamiennik uszczelniacza półosi.Napisany przez Bezimienny Gość.piotr.k_* , 04 Apr 2018 skrzynia, półoś, uszczelniacz |
|
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Pt 2.0 Awaria AutomatuNapisany przez Bezimienny Gość.Szymonight_* , 25 Mar 2018 Automat, Pt, 2.0 |
|
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
problem z automatem - ludzie ratunku!!!Napisany przez Bezimienny Gość.Mattatiah_* , 11 Mar 2018 skrzynia biegów, automat |
|
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Problem ze skrzyniąNapisany przez Bezimienny Gość.adi_master_* , 29 Oct 2017 skrzynia |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych