Cześć!
Jeśli chodzi o dostępność części zamiennych, to nie ma ich aż tyle, co do wspomnianego Passata, ale nie ma też tragedii. Jest dużo zamienników, trzeba tylko z nimi uważać, bo na większość z nich ponoć nie warto tracić pieniędzy i czasu. Dotychczas w swoim 2.0 16V 141KM wymieniałem świece, przewody WN, końcówkę drążka i półoś z przegubem i wszystko udało mi się dostać. Jak sprawdzałem części zawieszenia i wysprzęglik, to też było z czego wybrać, więc chyba nie jest tak źle...
Jeśli chodzi o słabości PT to na pewno zawieszenie. Auto jest ciężkie i zawieszenie mocno dostaje w kość. Poza tym pompa wspomagania szybko się zużywa, zdarzają się przygody ze sprzęgłem (wysprzęglik hydrauliczny), no i np. zespolony przełącznik świateł nie radzi sobie ze światłami przeciwmgielnymi Prąd na żarówki idzie przez przełącznik (2x51W) przez co jak dłużej poświecą, to już ich nie idzie wyłączyć i albo przerabiasz na przekaźnik albo kupujesz nowy (drogi) przełącznik. Takie są moje przemyślenia bazujące na moim PT z rocznika 2002
Może by wypadało troszeczkę się zastanowić na tym co się pisze , przełącznik nie uszkadza się od żarówek 2x51 watt tylko od zużycia mechanicznego dźwigni kierunkowskazu i jest to normalny proces w każdym aucie tu akurat objawia się przeciwmgielnymi .
Robię Pt z przebiegiem ok 300tys km i pompa jest ok to tylko kwestia jak ktoś wcześniej dbał o auto .
Z częściami nie jest najlepiej są droższe jak do innych aut , ciężko dobrać zamiennik dobrej jakości ale na plus .... jest coraz więcej zamienników bardziej renomowanych firm .
Podsumowując - Pt fajne auto ale trafić rodzynka to sztuka w zależności od stanu albo będziesz pakował kupę kasy w reanimacje albo trafisz dobrze i będziesz zadowolony jak z innych aut .