Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Chwilowe zaniki napięcia w 1.6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#21 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 października 2017 - 17:47

Czy takie naklejki na sterowniku oznaczają, że był aktualizowany?

Załączony plik  akbKx-FHYHMK.jpg   147,41 KB   3 Ilość pobrań

#22 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopada 2017 - 17:00

Zainstalowałem przepustnicę z Mini. Wystarczy przypisać odpowiednio kabelki i działa tak samo. Ale to nic nie dało, bo nadal piorun się świeci, może trochę pedal gazu bierze minimalnie dalej - pewnie potrzeba adaptacji. Zaczynam uważać, że problem nie tkwi w przepustnicy tylko w czujniku pedału albo w sterowniku silnika.
Na razie spiąłem na pająka bez niszczenia wiązki fabrycznej i trzyma to bardzo pewnie, a wygląda tak:

Załączony plik  20171101_153447.jpg   3,95 MB   3 Ilość pobrań
Załączony plik  20171101_153505.jpg   3,73 MB   3 Ilość pobrań

Parametry oporowe obu przepustnic są takie same, ale w oryginalnej zauważyłem, że przy podłączeniu zasilania (ok. 4,5 V) na silnik krokowy otwierał on przepustnice z oporami, a ta z Mini chodzi płynnie.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 01 listopada 2017 - 17:25

  • marlas lubi to

#23 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopada 2017 - 20:59

Czy w 1.6 jest coś takiego jak moduł bezpieczeństwa?
Załączony plik  etc5.jpg   30,45 KB   2 Ilość pobrań

#24 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 09:53

Serwis autoryzowany Chryslera w Jeleniej Górze, czyli fiatowski Jel-Car nie podjął się wgrania oprogramowania do sterownika - powiedzieli, że nie robią takich rzeczy. ...polecili jakiś serwis w Złotoryji, gdzie podobno robią Pitki (serwis nieautoryzowany), ale a ni nazwy, a ni telefonu nie mieli. ...to jakiś obsurd jest. Teraz chyba pozostaje dzwonić po wszystkich i pytać o wgranie softu, może ktoś zechce, to zrobić?

#25 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 10:36

Niestety nie mogę za dalego jechać bo auto nie jedzie jak trzeba, a holowanie powyżej 20 km to porażka czasowa. Czy ktoś zna autorywany serwis blisko Jeleniej Góry?

#26 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 213
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 10:47

Serwis autoryzowany Chryslera w Jeleniej Górze, czyli fiatowski Jel-Car nie podjął się wgrania oprogramowania do sterownika - powiedzieli, że nie robią takich rzeczy

Jak to nie robią:takich rzeczy"???Jaja se robią??? 



#27 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:10

Niestety nie robią sobie jaj. Jadę do Legnicy, tam przyjmą auto bez marudzenia i już zarobili 210zł za diagnostykę - potem okaże się z jakiej jeszcze wyskoczę z kasiorki. ...ale może wreszcie będzie ten samochód jeździł normalnie.
Trochę przykro, że nikt na forum nie podejmuje próby odpowiedzi na powyżej postawione pytania o oznaczenia sterownika oraz moduł bezpieczeństwa przy przepustnicy.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 02 listopada 2017 - 13:13


#28 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 213
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:15

Trochę przykro, że nikt na forum nie podejmuje próby odpowiedzi na powyżej postawione pytania o oznaczenia sterownika oraz moduł bezpieczeństwa przy przepustnicy.

Gdyby któryś z czytających wiedział,to na pewno podzielił by się wiedzą.

Niestety,większość z nas jest laikami,lub zajmuje się mechaniką tylko we własnym garażu i nie chce się  niepotrzebnie wymądrzać ;) 

Ale każdy tu trzyma kciuki za Ciebie i Twojego pt :tak 



#29 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:26

Może założymy kasę zapomogowo-pożyczkową na serwisy? ...żarcik taki. ...nie mam do nikogo pretensji, bardziej mam wrażenie, że wszyscy są znudzeni usterkami w tym aucie.

#30 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 213
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:33

Nie jest tak źle.W końcu go ogarniesz i będziesz się cieszył jazdą. 



#31 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:38

...i ciekawostka ze strony ASO Chrysler Polska:
"Zalety korzystania z autoryzowanych serwisówSpecjaliści

Nasz personel serwisowy szkolony jest w ośrodkach Akademii Chryslera, a kwalifikacje pracowników są regularnie weryfikowane i podnoszone. Tajemnicą naszych osiągnięć na tym polu są najnowocześniejsze techniki szkolenia oraz ogromna doza zajęć praktycznych na rzeczywistych pojazdach i komponentach – pod bacznym okiem naszych instruktorów. W ten sposób „wychowujemy” prawdziwych profesjonalistów o dogłębnej wiedzy i umiejętnościach w określonych specjalnościach.

Narzędzia i wyposażenie

Uwzględniając charakterystykę Twojego samochodu, stosujemy narzędzia i wyposażenie specjalnie stworzone do obsługi pojazdów marki Chrysler, Jeep i Dodge oraz zatwierdzone do użytkowania przez koncern macierzysty Chrysler Group LLC. Jest to gwarancja precyzyjnej diagnostyki oraz najwyższej jakości wszystkich czynności obsługowych.

Informacja

Tylko i wyłącznie nasi autoryzowani partnerzy serwisowi dysponują szczegółowymi informacjami w zakresie innowacji i zmian konstrukcyjnych oraz procedur obsługowo-naprawczych. Każdy z naszych autoryzowanych partnerów ma możliwość bezpośredniej łączności on-line ze specjalnym programem naprawczym pojazdów i może w ten sposób otrzymywać informacje i wskazówki dotyczące konkretnych problemów i przypadków."

Oznacza to, że tylko autoryzowane serwisy mogą on-line zdiagnozować i w pełni naprawić te auta. ...z resztą zgodnie z tym, co pisał Pan Andrzej. ...i fajnie byłoby mieć ten program naprawczy.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 02 listopada 2017 - 19:08


#32 kade

kade

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 213
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:42

Szukaj dobrego hackera.



#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:49

Zamieszczaj schematy dotyczące twojego auta a nie z VW to uzyskasz odpowiedzi , co do aktualizacji masz podana wersje jaka jest w sterowniku

#34 MARK

MARK

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 71
  • Dołączył:  26 sty 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 + lpg M
  • Imię:Marian
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 13:49

Stefan o ile wiem JelCar nie ma autoryzacji, a serwis w Legnicy Polecam sam walczyłem pół roku z błędem rozrządu w różnych serwisach a w Legnicy diagnosta uporał się z problemem w dwie godziny łącznie z jazdami próbnymi. Wcześniej dzwoniłem do Wrocławia to tez nie potrafili nic poradzić



#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 14:02

Stefan - to nie tu problem , nie przeskoczysz w tym modelu braku serwisu i kolejności czynności

#36 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 15:11

OK - dlatego zdecydowałem się na naprawę w autoryzowanym serwisie i to fajnie, że w Legnicy robią dobrze. ...jest to też test na ile pomoże taka operacja, fakt że pewnie tanio nie będzie, ale rozumiem, że dadzą jakąś gwarancję, bo nie wyobrażam sobie, aby za np. miesiąc, dwa piorun znów się pojawił. Obawiam się jeszcze jednego, że jak stwierdzą np. ślady napraw osobistych (np. wiazki po pożarze, diody na zegarach) to odstąpią od naprawy, bo to, że mam założyć spowrotem przepustnicę od Pitka, to już mi powiedzieli (chociaż z technicznego punktu widzenia ta od Mini się nie róźni od tej Pitolkowej - tylko wtyczka inna).
Generalnie jest to z lekka durnowate, bo np. jak auto zepsuje się w trasie na wakacjach jeszcze z dziećmi na pokładzie i w lesie, to serwis ASO nie podeśle helikoptera, a powinien, bo tylko on-line można naprawić ich samochód. Problem jest taki, że sterownik to nie klocki hamulcowe i powinien starczyć do końca życia auta - jeszcze zrozumiałbym to wszystko, gdybym to ja zepsuł tą przepustnicę, a tak w przypadku zwarcia pod fotelem jak i przy piorunie nie było winy użytkownika i to jest chore w tym aucie.

Zamieszczaj schematy dotyczące twojego auta a nie z VW to uzyskasz odpowiedzi , co do aktualizacji masz podana wersje jaka jest w sterowniku


...ale na zdjęciu nie jest mój sterownik.
...co do schematu, to myślałem, że to jakaś ogólna sztampa, nie wiedziałem, że to z VV.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 02 listopada 2017 - 14:42


#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 15:19

Sterowniki padaj jak mrówki w kazdej marce i zarówno w dieslu jak i benzynie - tak to jest zrobione- zmęczenie termiczne zimno/ciepło i zaczynają się zimne luty , a potem to już z górki nigdy nie wiadomo co się upali lub siądzie .



#38 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 18:15

Mam nowy czujnik wspomagania Mopara (na szczęście uszczelka jest na gwincie) i nic dziwnego, że on przestaje działać jak tam jest taka dziurka jak na foto poniżej. Otwor o średnicy 0.5mm zapcha się syfem bardzo szybko, chyba że olej w maglownicy ma filtr, ale nie sądzę aby miał. Czyli kolejny raz odkrywam, że auto zaprojektowano chyba na kolanie.

Załączony plik  20171102_180157.jpg   2,88 MB   5 Ilość pobrań

#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 18:25

Stefciu - zastanów się na swoimi wywodami , ten czuijnik jeszcze nikomu się nie zatkał , a 99% usterek to wyciek przez czujnik a dokładnie piny i uszkodzenie membrany na stykach . I jest to uszkodzenie mechaniczne od oleju pod bardzo dużym ciśnieniem i wysokiej temperaturze . Jakby tam była większa dziurka to co tam by się działo przy ciśnieniu do 200bar jakie panuje w maglownicy . Widzę ze ostatnio masz wielka awersie do ptcrusera - a są to dobre auta i za nic nie zamieniłbym na Niemca czy Francuza

Wiele razy już było pisane o usterce filtru w zbiorniczku wspomagania - a dokładnie jego zatkaniu czy tez niedrożności po zapchaniu i problemami z wyjącą pompa wspomagania - nie czytasz , a większość usterek jest opisana dokładnie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 02 listopada 2017 - 18:31


#40 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 902
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 listopada 2017 - 18:57

Chylę czoła i cofam co napisałem, bo nie wiedziałem, że tam mamy do czynienia z tak wysokim ciśnieniem. ...olej też kupiłem i warto przy wymianie byłoby sprawdzić ten filtr. ...ale do soboty nie dam rady, chyba że w ASO już to pociagnę ale niechciałbym aby kwota sięgnèła kosmosu za wszystko.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych