Silnik pt cruisera
#21
Napisano 18 maja 2020 - 17:27
#22
Napisano 18 maja 2020 - 17:48
1,6 to nie silnik BMW. W następnym mini 2 jest wkładany silnik opracowany przez BMW i Francuzów (psa) i te silniki są do dupa. W mini jedynce do 2006 roku i pitku, jest wkładana stara jednostka opracowana przez rovera. BMW 6 lat czekało żeby wypuścić mini na nowo po przejęciu marki. I tak naprawdę opracowało tylko budę, a resztę zapakowali to co było opracowane przez rovera. Jej wadą jest to że jest dosyć mocno przelana paliwem, aby obniżyć temperaturę spalania. No nie istotne jak zaczęło się sprzedawać to zaczęli grzebać i tak w 2 spieprzyli silnik.... Ponieważ w pt są to te same silniki co w mini, przerobiłem temat.. no szczególnie jeżeli chodzi o compresor i skrzynię 6 biegową z cupera s. I fabryczne spalanie średnie cupera s jest 9.6 l . Ale da się wyciągnąć ponad 200 koni na fabryce, i do 400 po za kuciu . Dla przykładu powiem że w sabie pierwszy tuning polega na obniżeniu dawki paliwa. Zyskuje się do 20 koni i zmniejsza się spalanie auta.Nie słyszałem o takiej metodzie - ale całe życie człowiek się uczy..... Co do silników - ostatni raz - 2.2 crd - mercedes, 2,0; 2,4 to produkt chryslera po dawnej kooperacji z mitsubischi, faktycznie w neonie od 2001 roku jest podobny. Blok może się różnic drobnymi szczegółami - na przykład nadwyżka lub brak otworów montażowych. Silnik 1,6 - to produkt z mini (bmw) ale tez pracuje w fiacie tipo i reszcie fiatów 1.6 - w lekko zmienionej formie. Przypuszczam, że blok jest wciąż ten sam. Co do silników mitsubischi przed pitim - czyli tych znanych z mitsubischi eclipse (chrysler talon, voyager 2,4, stratus 2.0, 2.4) różnią się wieloma rozwiązaniami od silnika z piti - na przykład w 16 zaworowych zespoły wałków wyrównowazających pędzonych łańcuszkiem. Tak więc pomimo podobienstwa w wyglądzie zewnętrznym to nie sa silniki mitsubischi ze starszych modeli. Choć filozofia konstrukcji wciąż ta sama. Zreszta co innego można wymyślic w silniku DOHC???
dobrze prawisz. Nawet te same filtry powietrza.Czepiasz się pierdół we wszystkich wersjach do 2004 r byl stosowany ten sam słupek - osprzęt inny, łącznie z kolektorem ssącym i wydechowym i to całe podobieństwo. W mercedesie nazywalo się to cdi w Chryslerze crd w następnych wersjach wtryski piezoelektryczne i to już inne jednostki i konstrukcja.
Użytkownik steryd edytował ten post 18 maja 2020 - 17:46
#23
Napisano 18 maja 2020 - 20:52
W przypadku części używanych nie jest już może aż tak drastycznie, ale też zdecydowanie taniej wychodzi szukać tych samych części do np vito, viano, sprintera, czy innego w210. To zapewne efekt tego, że kanibalizowanych egzemplarzy jest sporo więcej niż pt.
Ostatnio powąchałem się trochę z tematem pomp CR, wtrysków itd. No i tu niestety jest już lipa. Niby to samo, ale nie do końca, więc nie ryzykowałem. Ale czujniki w układzie paliwowym i dolocie to na 90% to samo. Szukam co jeszcze oprócz ew. gołego słupka mógłbym wykorzystać w razie potrzeby. Nie znam się kompletnie na gamie Mercedesa z tamtego okresu, ale jeśli dobrze rozumiem, to wszystko co miało 2.2 cdi pod maską, mogę spokojnie brać pod lupę (?).
#24
Napisano 18 maja 2020 - 21:12
nie do końca, nie czytasz - kolektor jest inny i uszczelki tez - nie pasuje , termostat również , pompa paliwa, wysokiego cisnienia pasuje - niskiego już nie jest inna , wtryski już nie- inna dawka , listwa wtryskowa pasuje , regulator ciśnienia też - takich elementów jest dużo podobne ale nie do końca ...... . ale da się to ogarnąć i cos dobrać aby pracowało .
ale ja się nie znam - to może nie będę się wypowiadał znawcom tematu .....
#25
Napisano 18 maja 2020 - 21:26
Użytkownik Stach edytował ten post 18 maja 2020 - 21:31
#26
Napisano 19 maja 2020 - 11:13
Uszczelka Chryslera z jednej prosta z drugiej półkole 30 zł za szt nawet z zamiennika
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 maja 2020 - 11:14
#27
Napisano 19 maja 2020 - 12:41
#28
Napisano 19 maja 2020 - 12:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Poduszki silniki. |
Techniczny podstawowy | kade |
|
|
|
Sprzedam Silnik 2.0 i czesci do niego |
Części do PT Cruisera | gtig60 |
|
|
|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Silnik wentylatorasilnik wentylator OEM |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych