( czerwony piorun) brak mocy i problem z klimatyzacją 2,2 crd 2006r
#21
Napisano 02 maja 2018 - 18:59
P0683 Kontrola modułu świecy błąd obwodu komunikacyjnego ECM
#22
Napisano 02 maja 2018 - 19:25
Andrzej jak rozumieć ten błąd P0683 - nie jest on spowodowany pierwszym P0299
błąd P0299 był oznaczony jako obecny
błąd P0683 jako w oczekiwaniu
Załączone pliki
#23
Napisano 02 maja 2018 - 19:29
Pierwszy błąd może być nieszczelność , uszkodzona wiązka usterka turbiny lub uszkodzony czujnik ciśnienia
#24
Napisano 02 maja 2018 - 20:39
Dzięki za podpowiedzi
#25
Napisano 03 maja 2018 - 17:35
Dzisiaj po podniesieniu maski i braku osłony silnika jak nachyliłem się aby zobaczyć turbinę przy pracującym silniku w granicach 2000 obr.
poczułem nieprzyjemne pieczenie w oczy. Prawdopodobnie opary lub spaliny. Tylko nie wiem dlaczego. Poprzednio tego nie obserwowałem.
#26
Napisano 04 maja 2018 - 18:58
cd.
i coraz bliżej domu. Bardzo duże prawdopodobieństwo, że awarii uległa turbina - tylko 1,2 - 1,3 bara przy 2700-3000 obr, może nie sama turbosprężarka a jej sterownik. Ruch cięgna sterującego geometrią turbiny w zakresie do 3000 to zaledwie ok 1 cm. Manualnie, ręcznie nie byłem wstanie ruszyć cięgnem. Może tak ma być po zamontowaniu. Niecały miesiąc temu wymieniałem właśnie sterownik w C-max tu turbina z kolei przeładowywała. Winowajcą był sterownik. Pracował skokami. Zakładany po regeneracji w palcach płynnie można było ruszać.
Może jakieś namiary na sterowniki do 2.2 150KM.
#27
Napisano 05 maja 2018 - 09:43
manualnie sprawdzono działanie zmiennej geometrii, pracuje bardzo lekko w pełnym zakresie, w skrajnych położeniach cięgna słyszalne puknięcie prawdopodobnie o blokadę.
pozostaje do sprawdzenia sterownik turbiny oraz czujnik ciśnienia doładowania - brak na podmianę
#28
Napisano 05 maja 2018 - 13:13
Sterownik turbiny działa chyba prawidłowo? - po wykasowaniu błędu turbina pompuje do 2.2 bara przy obrotach w granicach 2300/2600
Może głupieje gdy dostanie temperatury.
Użytkownik szyk60zt edytował ten post 05 maja 2018 - 13:19
#29
Napisano 05 maja 2018 - 13:16
to szukaj dziury w układzie ruru doładowania i zacznij od ponownego umocowania tłumika szmerów przy turbinie i sprawdzenia oringu .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 maja 2018 - 13:17
#30
Napisano 11 maja 2018 - 05:31
Załączone pliki
#31
Napisano 11 maja 2018 - 05:57
#32
Napisano 11 maja 2018 - 08:27
#33
Napisano 16 stycznia 2021 - 13:07
P0299 za niskie ciśnienie doładowania od zaprogramowanego
P0683 - uszkodzony układ swiec zarowych [/quot
Andrzej jak interpretować błąd P0683 - uszkodzony układ świec żarowych. Mogło go spowodować dłuższe pozostawienie na włączonym zapłonie. Ten błąd po wykasowaniu ponownie się pojawia. Samochód odpala bez problemu. Czy ten moduł to to samo co przekaźnika świec żarowych. Może wiesz jaki ma nr - symbol dla polift.
[quote name="andreeas7" post="325227" timestamp="1525283855"]
P0299 za niskie ciśnienie doładowania od zaprogramowanego
P0683 - uszkodzony układ swiec zarowych [/quot
Andrzej jak interpretować błąd P0683 - uszkodzony układ świec żarowych. Mogło go spowodować dłuższe pozostawienie na włączonym zapłonie. Ten błąd po wykasowaniu ponownie się pojawia. Samochód odpala bez problemu. Czy ten moduł to to samo co przekaźnika świec żarowych. Może wiesz jaki ma nr - symbol dla polift.
#34
Napisano 16 stycznia 2021 - 13:26
Zdzisław komputer do podłączenia i sprawdzenie parametrów P0299 - czyli faktycznego ciśnienia w układzie doładowania , czy problem od nieszczelności w układzie czy tez usterka związana z usterka czujnika lub turbiny .
Co do P0683 - moduł do wymiany po wcześniejszym sprawdzeniu instalacji i sterownika silnika oraz świec żarowych .
#35
Napisano 20 stycznia 2021 - 15:55
Przez ostatni mroźny weekend CRD odpalał jak nigdy wcześniej po całym dniu i nocy. Andrzej w którym miejscu najczęściej w polifcie pada wiązka. Pytam dlatego,że w poniedziałek rano podczas jazdy po ok. godzinie na chwilę licznik zapalił się jak choinka i od tamtego momentu wszystko działa. Dalej zostaje błąd P0683.
#36
Napisano 29 stycznia 2021 - 13:48
#37
Napisano 10 lutego 2021 - 12:49
Dziwne. Przeprowadzony ponownie test na serwisowym komputerze nie wykazał tego błędu. Wykazał - odłączone radio fabryczne (ok) jest inne oraz - nieprawidłowości z tylnymi prawymi drzwiami (ok) nie działa prawidłowo zamek. Dokładnie danych nie pamiętam gdyż nie byłem obecny przy testowaniu. Odbierając samochód od pracownika - tyle mi przekazano. Jest zimno i nie chce mi się ich teraz rozbierać. Garaż zajęło cabrio. Podłączony ELM też nie wykazał błędów w układzie silnika.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
TIPM dla PT Cruiser 2.2 CRD z 2006 r. |
Techniczny podstawowy | Dritone |
|
|
|
Kupię podciśnieniowy siłownik klap do 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kozbi7 |
|
|
|
Przewód Maglownicy 2.2 CRD |
Techniczny podstawowy | Kajiya |
|
|
|
[ KUPIĘ ] Pompa paliwa 2.2 crd 150koni polift |
Części do PT Cruisera | Dragonitan |
|
|
|
Pt na czerwonym dywanie |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | dominik |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych