Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


PT CRD 2.2 121KM Szarpie przy ruszaniu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 lutego 2018 - 17:48

Jestem nowy na forum i przeczytałem już chyba wszystko dotyczące mojego problemu i nie znalazłem rozwiązania. Przejdę do rzeczy posiadam auto jak w tytule, problem mój polega na tym ze po odpaleniu na zimnym silnika zaczyna trzęś całym autem uspokaja się to dopiero jak silnik się rozgrzeje, po za tym problem jest jeden bardziej irytujący a mianowicie gdy na zimnym silniku wrzucę 1 bieg albo wsteczny auto wyrywa do przodu lub tylu i gdy tylko puszczę sprzęgło słychać takie potężne walnięcie jak by coś zdrowo walnęło w skrzynie biegów po tym szarpnięciu auto oczywiscie gaśnie i blokuje się skrzynia biegów. Dopiero po kilku próbach udaje się normalnie odpalić auto i kontynuować jazdę. Wiem ze mam trochę w tym samochodzie do zrobienia ale nie wiem za co mam się zabrać.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lutego 2018 - 20:36

W pierwszej kolejności napraw układ wtryskowy łącznie ze sprawdzeniem świec żarowych  , a dopiero wow  czas można rozmawiać o drugim problemie szarpaniu i gaśnięciu auta 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 lutego 2018 - 20:36


#3 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 lutego 2018 - 21:05

Czyli mam rozumieć że mam sprawdzić wtryskiwacze oraz świece a dopiero jak ogarnę to dopiero mam zabrać się za problem z biegami i skrzynia biegów. A powiedz czy może być to spowodowane tym ze od niedawna zamiast akumulatora żelowego włożyłem normalny kwasowy o takich samych parametrach?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lutego 2018 - 21:28

zmiana akumulatora na to wpływu nie ma , ale ma na pracę reszty układu - nie ma zamiennika akumulatora żelowego w normalnym kwasowym czy zasadowym akumulatorze ? .Zelówka ma pojemność 50AH i prąd 1000A na rozruchu co jest dostępne dopiero przy zwykłym akumulatorze o pojemności 100AH , druga kwestia to czas ładowania żęlówka ładuje 3 razy szybciej niż zasadowy lub kwasowy .

Ale nie to jest tematem tego wątku : do sprawdzenia wtryskiwacze i świece żarowe - jak uzyskasz równą prace po rozruchu dopiero moża się wziąć za resztę problemów : mogą być zerwane tuleje mocowania silnika i skrzyni oraz tyle tuleje wahaczy i będzie takie walniecie - ale od tego nie będzie gasł silnik - tu może być zwarcie na wiązce od wtryskiwaczy .



#5 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lutego 2018 - 13:03

Problem rozwiązany, na szczęście obyło się bez wymiany wtrysków, powodem szarpania i dziwnej pracy silnika był czujnik położenia wału, po wymianie silnik zaczął normalnie pracować. Udało mi się również rozwiązać problem z blokującymi biegami, obwodem był uszkodzony wysprzeglik przez, który ubywało płynu i układ co jakiś czas się zapowietrzył. Po wymianie wysprzeglika problem znikł i biegi zaczęły chodzić lekko, płyn hamulcowy cały czas stoii w miejscu i nie ubywa.

#6 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marca 2018 - 20:25

Niestety prawie miesiąc po naprawie problem powrócił z tym że teraz dodatkowo turbina całkowicie przestała się odzywać, po mimo wymiany wysprzęglika problem z biegami nie ustał. Dzisiaj zrobiłem odczyt błędów metodą kluczykową i wyskoczyły następujące:

- 0243

- 1652

- 0335

- 0403

- 0070

Po woli rozkładam już ręce, lubię te auto ale ono coś tego nie odwzajemnia :(



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marca 2018 - 20:29

Albo masz wiązkę uszkodzona albo pecha - w błędach nasz czujnik wału i i od tego będzie szarpał - problem z doładowaniem , przepływomierzem i egr ale te trzy błędy są powiązane z podciśnieniem i może być tylko jeden element uszkodzony ale trzeba testy w aucie zrobić z komputerem w ręku

#8 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marca 2018 - 21:19

No to jutro czeka mnie kolejny dzień walki z upartym Pitkiem, zdemontuje jutro zawór egr oraz sprawdzę kolektor dolotowy w celu wyczyszczenia z zalegającego nagaru, który być może powoduje nieprawidłową pracę silnika. Jeśli to nie pomoże wówczas oddaję auto profesjonalistą w celu porobienia testów.



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marca 2018 - 21:21

Zbędna robota jak narazie - sprawdź węże pidcisnienia i instalacje od czujnika wału

#10 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marca 2018 - 21:41

Mówiąc węże od podciśnienia masz na myśli te dwa gumowe wężyki na zaworze podciśnienia z takim małym filterkiem na dole?

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marca 2018 - 22:09

Tych węży jest dużo więcej i musisz sprawdzić wszystkie

#12 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marca 2018 - 22:17

Dzisiaj jak przyglądałem się silnikowi zlokalizowałem dwa takie zawory podciśnienia, jeden po prawej stronie zaraz za filtrem powietrza a drugi po lewej zaraz za odmą.

#13 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2018 - 14:24

Andrzeju sprawdziłem wszystkie 4 wężyki jakie wychodzą od tych dwóch zaworów podciśnienia i wyglądają na całe nie są w żaden sposób uszkodzone, jedynie co zauważyłem to te wężyki na zaworze umieszczonym za odmą są nieco luźniejsze jak te, które są na zaworze obok filtra paliwa. Można je spokojnie ściągnąć bez jakiego kolwiek oporu, ale same z siebie nie zsuwają się
A i jeszcze jedno dziś zaobserwowałem podczas jazdy na wyższych obrotach ze za mną podczas jazdy z wydechu wydobywa się czarny dym. Normalnie przy tej temperaturze wcześniej był biały a teraz kopci jak z komina w Krakowie 🤭

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 059
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2018 - 14:40

To się tak nie sprawdza , podłączasz vakuometr i mierzysz ilość podciśnienia w układzie a następnie dopiero jak jest odchyłka i ucieka lecisz wszystkie 7 węży do 3 zaworów i od zaworów do elementów wykonawczych klapy turbina egr i przełącznik obiegu powietrza w kabinie
Jeśli kopci na czarno to jest mało powietrza : prawdopodobnie nie pracuje turbina lub jest uszkodzony przepływomierz

#15 Bezimienny Gość.raizzo_*

Bezimienny Gość.raizzo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2018 - 14:51

Turbina nie pracuje ojczym pisałem kila postów wcześniej, jak znajdę więcej czasu to podjade do znajomego na warsztat i powiem jemu co ma zrobić żeby nie błądził bez celu. Dziękuje Andrzeju za pomoc, dam znać jak będę wiedział coś więcej.





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych