Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator

PT na prąd mikro hybryda Hybrydowy Chrysler PT Cruiser

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
154 odpowiedzi w tym temacie

#121 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwca 2018 - 16:39

Skończyłem z Tobą dyskusje , nie korzystam z Google bo nie potrzebuje takich informacji do udzielenia odpowiedzi . Nie potrafisz zrozumieć co się do ciebie pisze trudno .

#122 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 czerwca 2018 - 20:29

No i czar prysł:24 mili-8,5 l LPG:)

Sprawa się wyjaśniła, szwankuje dystrybutor na stacji paliw. Muszę tankować gdzie indziej. Mam nadzieję tym razem wyniki będą się mieściły w przewidzianym przedziale, czyli oszczędność 5 zł na 100 km. Nie rozumiem dla czego komp LPG wskazywał na pełną butlę po nie do tankowaniu.icon_smile.gif


Użytkownik pkorol edytował ten post 09 czerwca 2018 - 21:57


#123 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwca 2018 - 22:01

Czyli co? Koniec nie realnego spalania? Już teraz będzie palił tak samo jak nasze?

#124 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 czerwca 2018 - 22:09

Nie wiem, według obliczeń ma palić 2-3 litry LPG mniej. Zamierzam skonfrontować kilka stacji paliw, zrobić badania spalin porównawcze z alternatorem i bez. Możliwie, że wybiorę się na hamownię.



#125 Krzyspit

Krzyspit

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 177
  • Dołączył:  27 lis 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 czerwca 2018 - 22:54

Nie wiem, według obliczeń ma palić 2-3 litry LPG mniej. Zamierzam skonfrontować kilka stacji paliw, zrobić badania spalin porównawcze z alternatorem i bez. Możliwie, że wybiorę się na hamownię.

ale zgodzę się z Tobą że na różnych stacjach różnie "wchodzi" gazu, nawet tankujac od pustego do odcięcia,

#126 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2018 - 05:45

Tak, dla tego tankowałem przez dwa miesiąca na jednej stacji, więc znam zużycie na pamięć. A że pech chciał, że dwa razy pod rząd tankowałem samochód z przebiegiem 60 mil.:(, ucieszyłem się gdy weszło 8.5 l gazu a na liczniku było 24 mil. Usterka została rozwiązana.

 

 

Niech kolega konstruktor poczyta co to BMS

 

Temat czyta dużo ludzi nie koniecznie wtajemniczonych, czy mógłby kolega podać przykład takiego ustrojstwa? Oczywiście dla tej konkretnej sytuacji. Podkreślam, że cały czas trwają próby podniesienia stabilizacji napięcia do 12-13 V przez cały czas roboty silnika.



#127 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2018 - 10:20

jasmina

 

Powiec mi: Jak widać na tym filmiku co nagrałem, gdy prądu jest więcej niż zużywa silnik, idzie ładowanie akumulatora, gdy go brakuje to silnik czerpie z akumulatora. Akurat w tym przypadku samochód stoi w miejscu ze względów bezpieczeństwa, gdy jest w ruchu to proces ładowania/rozładowywania jest taki samy.Gdybym w miejsce akumulatora dałem taki LIFIpo, to czy na przykład BMSy które ma na pokładzie nie będą zakłócali pracę, czyli przepływ energii będzie tak samo płynny?



#128 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2018 - 11:31

Panie Andrzeju, nie żebym się czepiał, zarzucał mi Pan, że nazwa nie fortunnie dobrana bo nie zrealizowałem założeń ale przeczytałem jeszcze raz ten temat ot deski do deski i wszystko idzie zgodzie z założeniem, czyli 1 odłączenie alternatora i dopiero 2 BLDC. Tego drugiego etapu tu nie będę omawiał w obawie, że Pana wykończę:)



#129 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2018 - 15:48


Panie Andrzeju jesteś wielki! Skorzystałem z rady i podłączyłem alternator ale po swojemu. Wyraźnie słychać jak dusi się silnik po podłączeniu alternatora do naładowanego na full akumulatora. Jadę koniecznie na hamownię żeby wszystko przelać na formy graficzne bo takie najbardziej rozumiem:)

 

Właśnie przed chwilą skończyłem. Dla czego buda do filtru nigdy nie wchodzi od razu, trzeba nie źle się na gimnastykować by ją wepchnąć i niczego nie uszkodzić.

Sterowanie alternatorem podłączone pod stop, gdy naciskam na hamulec alternator się uruchamia. Nie wiem czy to coś da bo mam automat i czy alternator faktycznie będę wspomagał hamowanie czy wymuszał zwiększenie obrotów. Dobrze, by było uzależnić go od prędkościomierza, by na przykład się nie włączał do prędkości 10 km/h.  Nie wiem jak to zrobić. Planuję dorobić jakiś guzik do przymusowego włączania alternatora albo uzależnić go od ilości prądu w akumulatorze. Odłączony od sterowania alternator produkuje prąd 2,5 V. A odłączony od akumulatora 30V


Użytkownik pkorol edytował ten post 11 czerwca 2018 - 05:23


#130 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwca 2018 - 21:51

Proszę o nie śmiecenie w temacie - to nadal dział techniczny , nie chce jeszcze przekreślać tego tematu i usuwać na śmietnik ?



#131 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 06:12

Potrzebuję coś w tym rodzaju: http://rymi.pl/ess.html

Tak, żeby można było go wysterować. Czy jakiś inny włącznik który będzie reagował na hamowanie i przyspieszanie, tak by włączał generator tylko przy hamowaniu ale nie na przykład w korku lub jazda pod górkę.



#132 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwca 2018 - 06:22

potrzebny  układ z wykorzystaniem czujnika żyroskopowego i układam wykonawczymi



#133 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 06:44

No właśnie uciekło mi słówko, kiedyś miałem w ręku taką rurkę wypełnioną rtęcią z jednego końca miała kontakty które zwierała rtęć w chwili przechylenia. Była zamontowana w zwyczajnym dzwonku domowym -gong. Czy ktoś coś takiego zna. Bo to byłoby najprostsze rozwiązanie. Chyba ze coś takiego zrobię sam bez fanatyzmu zastosuję jakąś kulkę metalową.



#134 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 07:29

Coś takiego? żyroskop jedno osiowy:) http://www.nokaut.pl...2558f4d566.html



#135 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 19:14

Dla czego kody błędów zastrzeżone? 0508 0688 a ten chyba nie istnieje 2503?



#136 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwca 2018 - 19:29

P0688-ASD RELAY OUTPUT CIRCUIT LOW

P0508-IAC VALVE SENSE CIRCUIT LOW

P2503-CHARGING SYSTEM VOLTAGE LOW

 

To tylko  Twój brak błędów z jazdy na zbyt niskim napięciu



#137 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 20:04

Wytargałem wszystkie bezpieczniki, mogło to być tym spowodowane. Bo do wczoraj tych błędów nie było. A czy cokolwiek zostało uszkodzone? Bo mi przekaźnik na alternatorze ten dorobiony się sfajczył i napięcie przez chwilę było 17V. Trudno błędu są nieuniknione.



#138 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwca 2018 - 20:41

Odłączanie alternatora od regulatora napięcia , grozi uszkodzeniem sterownika silnika - ale to już Wiesz , pisali Ci koledzy na elektrodzie

#139 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 czerwca 2018 - 20:51

Czyli cały sterownik do wymiany? A co konkretnie się zepsuło. Przejechałem kolejne 50 mil niby wszystko ok.


Użytkownik pkorol edytował ten post 11 czerwca 2018 - 20:54


#140 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 czerwca 2018 - 21:10

Ja Ci nie napisałem że uszkodziłeś tylko że może ulec uszkodzeniu - regulator jest wbudowany w sterownik silnika i jest nienaprawialny .







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych