Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Silnik pt cruisera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2020 - 17:27

Czepiasz się pierdół we wszystkich wersjach do 2004 r byl stosowany ten sam słupek - osprzęt inny, łącznie z kolektorem ssącym i wydechowym i to całe podobieństwo. W mercedesie nazywalo się to cdi w Chryslerze crd w następnych wersjach wtryski piezoelektryczne i to już inne jednostki i konstrukcja.

#22 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2020 - 17:48

Nie słyszałem o takiej metodzie - ale całe życie człowiek się uczy..... Co do silników - ostatni raz - 2.2 crd - mercedes, 2,0; 2,4 to produkt chryslera po dawnej kooperacji z mitsubischi, faktycznie w neonie od 2001 roku jest podobny. Blok może się różnic drobnymi szczegółami - na przykład nadwyżka lub brak otworów montażowych. Silnik 1,6 - to produkt z mini (bmw) ale tez pracuje w fiacie tipo i reszcie fiatów 1.6 - w lekko zmienionej formie. Przypuszczam, że blok jest wciąż ten sam. Co do silników mitsubischi przed pitim - czyli tych znanych z mitsubischi eclipse (chrysler talon, voyager 2,4, stratus 2.0, 2.4) różnią się wieloma rozwiązaniami od silnika z piti - na przykład w 16 zaworowych zespoły wałków wyrównowazających pędzonych łańcuszkiem. Tak więc pomimo podobienstwa w wyglądzie zewnętrznym to nie sa silniki mitsubischi ze starszych modeli. Choć filozofia konstrukcji wciąż ta sama. Zreszta co innego można wymyślic w silniku DOHC???

1,6 to nie silnik BMW. W następnym mini 2 jest wkładany silnik opracowany przez BMW i Francuzów (psa) i te silniki są do dupa. W mini jedynce do 2006 roku i pitku, jest wkładana stara jednostka opracowana przez rovera. BMW 6 lat czekało żeby wypuścić mini na nowo po przejęciu marki. I tak naprawdę opracowało tylko budę, a resztę zapakowali to co było opracowane przez rovera. Jej wadą jest to że jest dosyć mocno przelana paliwem, aby obniżyć temperaturę spalania. No nie istotne jak zaczęło się sprzedawać to zaczęli grzebać i tak w 2 spieprzyli silnik.... Ponieważ w pt są to te same silniki co w mini, przerobiłem temat.. no szczególnie jeżeli chodzi o compresor i skrzynię 6 biegową z cupera s. I fabryczne spalanie średnie cupera s jest 9.6 l . Ale da się wyciągnąć ponad 200 koni na fabryce, i do 400 po za kuciu . Dla przykładu powiem że w sabie pierwszy tuning polega na obniżeniu dawki paliwa. Zyskuje się do 20 koni i zmniejsza się spalanie auta.

Czepiasz się pierdół we wszystkich wersjach do 2004 r byl stosowany ten sam słupek - osprzęt inny, łącznie z kolektorem ssącym i wydechowym i to całe podobieństwo. W mercedesie nazywalo się to cdi w Chryslerze crd w następnych wersjach wtryski piezoelektryczne i to już inne jednostki i konstrukcja.

dobrze prawisz. Nawet te same filtry powietrza.

Użytkownik steryd edytował ten post 18 maj 2020 - 17:46


#23 Stach

Stach

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 289
  • Dołączył:  20 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Stach
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2020 - 20:52

Pytam o 2.2crd, bo już któryś raz przekonałem się, że szukając jakiejś części, jeśli tylko pokrywa się z mercedesowską, to zazwyczaj jest zdecydowanie tańsza. I to zarówno nowa, jak i używana. Np opisywany przeze mnie w innym temacie siłownik klap kolektora ssącego - Chrysler blisko 200zł, Mercedes 130zł. Rura od kolektora - Chrysler 270zł, a Mercedes 150zł. Uszczelka kolektora ssącego - Chrysler 9zł/szt, Mercedes 3zł/szt. Wyjście odmy z uszczelniaczami - Chrysler 260zł, Mercedes 90zł. Uszczelka pokrywy zaworów - Chrysler 120zł, Mercedes 80zł. Polityka ASO ok, ale to już lekka przesada i z perspektywy klienta czuję się lekko wydymany.
W przypadku części używanych nie jest już może aż tak drastycznie, ale też zdecydowanie taniej wychodzi szukać tych samych części do np vito, viano, sprintera, czy innego w210. To zapewne efekt tego, że kanibalizowanych egzemplarzy jest sporo więcej niż pt.
Ostatnio powąchałem się trochę z tematem pomp CR, wtrysków itd. No i tu niestety jest już lipa. Niby to samo, ale nie do końca, więc nie ryzykowałem. Ale czujniki w układzie paliwowym i dolocie to na 90% to samo. Szukam co jeszcze oprócz ew. gołego słupka mógłbym wykorzystać w razie potrzeby. Nie znam się kompletnie na gamie Mercedesa z tamtego okresu, ale jeśli dobrze rozumiem, to wszystko co miało 2.2 cdi pod maską, mogę spokojnie brać pod lupę (?).

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2020 - 21:12

nie do końca, nie czytasz - kolektor jest inny i uszczelki tez - nie pasuje , termostat również , pompa paliwa, wysokiego cisnienia  pasuje - niskiego już nie jest inna , wtryski już nie- inna dawka , listwa wtryskowa pasuje , regulator ciśnienia też - takich elementów jest dużo podobne ale nie do końca ...... . ale da się  to ogarnąć i cos dobrać aby pracowało . 


ale ja się  nie znam - to może nie będę się wypowiadał znawcom tematu .....



#25 Stach

Stach

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 289
  • Dołączył:  20 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Stach
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 maj 2020 - 21:26

To, że kolektory, i cała "infrastruktura" turbo jest inna, to wiem. Choć niektóre drobne elementy jak np siłownik (co prawda nie wiem w czym dokładnie był on stosowany), czy uszczelki już są identyczne. Co do pomp wysokiego ciśnienia, to bardzo mnie cieszy, bo tu różnice w cenie używanych od merca i pt są bardzo wyraźne

Użytkownik Stach edytował ten post 18 maj 2020 - 21:31


#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2020 - 11:13

Stachu uszczelka Mercedesa okrągła po 3-4 zł
Uszczelka Chryslera z jednej prosta z drugiej półkole 30 zł za szt nawet z zamiennika

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 maj 2020 - 11:14


#27 Stach

Stach

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 289
  • Dołączył:  20 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Stach
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2020 - 12:41

Kupiłem te drugie po 3 zł za szt :|

#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2020 - 12:53

Możesz je do śmieci wyrzucić





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych