Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Lista napraw w PT Cruiser


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 May 2017 - 01:58

Witam,

jestem nowa na forum. Wybaczcie, jeśli źle założyłam wątek. 

 

Mam PT Cruiser 2.2 CRD Classic 2148 cm3, diesel, przebieg 136 tys. km (obawiam się, że cofnięty). Nie wiem czy dobrze wybrałam części, a mechanik kazał mi je kupić i przyjechać na montaż :/ Nie chce kupować byle czego, co po 3 mc się rozsypie, studiowałam forum, ale nie sposób w jeden dzień dowiedzieć się wszystkiego. Proszę was zatem o pomoc.

 

Muszę w nim wymienić według mechanika:

 

1. końcówki drążka kierowniczego lewa - prawa - polecaliście FEBI, taką znalazłam końcówka drążka kierowniczego poprzecznego FEBI BILSTEIN 41094 za 68 zł * 2 szt. - koszt części 136 zł

 

2. tuleje stabilizatora przód (teraz nie wiem czy chodziło mu o łączniki stabilizatora czy o tuleje wahacza) znalazłam łącznik stabilizatora MOOG AMGK7348 za 39 zł * 2 szt. - 78 zł lub tańszy łącznik stabilizatora FEBI BILSTEIN 41036 za 29 zł * 2 szt. , jeśli to jednak tuleje wahacza to znalazłam tuleję wahacza MOOG CH-SB-2456 - 16 zl za szt. i tuleję wahacza MOOG CH-SB-2457 - 73 zl za szt. nie wiem skąd ta rozbieżność cenowa, muszę ich kupić dwie sztuki i nie wiem jakie wybrać

 

3. Wcześniej na przeglądzie inny mechanik wspominał o gumie stabilizatora przód, czyli dodatkowo jeszcze 2 sztuki gumy drążka stabilizatora FEBI BILSTEIN 41011 znalezione za 39 zł za szt.

 

4. chce też wymienić olej, był wlewany prawdopodobnie 10W40 przez poprzedniego właściciela, a jaki powinien być? czy powinien być pełny syntetyk 5w30 np. shell helix ultra extra 5w30

 

Powinnam poprosić o zlanie starego oleju i wlanie nowego, ale czy dodatkowo robić płukankę Liqui Moly?

 

5. oraz filtry:

- oleju (znaleziony za 19 zł Filtr oleju CHAMPION COF100518E, Filtr oleju KNECHT OX 153D4 za 24 zł i Filtr oleju MANN-FILTER HU 718/1 y za 55 zł),

 

- paliwa (znaleziony za 48 zł Filtr paliwa ASHIKA 30-00-007),

 

- powietrza (znaleziony za 37 zł Filtr powietrza ASHIKA 20-09-912 dodatkowo znaleziony jeszcze jeden za 41 zł, ma inny kształt - Filtr powietrza MEYLE 44-12 321 0003 lub Filtr powietrza KNECHT LX1663 za 70 zł)

muszę znaleźć pod maską bo podawane są dwa rozmiary:

 

Długość [mm]: 320

Szerokość [mm]: 224
Wysokość [mm]: 57
lub 
Szerokość [mm]: 259
Wysokość [mm]: 60,3
Długość [mm]: 310,6
 

- kabinowy (znaleziony za 29 zł Filtr kabinowy DENCKERMANN M110863)

 

Ceny i części znalazłam na stronie iparts.

 

Po wymianie powinnam zrobić geometrię, koszt ok. 100 zł? Mam jeszcze ręczny do zrobienia, bo na badaniach wyszedł, że jest za słaby, może to tylko linka do podciągnięcia.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc, bo nie znam się na motoryzacji. 

 

Pozdrawiam wszystkich fanów PT - Martyna :)

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 06:01

Zostaw zakup części mechanikowi ? - bo to co po części wybierasz to wyrzucam jako śmieci których się nie montuje do samochodu .Filtry i olej do diesla wybiera się dobry , z zawieszenia moog , febi , bluprint , mopar .
Co do samego przebiegu zużycie zawieszenia jest normalne - zwłaszcza jak ktoś jeździ po dziurach .
Ręczny podciąga się automatycznie w Pt cruiserze , jeśli nie trzyma to trzeba naprawiać i liczyć się z wymiana szczęk ręcznego i linek .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 May 2017 - 06:02


#3 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 May 2017 - 09:04

W takim razie muszę poszukać innego mechanika, ten z którym współpracuje powiedział, że nie chce kupować części do mojego nowego wynalazku i chciał mnie skasować tylko za robociznę. Z zawieszenia wybrałam FEBI i MOOG, ale jak widać źle. Jednak to nie dla mnie ;) Tak z ciekawości jaki polecacie olej? Dziękuję za pomoc.


I jaką markę filtrów zaproponować mechanikowi? BLUE PRINT? Niestety tutaj w Słupsku nie mogę znaleźć mechaników, którzy już coś grzebali w PT Cruiserach :/



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 09:06

Turnie chodzi o olej ? Shell jest ok tylko o słabej jakości filtry ? Do oleju , powietrza , paliwa wybieraj dobrej jakości markowe filtry - odrazu napisze Filtron słabo się tu sprawdza dobry jest mann ,knecht , bluprint. Z zawieszenia weź moog lub bluprint

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 May 2017 - 09:14


#5 dhmmac/Rumcia

dhmmac/Rumcia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 3891
  • Dołączył:  31 Jan 2015
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4 M
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Rumia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 May 2017 - 09:16

Jak nie znajdziesz w Słupsku to może Gdynia? Daleko nie jest a zajmują się tylko amerykanami.

#6 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 May 2017 - 10:43

Mechanik poleca mi Olej silnikowy MOBIL M-SUP 3000 X1 5W40 4L, ale jeśli był tam lany wcześniej 10W40 to żeby zostać przy MOBIL 10W40 4L.

 

Filtr oleju OX153D4 OEKO KNECHT.  

Filtr powietrza KNECHT LX1663.

Filtr kabiny KNECHT LA180.

Filtr paliwa BLUE PRINT ADA102311.

 

 

 

 

 


Proponuje jednak mimo zaproponowanych marek poduszki stabilizatora TEDGUM 00137540 lub  FORTUNE LINE FZ90793 oraz
końcówki drążka kierowniczego DELPHI TA2289 i mówi, że nie będzie robił geometrii, że zbieżność wystarczy.

Co sądzicie o tych producentach?



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:09

Olej płukanka i wymiana shell 5w30 i żadnego tego badziewia delphi czy tez tedgum
Do tego silnika wchodzi 7 l oleju

#8 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5177
  • Dołączył:  13 Jul 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:10

Martyna olej silnikowy tylko CASTROL MAGNATEC  5w30 A5



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:11

Castrol zostawia syf w silniku

#10 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5177
  • Dołączył:  13 Jul 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:14

ja silnik płukałem preparatem KF637 ENGINE FLUCH


Castrol zostawia syf w silniku

to znaczy hmm



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:17

Tzn w silniku tworzy się biało / żółtawy osad na elementach po castrolu

#12 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5177
  • Dołączył:  13 Jul 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 11:21

Andrzejku jeżdżę na nim cały czas nic takiego nie zauważyłem :|  



#13 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 Jan 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 13:54

Andrzejku jeżdżę na nim cały czas nic takiego nie zauważyłem :|  

Krzysiek, źle patrzysz, musi być :d 



#14 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5177
  • Dołączył:  13 Jul 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2017 - 14:11

Krzysiek, źle patrzysz, musi być :d

uwierz mi Marcinie czysty koreczek aż dziw, bo we wszystkich moich byłych brykach zawsze coś było tutaj tylko czarny jak smoła olej :kawka i nic po za tym :| łańcuch lśni jak psu


Użytkownik chromek 1 edytował ten post 24 May 2017 - 14:12


#15 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 02 June 2017 - 07:52

Mam odebrać od mechanika auto i okazuje się, że zamiast końcówek drążka kierowniczego MOOG o które go prosiłam, zamontował DELPHI bo takie w InterCarsie były dostępne od ręki. Zrobił podobno ręczny, powiedział żeby zabrać auto na weekend bo oni mają teraz wolne, a tulejki stabilizatora i wymianę oleju zrobi po weekendzie. Z tulejkami miał problem bo nie mógł ich dostać i ma sprawdzić czy AUTO DIUG - autoryzowany salon i serwis samochodów Chryslera w Słupsku coś mu sprzeda.

 

Mówiłam że jeśli chodzi o zawieszenie żeby kupił MOOG, a on kupuje coś innego i montuje O_o Powiedział, że daje mi gwarancję roczną na te części. Nawet nie dał mi wyboru, mógł zadzwonić i powiedzieć czy czekamy na końcówki MOOG czy bierzemy zamienniki. Przecież nie spieszyło mi się z naprawą. Co byście na moim miejscu zrobili?

 

Kiedy robi się zawieszenie czy po montażu końcówek drążka kierowniczego i tulejek stabilizatora. Czy po wymianie samych końcówek?



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 June 2017 - 09:12

Po wymianie końcówek drążka kierowniczego .... obowiązkowo diagnostyka .
Weź papier na te naprawę : Delphi zaczną stukać po 3 miesiącach .

#17 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 05 April 2018 - 09:48

Delphi do wymiany po pół roku. Wyszło przy podstawowym przeglądzie. Mechanik, która wymieniał pomimo gwarancji rocznej i papieru na to nie chce ich wymienić. Twierdzi, że to wina magla. Firma diagnostyczna jednak twierdzi, że to nie magiel tylko końcówki drążka kierowniczego. Znów proponują Delphi bo nigdzie nie mogą znaleźć końcówek MOOGA. Czy mogę was prosić o kod do tych odpowiednich drążków?



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 April 2018 - 10:10

Bzdura - delphi się nie dotyka do naszych aut to chiński syf wyjmowałam po miesiącu od założenia jak klient sobie kupił sam

#19 nocna_utopia

nocna_utopia

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 10
  • Dołączył:  23 May 2017
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Martyna
  • Skąd::Słupsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 05 April 2018 - 10:22

https://sklep.interc...moog-ch-es-0313


Chce żebym podała mu kod do Mooga bo ten co zamówił nie pasuje. Znalazłam ten kod MOOG CH-ES-0313.

Moje auto: PT Cruiser 2.2 CRD Classic 2148 cm3, rok produkcji 18.10.2007, diesel, 110 kW



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17063
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 April 2018 - 10:27

Każdy moog pasuje tylko dupa mechanik - wyrzucił tulejki kontrujące z oryginalnych końcówek u teraz nie potrafi wyjść z problemu





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych